Gå til innhold

[Løst] Utvekslingsstudent USA, hvilket abonnement støtter min amerikanske iPhone (A1428)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte en ulåst iphone i usa for et år siden da jeg var på ferie. Nå skal jeg tilbake å studere, og tenkte jeg bare kunne ordne amerikansk abonnement når jeg kom dit. Jeg snakket derimot med en venninne, som sa at jeg sannsynligvis måtte jailbreake den. Hun sa den ble kjøpt som norsk mobil i usa, og fordi de bruker to forskjellige typer nettverk, passer ikke min mobil til det amerikanske nettet.

 

Er det noen som bekrefte at dette stemmer?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jailbreake er bare tull i dette tilfelle uansett. Det er HW-forskjeller på iPhone 5-modellene for USA og Europa, men det er kun 4G/LTE som er forskjellig. Modellen for USA heter A1428, den for Europa A1429, se her for listen: http://support.apple.com/kb/ht3939

 

Apple Store i USA solgte kun A1428 som ulåst, men hadde også ulåst Verizon-modell, som var A1429, og dermed også funker på 4G i Europa. A1429 kan også brukes på CDMA hos Verizon. og GSM vil funke fint uansett (og data til og med 3G).

Lenke til kommentar

Da har du en USA-modell for GSM og som du sikkert har merket støtter den ikke 4G i Norge. Dersom du hadde bedt om en ulåst Verizon-telefon på Apple Store i USA, ville du fått en A1429, som ville fungert både på 4G i Norge og på CDMA i USA. Den du har nå er en ren GSM-modell, og du er dermed begrenset til US GSM-operatører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...