Gå til innhold

Dilemma: Plombere TV eller ikke?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har en Samsung LED/SMART-TV som jeg vurderer å plombere, ettersom TV-en per dags kun blir benyttet på rommet i kollektivet - uten å få inn TV-signaler. Fordi TV-en KAN ta inn MPEG4/DVB-T-signaler, vil NRK fortsatt at jeg skal betale lisens.

 

Jeg har sjekket rundt, og jeg kan få plombert TV-en mot å ikke kunne benytte disse signalene, men plomberingen kan ikke reverseres. NRK har sagt at jeg kan slippe å betale lisens dersom jeg kun fjerner muligheten for disse MPEG4/DVB-T-signalene, men jeg lurer på om det er verdt det? Er det lett å ordne slik at jeg kan motta TV-signaler med en ekstern dekoder eller noe slikt - dersom jeg etterhvert ønsker å få inn TV-signaler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er for tv lisens og alt sånt og mener at hvis man skal se på NRK så skal man betale, men jeg er kraftig imot denne betalingstvangen mot folk som faktisk ikke ønsker å benytte seg av tilbudet. Plombering koster masse og ødelegger i tillegg tvn og dens verdi, veldig urimelig spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er for tv lisens og alt sånt og mener at hvis man skal se på NRK så skal man betale, men jeg er kraftig imot denne betalingstvangen mot folk som faktisk ikke ønsker å benytte seg av tilbudet. Plombering koster masse og ødelegger i tillegg tvn og dens verdi, veldig urimelig spør du meg.

Ja, det er helt utrolig at jeg må betale kun fordi jeg har muligheten til å få inn kanaler uten å måtte ha dekoder (som jeg egentlig ikke visste om før NRK informerte meg om det, ettersom jeg ikke hadde behovet for det). Jeg er egentlig for NRK-lisens (til et visst beløp) og jeg vil helst ikke lure meg unna kravet - som jeg sikkert lett kunne ha gjort - men plombering er tydeligvis min eneste utvei fra å måtte betale unødvendige merkostnader på TV-en.

Lenke til kommentar

 

Jeg er for tv lisens og alt sånt og mener at hvis man skal se på NRK så skal man betale, men jeg er kraftig imot denne betalingstvangen mot folk som faktisk ikke ønsker å benytte seg av tilbudet. Plombering koster masse og ødelegger i tillegg tvn og dens verdi, veldig urimelig spør du meg.

Ja, det er helt utrolig at jeg må betale kun fordi jeg har muligheten til å få inn kanaler uten å måtte ha dekoder (som jeg egentlig ikke visste om før NRK informerte meg om det, ettersom jeg ikke hadde behovet for det). Jeg er egentlig for NRK-lisens (til et visst beløp) og jeg vil helst ikke lure meg unna kravet - som jeg sikkert lett kunne ha gjort - men plombering er tydeligvis min eneste utvei fra å måtte betale unødvendige merkostnader på TV-en.

 

FRP har jo lovet å få vekk lisensen, hvem vet til neste år? Litt dumt da å ha betalt ekstra for en plombering som ikke lenger er nødvendig for å slippe lisens. Plomberingen koster vel også nesten et års lisens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...