Gå til innhold

Ati 9800 XT


[SK]Eagle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig en test som bare viser ekte ytelse og ikke minst, minimum frame rate. Det er egentlig den som sier mest om ytelsen til et kort. IQ'n orka jeg ikke sjekke ut, men alt i alt ser denne testen veldig grundig ut. Ble litt overrasket etter det jeg har lest om GFX 5950. Hadde gjerne sett de eldre Ati og Nvidia kortene i testen og. Tross alt, er det noe stort å hente fra forrige måneds toppkort?

Lenke til kommentar
The Bottom Line

 

NVIDIA's performance promises of their Det50 drivers have left us feeling a bit flat. We expected more and it was not delivered. This also brings us back to the talk of game developers having to spend much more time coding for NVIDIA hardware than ATI's. Is this going to have a long term effect on NVIDIA? Is NVIDIA not ever going to be able to catch up in the DX9 game till they launch their next-gen part? While we cannot give you definitive answers to these questions we can certainly share with you our thoughts that the NV3X architecture is way behind the DX9 8-ball. So far in fact, there may be no making it competitive. This is another issue to keep in mind when picking a "future proof" card.  

 

Comparing the GeForceFX5950 Ultra with the Radeon 9800XT is really a no-brainer. If you want the best IQ, such as AA and AF combined with DX9 performance, the ATI Radeon 9800XT is still HardOCP's card of choice. Both the Radeon 9800XT and the GeForceFX 5950 Ultra are priced at MSRP $499. When we sit here and look back at the performance and image quality obtained in this preview as well as special XT perks, like a full single and multiplayer version Half Life 2, we really can come to only one conclusion. The Radeon 9800XT is the better buy; you simply get more for your money compared to the GeForceFX 5950Ultra

 

For alle som ikke gidder å lese hele testen selv :wink:

Lenke til kommentar

Synes det er ekstremt lite forskjell mellom nvidia og ati bildet av Halo, som postet over. Eneste er at bak "gitteret" så kan man se noe greier og at det er litt lysere enn nvidia sin. At nvidia blir "voldtatt" er vel litt overdrevet (ved å se på disse to bildene)

Du som mener de blir "voldtatt" kom med begrunnelsen...

Lenke til kommentar

tror ikke forskjellen er så veldig stor mellom disse kortene.

tror nok først når aa x4 eller mere er i bruk at du kan se litt forskjell.

men skal innrømme at ati har litt bedre aa enn fx-kortene

 

 

vel,vet ikke hvor riktig disse bildene er,men man ser jo ikke alle teksturene i taket med ge-force kortet(lurer hvilken driver fx-korte bruker)

 

dere som har ati-kort.har dere prøvd x4 aa og x8 af eller mere i colin mcrae rally 3.er en nytelse og spille det med disse oppsettene :D

Lenke til kommentar
tror ikke forskjellen er så veldig stor mellom disse kortene.

tror nok først når aa x4 eller mere er i bruk at du kan se litt forskjell.

men skal innrømme at ati har litt bedre aa enn fx-kortene

 

 

vel,vet ikke hvor riktig disse bildene er,men man ser jo ikke alle teksturene i taket med ge-force kortet(lurer hvilken driver fx-korte bruker)

 

dere som har ati-kort.har dere prøvd x4 aa og x8 af eller mere i colin mcrae rally 3.er en nytelse og spille det med disse oppsettene :D

 

Forskjellen ER stor, 9800XT ligger jo jevnt over langt høyere i FPS enn 5950. Og bildene er riktige, ingen feil ute og går her. Testene har de brukt nVidias nyeste WHQL-sertifiserte drivere, ForceWare 52.16. Ikke noe beta-saker her.

Lenke til kommentar

javel,kan hende du har rett !

bare lurer på hvorfår jeg aldri har sett noe forskjell mellom bildekvalitet

på mitt ati kort og ti-kortet mitt..

er bildekvalitetet så dårlig til fx-kortene !

 

tror ikke helt at man må ha ati-kort for og få frem alle teksturene i halo.

at ati scorer mere fps enn fx-kortene i testene(var lite forskjell der)

synes bare det blir for dumt når man sier ati knuser eller stor forskjell når

det er ca 5-10 fps,noe man aldri kommer til og merke når man spiller.

 

orker bare ikke sitte og forsvare ati bildekvalitet(har selv ati 9800)når

man ikke kan se noe forskjell.da mener jeg 1024x768 og uten aa eller af

 

med aa og af på synes jeg ati er bedre på dette enn ge-force kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...