Gå til innhold

Pressefrihet i Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg har noen ganger nå, forsøkt å få en sak ut i norske media som jeg mener bør få oppmerksomhet. Men hva skjer? INGENTING! Det virker som om f.eks saker som "SCO vs Linux" er mye viktigere og legitimt å skrive om, enda de fleste forstår at SCO ljuger så det ryker etter.

Den saken jeg gjerne vil ha ut til folks beskuelse, er saken om hvordan Diebold har laget stemmemaskiner som blir brukt ved valg, og som i ettertid viser seg å være så beheftet med sikkerhetshull og bugs, at de aldri burde vært ute på markedet. En kvinne ved navn Bev Harris har lenge undersøket saken og funnet ut at personer langt oppe i det politiske systemet i USA, er innblandet i den. Ledelsen i Diebold og disse politikerne har forsøkt/forsøker å PRESSE stater, enten de vil eller ikke, til å kjøpe disse maskinene. Bev Harris har forsøkt å få sannheten om disse maskinene ut til det amerikanske folk, men det virker som om det er en sammensvergelse med Diebold og pressen. Hun har også fått stengt nettsiden sin midlertidig (blir gjenåpnet i dag) for å ha publisert Diebold's interne notater, av Diebold som mener de har DMCA (Digital Millenium Copyright Act) til sin side.

Bev Harris KAN BEVISE (dette er ingen konspirasjonTEORI lenger) at det har foregått endel tvilsomme operasjoner ang. disse maskinene.

Mer om dette kan du lese på

 

http://www.blackboxvoting.com

http://www.votescam.com

http://www.scoop.co.nz/mason/stories/WO0310/S00237.htm

 

Det jeg lurer på da er:

Hva skal til for å få denne saken ut i media?

Hva er "feil" med den?

Har vi mistet pressefriheten i Norge også (amerikanere har allerede gjort det)?

:shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si som Michael Moore:

 

"We also believe in the freedom of the press... we just don't own any of the presses."

 

Tror nok at papiravisene vurderer om nyheten selger, snarere enn om den er interessant eller folkeopplysende.

 

Når det er sagt, er det grenser for hvor mye dem kan utvide "anti-amerika" kvoten sin. Andre ting må også inn, som:

* "norge er invaderte av livsfarlige, puddeletende kjøtere!!"

eller:

* "Potetene dreper deg!!!"

Lenke til kommentar

Og du kan sende til Norge i Dag bare på gøy ;)

 

Jeg har hørt at på alle pultene i politisk avdeling i lokalavisa her i byen hengte det en lapp signert politisk redaktør der det stod noe ala:

 

Alle leserbrev signert (Den lokale RV representanten i bystyret) skal umiddelbart sendes inn på mitt kontor så jeg egenhendig kan kaste det i søppla.

 

Dette er en avis som påstår den er politisk nøytral (dog, politisk redaktør er Høyre medlem). Yttringsfrihet my ass

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Last January the electronic voting machine maker faced public embarrassment when voting activists revealed the company's insecure FTP server was making its software source code available for everyone to see.

Noen som har lyst å forklare meg hva denne setningen egentlig skal bety? FTP software kildekode? Er det noe jeg totalt overser her, eller er denne setningen bare helt ute og går?

Den kommer fra blackboxvoting.com.

 

Ikke syns jeg det er en god idé for disse folka å blande seg med Michael Moore... for disse folka har kanskje et legitimt poeng med disse valg-greiene. Har ikke lest hva dette handler om enda, men jeg tviler ikke på at valgfusk er fullt mulig, spesielt hvis det legges i hendene til et privat selskap.

Lenke til kommentar

Noen som har lyst å forklare meg hva denne setningen egentlig skal bety? FTP software kildekode? Er det noe jeg totalt overser her, eller er denne setningen bare helt ute og går?

Den kommer fra blackboxvoting.com.

 

Nå er ikke jeg noen programmerer, men i følge Harris kan hun visst bekrefte at det finne slik kode i softwaren , ja, og det er simpleste måte vi snakker om her, uten noen form for kryptering eller noe! I dette tilfellet har hun, såvidt jeg har forstått, henvendt seg til flere uavhengige programmerere for å få det bekreftet, og alle påstår det samme.

Lenke til kommentar
For å si som Michael Moore:

 

"We also believe in the freedom of the press... we just don't own any of the presses."

 

Tror nok at papiravisene vurderer om nyheten selger, snarere enn om den er interessant eller folkeopplysende.

 

Når det er sagt, er det grenser for hvor mye dem kan utvide "anti-amerika" kvoten sin. Andre ting må også inn, som:

* "norge er invaderte av livsfarlige, puddeletende kjøtere!!"

eller:

* "Potetene dreper deg!!!"

 

Hele greia er bare tragisk ja! :(

Det skjer så forbaska mye i verden nå for tiden, men hele tiden så går fokusen mot "storebrors lykkeliten-verden" der INGENTING er farlig, så lenge du sitter i godstolen og ser realityTV og såpeserier!

Dobbelttragisk!! :(

Lenke til kommentar
Send til klassekampen, dagsavisen, enkelte lokalaviser, akp.no, røde fane. . .

Jeg kan lksom ikke forså HVORFOR jeg må vende meg til den røde siden av det politiske spektrum, bare for å få "stinkbombene" synlig for folk. Dette angår da ikke bare sosialister, men ALLE!

Det jeg vil ut med, handler IKKE om å være usolidarisk med amerikanere eller noe slikt. Bare om at vi må verne om de få demokratiske rettighetene vi har igjen. Jeg håper vi her i Norge kan bli klar over at elektroniske stemmemetoder ikke nødvendigvis er den rette veien å gå, selv om det høres "kuult" ut!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Noen som har lyst å forklare meg hva denne setningen egentlig skal bety? FTP software kildekode? Er det noe jeg totalt overser her, eller er denne setningen bare helt ute og går?

Den kommer fra blackboxvoting.com.

 

Nå er ikke jeg noen programmerer, men i følge Harris kan hun visst bekrefte at det finne slik kode i softwaren , ja, og det er simpleste måte vi snakker om her, uten noen form for kryptering eller noe! I dette tilfellet har hun, såvidt jeg har forstått, henvendt seg til flere uavhengige programmerere for å få det bekreftet, og alle påstår det samme.

 

Ehm. Ja, men å se på kildekoden til FTP software? Hva er hensikten med det? Hadde de sagt databasen, så hadde jeg forstått hensikten, men FTP software kildekoden? Hva er den god for?

Jeg kan og se på kildekoden til FTP software på PCen min... men det har ingen hensikt...

 

Mao. jeg tror at dette har blitt sagt for å lure folk som ikke har peil på data til å tro at noe ufyselig har skjedd...

 

Går det an å se på kildekoden til et program via å hacke???

 

Kildekoden til HTML, ja.

Kildekoden til andre slike filer, ja.

Kildekoden til PHP? Mmm... nesten umulig.

Kildekoden til FTP software??? Hva er vitsen med det??

 

Så fortell meg, er det noe jeg ikke forstår her...

 

 

Er det et sted hvor jeg kan leset hoved-beviset for dette med stemme-maskin-fusket?

 

Jeg fant bare en del epost som "skal ha kommet" fra her og her, men slikt er jo sykt enkelt å forfalske...

Jeg og kan dikte opp epost og legge det ut i HTML format...

 

Hvor får jeg litt mer konkret bevis?

Lenke til kommentar
Last January the electronic voting machine maker faced public embarrassment when voting activists revealed the company's insecure FTP server was making its software source code available for everyone to see.

Noen som har lyst å forklare meg hva denne setningen egentlig skal bety? FTP software kildekode? Er det noe jeg totalt overser her, eller er denne setningen bare helt ute og går?

Den kommer fra blackboxvoting.com.

 

Ikke syns jeg det er en god idé for disse folka å blande seg med Michael Moore... for disse folka har kanskje et legitimt poeng med disse valg-greiene. Har ikke lest hva dette handler om enda, men jeg tviler ikke på at valgfusk er fullt mulig, spesielt hvis det legges i hendene til et privat selskap.

 

Det er nok bare en dårlig setning. "... its software source code available " er nok ment stemme masking greia.

Lenke til kommentar
Send til klassekampen, dagsavisen, enkelte lokalaviser, akp.no, røde fane. . .

Jeg kan lksom ikke forså HVORFOR jeg må vende meg til den røde siden av det politiske spektrum, bare for å få "stinkbombene" synlig for folk. Dette angår da ikke bare sosialister, men ALLE!

Det jeg vil ut med, handler IKKE om å være usolidarisk med amerikanere eller noe slikt. Bare om at vi må verne om de få demokratiske rettighetene vi har igjen. Jeg håper vi her i Norge kan bli klar over at elektroniske stemmemetoder ikke nødvendigvis er den rette veien å gå, selv om det høres "kuult" ut!

 

Fordi resten av pressen bare tenker salgstall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...