Gå til innhold

[Løst] Hvordan flytte W8Upg fra def.hk til nytt hk?


Anbefalte innlegg

For en del år siden kjøpte jeg hk og vista oem, og har etter den tid byttet hk en gang pga "feil". Den gang kontaktet jeg ms og fikk aktivert windows. Da W8 kom kjøpte jeg upg. og installerte det over vista. Denne versjonen ble igjen oppgradert til W8 med mediacenter som en del av tilbudet den gang. Nå har det oppstått en "feil" på det andre hk. Jeg lurer på om noen vet om det går ann å overføre/bruke W8 nøkkelene(har jo to) på et nytt hk direkte, eller må jeg gå den tunge veien via vista. Mener å huske at lisensreglene for vista tillot bytte av def. hk. Hovedkortene har vært/vil bli deluxe versjonene fra asus hver gang, så de går vel under å være lik, selv om det har vært/blir forskjellig sokkel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal ikke være noe problem så lenge du ikke har to lisenser kjørende på samme tid (aka to ulike pcer).

Så lenge du bare flytter lisensen vil ikke Microsoft protestere noe før etter type 15-25 aktiveringer.

Men om det er kort tid siden siste aktivering, kan det være du må ringe inn for å få aktivert. Men det vet du ikke før du har prøvd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...