Rikky Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Har flyttet til ny leilighet, og har bestilt ADSL fra Tiscali. Problemet er at ISDN-boksen og hoveduttaket til telefonlinjen er i kjelleren, og jeg bor i toppetasjen. Telefonledningene går opp gjennom veggene og til vegguttak i leilighetene. Det optimale hadde selvsagt vært å bruke disse uttakene, er det noen måte dette lar seg gjøre på? Hadde vært fint å slippe å strekke en ny telefonkabel helt opp. Det skal ikke installeres fasttelefon i leiligheten, og ADSL'en skal kun være koblet opp i min leilighet.
pgdx Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Dessverre vil nok det bli vanskelig. Poenget med en splitter er at den skal splitte de forskjellige typer signal som kommer inn i huset, og da er den nødt til å stå før den første telefonkontakten. Ellers vil du få inn et meget merkelig signal på de kontaktene som er foran splitteren. -splitter--telefonkontaker---telefonkontakter-- |--ADSL
Rikky Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Skrevet 22. oktober 2003 Ja, det ante meg. Da har jeg hvertfall fått bekreftet det, så da er det bare å kjøpe noen meter telefonledning... Takk for svar.
Thlom Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Det er fullt mulig det ligger ett ekstra par i trekkerøret da. en idè å sjekke det før du kjøper ny kabel.
pgdx Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Vi har ADSL inn i 2. etasje, deretter går det en TP-kabel opp i 3. etasje til et rom til et modem, som går videre inn i et skap til en switch. Derfra går den ut til 4 PC-er i 3. etasje, en kabel ned igjen til 2. etasje til en PC der, og en som går fra 3. til 1. etasje til en PC der. Masse kabler som går frem og tilbake, altså... (1. etg er kjelleren om noen skulle lure)
Rikky Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Skrevet 23. oktober 2003 Vel, i dag kom det en kar fra Bravida og monterte greiene, og han brukte faktisk et av uttakene i leiligheten, så da gikk det tydeligvis likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå