Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SDSL eller ADSL til spilling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du spiller o.l. er det som oftest uploaden det går på... I dette tilfellet 128kbps vs. 512kbps.

Det kommer selvsagt an på hvilke spill du spiller. Men har du SDSL, 512, så kommer du til å merke mindre "lagg" enn hvis du har ADSL-versjonen. Du kan jo også tenke på at du en gang i blandt vil ha noe å laste ned/opp i bakgrunnen mens du spiller, eller flere PC-er på nett?

Jeg ville gått for SDSL hvis prisen var overkommelig.

Skrevet

Nå har jeg ikke satt meg så veldig inn i de enkelte spill, men jeg tror ikke det stemmer at upload er viktig. Det er serveren som holder styr på og forteller hva som skjer (informasjon man må laste ned), mens klienten hovedsaklig bare mottar informasjon om hva den enkelte brukeren vil gjøre (går til høyre, velger ting ol), og sender det til serveren. Skal man derimot kjøre server bør man selvsagt ha høy hastighet begge veier.

Skrevet

Om det ofte er flere som bruker linjen samtidig til spilling ville jeg gått for 512/512!!

Om det bare er deg, så går 128 helt fint til spilling (om du ikke "er" server!), og da er det heller kjekt med litt bedre download...

Skrevet

sdsl vil gi bedre ping og mindre lagg! i 99% av tilfellene, det kommer jo anpå server og sånt men sdsl vil generelt sett gi halve ping og vel så d. jeg hadde kabel fra avidi/alfanett fikk ca 50ping på de fleste 1.6 cs servere (ikke mas om at jeg har testet ping med cs!!) og med sdsl får jeg mellom 5-15 på de samme cs serverene!

også bf pingen har gått ned mye fra ca 50-60 til 10-15

flere spill har jeg ikke testet.. men sdsl vil helt klart gi deg bedre ping og hvis du skal hoste et spill for deg og noen andre vil sdsl være helt klart det beste uten tvil! kan du få sdsl til overkommelig pris så er det det beste til gaming og evt hvis du skal ha server/hoste et spill e.l

laster du bare ned mye og ikke spiller så alt for mye er nok adsl kanskje et bedre valg men hvis jeg stod ovenfor det valget der hadde jeg helt klart valgt sdsl! uten å nøle!

Skrevet

Ser på bluecom.no sine sider at dem ikke har SDSL som produkt. Men derimot SHDSL, der koster 512 linja 795(?) i Mnd, og innstallasjon 5900,-

Sikker på at du leser riktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...