Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert Windows på USB


Anbefalte innlegg

Jeg har en minnepenn me Windows 7 på, og jeg vil installere den på nytt i BIOS (formatere hele pcen til fabrikk), men det går ikke, og jeg sjønner ikke hva jeg ska gjøre.. Her er noe av det som skjer:

 

- Noen ganger så blir bare skjermen helt svart når jeg starter den, akkurat som den ikke klarer å Boote, og er RØDT lys slår seg på Motherbordet (MemOK!). Det kommer på ganske ofte..

 

- Visst pcen først slår seg på, så får den bluescreen etter bare 1-2 minutter, kommer ann på hva jeg gjør. 0x000003B/0x000001A det varrierer.

 

Hvordan gjør jeg det? jeg har gjort det før gjennom BIOS, så boota USB-penna som har windows, så har den bare installert helt på nytt.

 

Visst noen kan hjelpe meg så hadde det vært fantastisk! for jeg trenger pcen til skole osv når den begynner.. Bryr meg ikke om jeg må formatere hele pcen, så lenge jeg ikke mister det som er på den ene hardisken,

Har 2 SDD og en HDD.

 

Takk for alle svar, kan gi mer info om det trengs, men er så mye som er feil føler jeg at jeg kan ikek skrive alt her..

Håper jeg forklarte litt OK iallefall..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt usb minne pennen i en native usb port på hovedkortet?

Vanligvis to-fire stk på i/o shield som man bruker til usb mus/tastatur osv.

Mange prøver f.eks å ha den på en usb3.0 asmedia kontroller port e.l og det funker ikke.

 

Kople fra de ssd/hdd du skal bevare data på.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hvilket program har du brukt for å gjøre USB'en om til en boot usb?

det er ikke jeg som har fikset den, men brukte den for en stund siden og da funket det fint..

Men er det noe spesielt jeg må gjøre i bios elns? for å få den til å boote og installere windows på nytt

Hvis du har ting du ikke vil miste, vil jeg anbefale å backup'e før du fortsetter uansett.

 

Lagre ting som skole i sky, større ting kan legges på en ekstern harddisk.

har prøvd å sende alt over til en ekstern hardisk, men får bluescreen før den for gjort seg ferdi..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...