Gå til innhold

Z600 eller E700?


ca2

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Da jeg begynner å bli litt små-lei av 6100'en min er jeg i ferd med å se etter alternativer. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for Samsung E700, men har litt lyst på en Z600 også. Kansje mest fordi Z600 har:

 

* Støtte for skins [ja, jeg synes det er fett med skins :wink:]

* Bluetooth [har en BT-adapter liggende]

* Hakket bedre menyer [tror jeg, sitter noen på annen info?]

* Større brukerbase i europa, dermed er det lettere å få tak i javaspill/programmer

 

Takker så mye for all info. Før dere sier "les den og den posten i forumet": jeg har gjort det, og jeg har lest E700/T610-posten, men den handler stort sett om valutakurser og tyske telefoner. Hjalp ikke mye. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns E700 har et mye bedre design. Og hele telefonen er jo rålekker! Den er mindre enn T610 og da er den sikkert mindre enn Z600 også.

Jeg tror den tar bedre bilder også. Så noen bilder, og ble spesielt overrasket hvor bra night modus på kameraet var!

Og for ikke å snakke om lagrings kapasiteten da. E700 har jo hele 9mb imotsetning til Z600 som bare har rundt 2mb.

Men så er det prisen da. Z600 er ganske billig, mens E700 er dyr. Jeg ville gått for en E700, men har du litt dårlig råd så kjøp en Z600.

Lenke til kommentar

Jeg har selv bestemt meg for E700 pga. at den er rålekker og fordi den har MASSE lagringskapasitet....

Z600 HAR 1.5 MB MINNE det blir ALT for lite.. Da er det veldig begrenset hvor mange fotoer og themes, spill osv du kan lagre på mobilen...

E700 derimot BADER i lagringskapasitet... (9 mb :D )

i tillegg har e700 et VGA kamera på 640x480 pixels, imens z600 har et halvparten så bra et; 352x288 pixels, OG DET ER IKKE VGA KAMERA PÅ Z600

ITILLEGG HAR SAMSUNG E700 5x DIGITAL ZOOM OG MULIGHET Å TA 15 BILDER RETT ETTER HVERANDRE SLIK AT DET BLIR EN SLAGS RASK VIDEO

E700 har et 256-farge display utvendig også (OLED skjerm; første gang på mobil?)

denne skjermen kan du bruke som "søker" når du tar bilder og du kan også se hvem som ringer,klokka,dato osv. (det vanlige med andre ord)

z600 har "bare" en skala skjerm, uten farger.. dette går også litt på prisen.. OLED skjermer er dritt dyre... (grå eller blå skala skjerm, ikke sikker)

på selve telefonboken kan du lagre 1000navn á 6 linjer på samsungen og på z600

500 navn á 8 linjer

selve "målene" på mobilene er relativt like (z600: 90 x 48 x 28 mm, E700:90 x 45 x 23 mm) men vektforskjellen er veldig stor... Z600 veier 110 gram, e700 veier derimot bare 85 gram...

men z600 har triband som du ærlig talt har lite bruk for..(med mindre du reiser til usa) e700 har dualband..

z600 har ca.200 timer standby tid, e700 har ca.240 timer..

 

Håper at denne infoen hjalp! :smile:

jeg ihvertfall skal få meg e700, en skikkelig godbit :p så hvis du har nåkk penger så gå for e700, en telefon som du garantert vil like... (håper jeg)

 

Hvis du vil ha en bluetooth telefon så kan kanskje x70 være et alternativ? men denne har ikke java.. så den er kanskje ikke like bra alikevel....

 

ps. husker veldig hvor mange som klaget over siemens sin 1.5 mb minne på st55 men som viste seg bare å være en stor misforståelse... den har 5mb; det komiske at ingen nesten har noe imot z600 eller t610 sin ca. 2mb minne... :yes:

Lenke til kommentar

E700 uten tvil :)

 

Z600 mangler rett og slett design og er ikke langt bedre enn T610 innvendig desverre.

 

Her er et bilde av E700 og Z600 sammen, Z600 er en stygg klump mens E700 er skikkelig slick :)

http://pachome2.pacific.net.sg/~leety7/02.jpg

 

Og forfra:

http://pachome2.pacific.net.sg/~leety7/01.jpg

(_LITT_ bedre utvendig display på E700, vel? :wink: )

 

Remerser: god ps :smile:

Lenke til kommentar

vet molna :lol:

men det er jo sant da! Sony Ericsson t610 og z600 har jo ingenting minne... helt tåpelig lite...

 

er ellers enig...

z600 kan konkurere med en eller annen nokia men ikke E700...

good bye z600

tror litt av problemet er at de må bygge den mye mer fra scratch, ikke ta et "godt" konsept og sette det inn hvorsomhelst..

BRA SAMSUNG :)

(Som i bilverden: sett en ferari motor i en fiat punto; morsomt men styggt og lite effektivt)

Lenke til kommentar
E700 uten tvil :)

 

Z600 mangler rett og slett design og er ikke langt bedre enn T610 innvendig desverre.

 

Her er et bilde av E700 og Z600 sammen, Z600 er en stygg klump mens E700 er skikkelig slick :)

http://pachome2.pacific.net.sg/~leety7/02.jpg

 

Og forfra:

http://pachome2.pacific.net.sg/~leety7/01.jpg

(_LITT_ bedre utvendig display på E700, vel? :wink: )

 

Remerser: god ps :smile:

 

hehe... molna, du begynner du å bli soft ? anbefaler du en samsung tlf, det kan umulig være framfor en siemens ? hehe... ikke bli soft på dine eldre dager.

Lenke til kommentar

z600 ser ut som de har lagt 2 mobiler oppå hverandre

imens e700 er bare smoooooooooooooth :)

 

likte denne setningen fra www.samsunghandphones.com

 

"The outside OLED is beautiful and when taking self pictures, it is almost as good as the screen of the Siemens SL55 (4,096color), although the OLED of E700 has only 256 colors."

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Takker virkelig for all info - ser nok ut til at det blir Samsung denne gangen.

Spesielt takk til Remerser for det lange og informative innlegget, og molna for bildet av telefonene sammen. Det avgjorde mye :)

 

Prisen er ikke et tema her, da jeg får jobben til å betale.

Noen som vet om det kommer noe interresant tilbehør til E700? En USB-kabel hadde vært svært nyttig...

Lenke til kommentar

takker... :D

 

vel,når det gjelder utstyret (ORGINALT FRA SAMSUNG) så vet jeg egentlig ikke for mye men jeg tror at de kommer å lage det "standard" tilleggsutstyret som til de fleste samsung tlf. det vil si:

Standard batteri

Reise adapter

batteri lader

handsfree

sigarett-tenner-adapter (til bil/husbil)

Pc-data kit(vet ikke 100% hva denne innholder men her er det trolige er at det er 1 datakabel uten EasyLink, som går å få igjennom internett)

telefonbæreveske

telefonholder (til bil)

Og her er 2 ting jeg fannt på samsung.com som jeg ærlig talt ikke skjønner (dårlig engelsk :roll:)

"Wearable Ear-microphone"

" Non-wearable Ear-microphone"

 

ps. viste du at e700 finnes i 2 fargevarianter? indigo blue (den som molna har bilder på den siden)

og silver som rett ogslett er den samme telefonen bare i hel sølv

men jeg lover deg indigo blue er den peneste... 8)

Lenke til kommentar

ps. viste du at e700 finnes i 2 fargevarianter? indigo blue (den som molna har bilder på den siden)

og silver som rett ogslett er den samme telefonen bare i hel sølv

men jeg lover deg indigo blue er den peneste... 8)

 

Ja, har sett begge - det blir Indigo blue på meg.

 

Utrolig innholdsrik pakke som følger med, hvis det du sier er korrekt? På 6100'en var det jo bare såvidt jeg fikk med batteri. :-?

 

I følge min forhandler kommer telefonen til de i månedsskiftet. Håhåhå!

 

Men "Non-wearable Ear-microphone" - hva i alle dager kan det være? En mic til å ha i øret, men som ikke er særlig god å ha på? :wink:

Hvorfor noen skulle ville ha en mic i øret er uansett mer enn jeg kan fatte.

Lenke til kommentar

nei dette er ikke UTSTYR SOM ER MED men som går an å KJØPE til (tilleggsutstyr!)

 

Det som er med som standard er: Lader (reise adapter heter det... vet ikke hvorfor)

batteri, mobil,bruksanvisning,hands-free,esken,masse dritt papirer og sist men ikke minst (not) en tråd som du kan feste mobilen i slik at du kan ha den rund armen, aner ikke hva det heter... en mobilsnor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...