Gå til innhold

Trenger hjelp med OC av en duron 800mhz


XaniuZ

Anbefalte innlegg

Hey,hva er den OPTIMALE Setup'n for å nå over 1ghz på 1 Duron 800mhz, med ett MSI kt7 Turbo HK...??

 

Specs:

-MSI kt7 Turbo

-Duron 800@970mhz

-Apacer 256mb CAS-3

-Matrox G400 32mb SGSDram

-Soundblaster LIVE!

-osv....

 

 

XaniuZ

*Helvetes PC faenskap!*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-08-09 07:47, XaniuZ skrev:

Hey,hva er den OPTIMALE Setup'n for å nå over 1ghz på 1 Duron 800mhz, med ett MSI kt7 Turbo HK...??


Specs:

-MSI kt7 Turbo

-Duron 800@970mhz

-Apacer 256mb CAS-3

-Matrox G400 32mb SGSDram

-Soundblaster LIVE!

-osv....



XaniuZ

*Helvetes PC faenskap!*


 

Den optimale setupen er vanskelig å si, da det ofte er stor forskjell på komponenters "overklokkelighet".. Jeg har samme cpu og ram som deg, og et nesten tilsvarende hovedkort. Du får prøve deg frem, den ram-brikka skal tåle mye overklokking. Jeg kjører på 107mhz fsb og 1026mhz. Da går rammen på 144mhz, og den tåler fint cas-2 (min og er originalt cas-3). Jeg har CGK760 kjøler. Prosessoren kan gå lengere, men da må fsb-n ned... Du får prøve deg frem, men tenk på at fsb og ram har mye å si, ikke bare prosessorhastigheten, for totalytelsen.

 

mvh

Lenke til kommentar

Takk skal du ha;=)

jeg får vell teste meg litt fram...

jeg har klart å kjøre 1050mhz(10,5x100),men da ble den ustabil etter hvert...

d virker som 970mhz (9,5x102) er d høyeste drit'n tåler...jeg kjørte da med en ram hastighet på 140mhz...jeg har hørt at den ram-brikken jeg har skal kunne tåle ca 150mhz før den går tell h.....;P(veit ikke om d er sant men)

 

 

XaniuZ

Lenke til kommentar

Hehe, "MSI K7T Turbo" er ett KT133A HK....D skal tåle 117FSB før d henger seg;) D er faktisk noe av d meste som er idag på ett HK:P

 

Men nå har jeg ett merkelig Problem, Lydkortet mitt funker ikke hvis jeg streker over L1 Cachen....Så jeg trur d er no SERIØST rart her.

 

Gi meg noen "pointers" om hva jeg kan gjøre....

 

XaniuZ

Lenke til kommentar

*Det HK´et er laget for 133mhz fsb, og tåler kanskje 140mhz +/- (?) Det det kommer an på da, er hvor langt Duronen og rammen din vil. Hvordan en Duron tåler høy fsb (133mhz++) vet jeg ikke selv, har spurt om det under diskusjonen "AMD 760 med DDR og Duron". Jeg vet ivertfall at dersom du skal prøve å klokke lenger enn til 112mhz fsb, så må du slå av hostclock + pciclock (asynkron minnebuss). Ved 112mhz fsb og asynkron minnebuss går rammen på 150mhz ! 150mhz sies å være øvre grense for kvalitets-PC133 ram. Slå av det, og prøv med høyere fsb (prøv å hold cpu-speed på et sakelig nivå), så finner du ut om duron tåler det. Det hadde vært fint, da jeg også veldig gjerne skulle visst om det gikk!

 

*Hastigheten på rammen er 1.33*fsb dersom på KT133 HK.

*Med KT133A eller DDR-HK som går på 133mhz fsb eller mer går rammen på det samme som fsb.

 

mvh

Lenke til kommentar

Apacer skal være blant de beste her i landet ja, ebola...

 

PCI buss på KT133-hk = fsb/3

AGP buss tror jeg at kalkuleres sånn: (etter det jeg har forstått av mitt eget KT133-baserte system)

1xAGP-buss det dobbelte av PCI

Eksempel: 100mhz fsb /3 = 33mhz PCI

33mhz PCI x 2 =66mhz

"AGP-multiplier" er på nye skjermkort lik 4xAGP.

Da blir hastigheten på AGP-porten 66 x 4 =266mhz.

Tror det må være sånn.

 

Dersom du har KT133A-basert system, deles fsb på 4 for å få PCI-buss=33mhz. Altså får PCI og AGP samme hastigheten med KT133 og KT133A.

 

mvh

Lenke til kommentar

hvor mye vil apacer 256 pc133 cas 3 brikken min tåle??

 

jeg vurderer å bytte til pc166 cas 2 for å være på den sikre siden... jeg kan bruke apacer rammen i en fremtidig server maskin jeg har(må bli ferdi med OC så lære linux og vips, en server :smile: så det ville ikke vært bortkastet for å si det slik.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-22 23:13, ebola skrev:

hvor mye vil apacer 256 pc133 cas 3 brikken min tåle??


jeg vurderer å bytte til pc166 cas 2 for å være på den sikre siden... jeg kan bruke apacer rammen i en fremtidig server maskin jeg har(må bli ferdi med OC så lære linux og vips, en server :smile: så det ville ikke vært bortkastet for å si det slik.


 

PC166-ram, det har jeg kun sett hos komplett.no , og det er noname-ram.

 

apacer 256 pc133 cas 3 brikka di setter du på cas-2 først som sist, og er du heldig så klarer den 150mhz cas-2. Du får 149mhz ved 112mhz fsb med asynkron minnebuss. Men prøv gjerne med synkron minnebuss, og fsb på 133 og oppover, siden du har KT133A-basert hovedkort... da får du større båndbredde mellom cpu, chipsett og minnet.

Lenke til kommentar

takk for hjelpa..

 

jeg må bare få tommeln ut av toern og legge meg ned på gulvet å rote litt med dip-switcher så skal vi nok få overklokket litt...

 

jeg kjører duron 800@840 nå(105*8).. vet det er lite, men som sagt.. tommeln må ut av toern.. :smile:

Lenke til kommentar

Hey igjen!;)

sorry for at jeg ikke har vært aktiv i mitt eget innlegg;)

 

Har nettopp kjøpt en AMD Tbird 1333mhz 266mhz BUS

------------------

Stepping Code: |

|

A1333AMS3C |

AYHJA 0125CPKW |

96488540730 |

|

------------------

 

Nå veit ikke jeg om denne CPU'n er no spesielt bra(tenker på Stepping Code'n, Noen som har peiling på om den SUGER eller ROXER...PLZ gi meg en viss anelse på den der;).

 

Hvor høyt trur dere den her går i mhz'n??

 

XaniuZ

-----------------------------------------------------

Shit, what can i tell ya'? Im a nice guy;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...