Gå til innhold

Et nytt politisk parti?


Gjest Slettet-7WVSGN

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7WVSGN

Hei, takk for at du leser denne tråden. Med denne tråden ønsker jeg å få tak i så mange personer så mye som kan eventuelt hjelpe meg ved å starte et nytt politisk parti i Norge.

 

Grunnen for at jeg ønsker et nytt politisk parti i Norge er at jeg ser at våre politikere stadig feiger ut i tøffe spørsmål slik som innvandrings problemene i Norge der vi har feilet totalt.

Vi som et lite land med 5,136,700 innbyggere tar imot 5000 til 7000 asylsøkere i året enda vi har FRP i regjering som ønsker å halvere nettopp dette tallet.

I tillegg til dette ser vi den økte bistands hjelpen til 116 land! halvparten av disse har ikke behov for bistand og pengene går dermed til korrupsjon og krigføring. Norge har ikke kontroll over hva de driver med og vi ønsker å ha et bedre kontrollert system hvor det er kun et antall organisasjoner som får bistand til å gjøre det de er best til. Det må kuttes fra 116 land til maksimalt 20 land. Vi må enten stoppe asylinnvandringen totalt i 4 år eller halvere antall personer som kommer hit.

 

Jeg ønsker også Norges utmeldelse av EØS og Schengen som innebærer økt arbeidsinnvandring noe som kan hindre for nordmenn selv å gå ut i arbeid fordi at arbeidet er overtatt av EØS innvandrere. Jeg ønsker et styrket forsvar hvor vårt forsvar er for lite, 25,000 soldater og 45,000 heimvernet (hv). Dette er ikke forsvalig og vi ønsker økt antall soldater og et økt kjøpe innsats av ubåter, våpen, båter og fly.

Hvordan? skal vi få råd til det jeg ønsker? Penger er det nok av, det er bare hvor du starter. Vi kan for eksempel starte ved å bruke bistands pengene som vi ønsker å kutte, vi kan bruke EØS pengene som vi betaler 14 millarder i året til, noe som jeg ønsker at Norge skal melde seg ut av.

Hva med veier, sykehus, eldrehjem og Nav?

Det jeg ønsker med nav er at vi får det gamle systemet tilbake der vi hadde forskjellige etater, den nåværende system fungerer ikke og det er mye rot. Jeg ønsker å få tilbake (arbeids og velferdsetaten) (trygdeetaten) (arbeidsmarkedetaten).

Jeg vil at før vi sender bistand i bøtte og spand så skal vi først se om vi faktisk har råd til dette før noe annet skjer.

Vi må bruke mer av oljepengene våre på nettopp sykehusene, eldrehjemmene og veier.

 

Jeg har mye mer på hjertet, men jeg kan ikke skrive alt her, jeg har både visjoner og partinavn klart.

 

 

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jS6upa

Spennende at du ønsker å starte et nytt parti!

Personlig trur jeg nok du vil få lite oppslutning rundt det du snakker om. Eneste jeg kanskje er litt enig i er EØS og Schengen. Sveits har f.eks en handelsavtale som ville passet mye bedre for Norge en et EØS/EU medlemskap. Men samtidig er jeg litt uenig når det gjelder arbeidsinnvandring, siden dette er noe et land som Norge har blitt avhengig av, men det kunne kanskje vært mer kontrollert.
Er absolutt ikke enig i at vi burde kutte bistanden, men mener at bistanden Norge gir burde bli mer kontrollert enn den er i dag, for det er som du sier tilfeller av at pengene går til korrupsjon og krigføring.

 

Du nevner også rotet med NAV, har ikke erfart dette selv, men man hører jo mye om det i media osv. Men om det skulle blitt gjort noe der så burde det være mere kontroll over hvem som naver, og enkelheten av å kunne nave.

Jeg hadde ei venninne på 20 år (er for noen år siden nå), som ikke vill jobbe, og så vidt jeg vet jobber hun ikke enda. Eneste som feilte henne var latskap.
Jeg synes også at det burde bli satt en minimumsgrene over hvor lenge man har vært statsborger/bod i landet, før man kan få støtte av NAV. Det er desverre for mange tilfeller av innvandrere som kommer for å "nave" her i Norge (og til tider jobbe svart i tillegg).

Du har noen gode poeng, men trur nok ikke du vil få min stemme desverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Spennende at du ønsker å starte et nytt parti!

 

Personlig trur jeg nok du vil få lite oppslutning rundt det du snakker om. Eneste jeg kanskje er litt enig i er EØS og Schengen. Sveits har f.eks en handelsavtale som ville passet mye bedre for Norge en et EØS/EU medlemskap. Men samtidig er jeg litt uenig når det gjelder arbeidsinnvandring, siden dette er noe et land som Norge har blitt avhengig av, men det kunne kanskje vært mer kontrollert.

Er absolutt ikke enig i at vi burde kutte bistanden, men mener at bistanden Norge gir burde bli mer kontrollert enn den er i dag, for det er som du sier tilfeller av at pengene går til korrupsjon og krigføring.

 

Du nevner også rotet med NAV, har ikke erfart dette selv, men man hører jo mye om det i media osv. Men om det skulle blitt gjort noe der så burde det være mere kontroll over hvem som naver, og enkelheten av å kunne nave.

Jeg hadde ei venninne på 20 år (er for noen år siden nå), som ikke vill jobbe, og så vidt jeg vet jobber hun ikke enda. Eneste som feilte henne var latskap.

Jeg synes også at det burde bli satt en minimumsgrene over hvor lenge man har vært statsborger/bod i landet, før man kan få støtte av NAV. Det er desverre for mange tilfeller av innvandrere som kommer for å "nave" her i Norge (og til tider jobbe svart i tillegg).

 

Du har noen gode poeng, men trur nok ikke du vil få min stemme desverre.

Jeg er helt enig med deg at det burde være en minimums grense over hvor lenge man har bor i Norge for å få støtte av Nav. Det jeg ønsker er at for å bli norsk statsborger må du ha bodd i Norge i vertfall 12 år, iløpet av de årene skal du ha lært deg ordentlig norsk. Iløpet av 1 år kan du søke om nav støtte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

 

Spennende at du ønsker å starte et nytt parti!

 

Personlig trur jeg nok du vil få lite oppslutning rundt det du snakker om. Eneste jeg kanskje er litt enig i er EØS og Schengen. Sveits har f.eks en handelsavtale som ville passet mye bedre for Norge en et EØS/EU medlemskap. Men samtidig er jeg litt uenig når det gjelder arbeidsinnvandring, siden dette er noe et land som Norge har blitt avhengig av, men det kunne kanskje vært mer kontrollert.

Er absolutt ikke enig i at vi burde kutte bistanden, men mener at bistanden Norge gir burde bli mer kontrollert enn den er i dag, for det er som du sier tilfeller av at pengene går til korrupsjon og krigføring.

 

Du nevner også rotet med NAV, har ikke erfart dette selv, men man hører jo mye om det i media osv. Men om det skulle blitt gjort noe der så burde det være mere kontroll over hvem som naver, og enkelheten av å kunne nave.

Jeg hadde ei venninne på 20 år (er for noen år siden nå), som ikke vill jobbe, og så vidt jeg vet jobber hun ikke enda. Eneste som feilte henne var latskap.

Jeg synes også at det burde bli satt en minimumsgrene over hvor lenge man har vært statsborger/bod i landet, før man kan få støtte av NAV. Det er desverre for mange tilfeller av innvandrere som kommer for å "nave" her i Norge (og til tider jobbe svart i tillegg).

 

Du har noen gode poeng, men trur nok ikke du vil få min stemme desverre.

Jeg er helt enig med deg at det burde være en minimums grense over hvor lenge man har bor i Norge for å få støtte av Nav. Det jeg ønsker er at for å bli norsk statsborger må du ha bodd i Norge i vertfall 12 år, iløpet av de årene skal du ha lært deg ordentlig norsk. Iløpet av 1 år kan du søke om nav støtte.

 

Mener du at du kan få støtte fra NAV etter første år som statsborger, eller første år i Norge?

Lenke til kommentar

Det er merkelig rart, at ikke flere ser faren ved å ta imot så mange flyktninger og asylsøkere. Vi er knapt 4 millioner som er etniske norske, så det vil ikke ta så mange årene før vi er i mindretall. Det kan hende det går fortere enn vi tror. I tillegg til flyktninger og asylsøkere, så kommer generell innvandring og familiegjenforening. Og mulighetene til å stifte et nytt politiske partier, er jo tilstede i et demokrati. Så hva om f.eks muslimene danner eget parti? Og at de blir i flertall, tror ikke de vil rette seg etter norske lover og regler. Da åpner de høyst sannsynlig grensene, for enda mer innvandring.

 

Ikke bare det, innvandring koster mange milliarder! Hver ikke-vestlige innvandrer koster staten 4,1 millioner kroner i løpet av livet. I 2012 kom det 15.200 innvandrerne, og det koster staten 63 milliarder kroner.

 

Bare for å nevne det så er ikke Norge avhengig av arbeidsinnvandring.

 

- http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/04/14/innvandrere-koster-norge-mange-milliarder-kroner

- http://www.abcnyheter.no/penger/oekonomi/2013/04/17/norge-er-ikke-avhengig-av-arbeidsinnvandring

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

 

 

Spennende at du ønsker å starte et nytt parti!

 

Personlig trur jeg nok du vil få lite oppslutning rundt det du snakker om. Eneste jeg kanskje er litt enig i er EØS og Schengen. Sveits har f.eks en handelsavtale som ville passet mye bedre for Norge en et EØS/EU medlemskap. Men samtidig er jeg litt uenig når det gjelder arbeidsinnvandring, siden dette er noe et land som Norge har blitt avhengig av, men det kunne kanskje vært mer kontrollert.

Er absolutt ikke enig i at vi burde kutte bistanden, men mener at bistanden Norge gir burde bli mer kontrollert enn den er i dag, for det er som du sier tilfeller av at pengene går til korrupsjon og krigføring.

 

Du nevner også rotet med NAV, har ikke erfart dette selv, men man hører jo mye om det i media osv. Men om det skulle blitt gjort noe der så burde det være mere kontroll over hvem som naver, og enkelheten av å kunne nave.

Jeg hadde ei venninne på 20 år (er for noen år siden nå), som ikke vill jobbe, og så vidt jeg vet jobber hun ikke enda. Eneste som feilte henne var latskap.

Jeg synes også at det burde bli satt en minimumsgrene over hvor lenge man har vært statsborger/bod i landet, før man kan få støtte av NAV. Det er desverre for mange tilfeller av innvandrere som kommer for å "nave" her i Norge (og til tider jobbe svart i tillegg).

 

Du har noen gode poeng, men trur nok ikke du vil få min stemme desverre.

Jeg er helt enig med deg at det burde være en minimums grense over hvor lenge man har bor i Norge for å få støtte av Nav. Det jeg ønsker er at for å bli norsk statsborger må du ha bodd i Norge i vertfall 12 år, iløpet av de årene skal du ha lært deg ordentlig norsk. Iløpet av 1 år kan du søke om nav støtte.

 

Mener du at du kan få støtte fra NAV etter første år som statsborger, eller første år i Norge?

 

Det kommer vel an på situasjonen til hver enkelt, det jeg ser som kan være løsningen er at om en får innvilget nav støtte så skal/kan pengene brukes til å betale for norsk opplæring hvis ikke vi finner en annen måte å støtte norsk opplæringen på. Men i hovedsak så er det vel bedre å få mulighet å søke om navstøtte 1 år etter du har kommet hit, iløpet av den tiden må du ha vært å lett etter jobb som en selvfølge.

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Det er merkelig rart, at ikke flere ser faren ved å ta imot så mange flyktninger og asylsøkere. Vi er knapt 4 millioner som er etniske norske, så det vil ikke ta så mange årene før vi er i mindretall. Det kan hende det går fortere enn vi tror. I tillegg til flyktninger og asylsøkere, så kommer generell innvandring og familiegjenforening. Og mulighetene til å stifte et nytt politiske partier, er jo tilstede i et demokrati. Så hva om f.eks muslimene danner eget parti? Og at de blir i flertall, tror ikke de vil rette seg etter norske lover og regler. Da åpner de høyst sannsynlig grensene, for enda mer innvandring.

 

Ikke bare det, innvandring koster mange milliarder! Hver ikke-vestlige innvandrer koster staten 4,1 millioner kroner i løpet av livet. I 2012 kom det 15.200 innvandrerne, og det koster staten 63 milliarder kroner.

 

Bare for å nevne det så er ikke Norge avhengig av arbeidsinnvandring.

 

- http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/04/14/innvandrere-koster-norge-mange-milliarder-kroner

- http://www.abcnyheter.no/penger/oekonomi/2013/04/17/norge-er-ikke-avhengig-av-arbeidsinnvandring

Det blir veldig vanskelig for muslimer å starte partier i Norge. De må følge vår grunnlov som setter demokrati veldig høyt, noe som dessverre muslimer ikke gjør. det er prøvd med kommuinistiske partier i Norge, men partiene har aldri vært der "oppe". Med mindre det blir et flertall for å endre grunnloven så blir ikke dette til å skje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Det er derfor det er så flott at vi forsatt har et monarki :)

Monarkiet i Norge er kalt folke familien og må dermed gå av om en folkeavstemning sier det, om 50,1% av folket sier ja til republikk så må kongefamilien gå av.

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar

Monarkiet i Norge er kalt folke familien og må dermed gå av om en folkeavstemning sier det, om 50,1% av folket sier ja til republikk så må kongefamilien gå av.

 

Vel, kongen har vel mulighet til å ta over makta? F.eks militærkupp eller noe?

 

Men om trådstarter ønsker å starte et nytt parti, så trenger ts og et partiprogram.

Kanskje burde trådstarter lære litt mer om politikk, regjering, storting og hvordan slikt i praksis fungerer.

Partiene må alltid gi og ta. Tøffe FrP fortalte at de ikke ville bli med i regjeringen om de ikke fikk medhold i f.eks bomstasjonene. Husker ikke om det var Sandberg eller hvem som opplyste om det.

Når Siv endelig fikk sjansen til å bli finansminister, så godtok hun at partiet kun skulle få innfridd kravene om Segway, noe vi alle nordmenn er så opptatt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ville vel blitt bortforklaringen fra Siv og.

Det skulle tatt seg ut. :)

 

Men seriøst: Det er ikke bare nødvendige kompromisser som er årsaken til FrPs tilbaketog på mange standpunkter. De er rett og slett blitt tatt på sengen av maktens hverdag. Dette hadde ikke skjedd om standpunktene var bedre fundert i det virkelige liv. FrPs grunnideer er gjennomførbare, men de konkrete løsningene er for teoretisk til at de står seg i møte med reelle problemstillinger. I tillegg tror jeg ikke noen i FrP har det nødvendige politiske motet, à la Thatcher.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

 

Når Siv endelig fikk sjansen til å bli finansminister, så godtok hun at partiet kun skulle få innfridd kravene om Segway, noe vi alle nordmenn er så opptatt av.

Du har virkelig ikke skjønt det. Med Segway kjører du *gratis* gjennom alle bomstasjoner. Med Segway til folket er dermed bompengeløftet innfridd. ;)

 

Dagens! +1

Lenke til kommentar

 

Det er derfor det er så flott at vi forsatt har et monarki :)

Monarkiet i Norge er kalt folke familien og må dermed gå av om en folkeavstemning sier det, om 50,1% av folket sier ja til republikk så må kongefamilien gå av.

 

Feil. Kongen "må" ikke gjøre noe som helst ved en eventuell folkeavstemning. I tillegg så er monarkiet er grunnlovsfestet og krever derfor 2/3 flertall i Stortinget for å endres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er vel egentlig skeptisk til at noe nytt parti kan få noe særlig oppslutning i dag, før ting går skikkelig galt her på berget. Folk har det for godt, bryr seg for lite, og er komfortable med de partiene de alltid har hatt ett forhold til. Og når ting smeller, så er det typisk de mer radikale partiene som folk strømmer til, ala Best Party på Island under krisen. Men er bra at du har mange konkrete forslag, og tror ett innvandringsfientlig standpunkt vil bli mer og mer populært etterhvert som økonomien begynner å stagnere.

Endret av Kerbox
Lenke til kommentar

Det er merkelig at ikke flere av entusiastene for ikke-krigene i Irak og Afghanistan så dette komme...

Det er greit at man ikke vil ta i mot asylsøkere. Eller ikke ønsker store kontigenter av "anderledes-mennesker" i sitt nabolag.
Jeg er ikke enig i at vi skal ha så kort nasjonal hukommelse, at vi ikke husker hverken da vi var et av Europas fattigste land og måtte sende våre innbyggere verden rundt for å sende penger hjem til Norge, eller da nordmenn måtte flykte til andre land på grunn av sin etnisitet eller politiske overbevisning. Hey. Det er jo maaaaange år siden, sant? Hva har dette med oss å gjøre?

Det som skremmer meg mest er at det ser ut til at tanken om at konformitet er bra, og at vi "virkelig gjør noe" samtidig som vi - som nasjon - bare tør å ta imot dem vi helt sikkert "ikke taper penger på".

Det å gi inntrykk av en ting, mens man gjør en annen.

Selv om jeg i sin tid "satte kaffen litt i halsen" da Bush erklærte at invasjonene av Irak og Afghanistan (som Norge støttet og i noen lys kanskje kan ses i sammenheng med dagens flyktningsituasjon), og sendte sine tropper inn i en Blitzkrieg som så langt i Irak har tatt 5000 amerikanske liv, 140.000 Irakiske sivile liv og 50.000 Irakiske miltære og har bidratt til den destabiliseringen av regionen vi ser i dag, så har jeg kommet til at det var en forfriskende uttallelse. Han sa ikke:
Nå går vi inn med en humanitær aksjon for å bygge skoler til jenter i en ikke-krig (der det kan opstå krigslingnende situasjoner).
Og det ble slik sett lov (som han sa) å "Enten være med oss, ellers er dere mot oss".
Norge var med. Men ikke med. I og med at vi bare var med for å spre fred, demokrati, likestilling og frihet. Ikke som en del av krigen.
Nei, det skulle tatt seg ut for fredelige Norge!
Litt sånn typisk #godtnorsk.

Det eneste historien viser at ting skifter raskt. Hvem ville for 20 år siden trodd at Kina ville ha den posisjonen de har i dag. At Afrika skulle bli et vekstområde. At Oljeutvinningen i Norge faktisk skulle bli halvert eller at Fremskrittspartiet skulle få regjeringsmakt? :)

Eller at ikke-krigshandlingene vi har deltatt i og støttet, skulle føre til at noen faktisk IKKE tar på seg bombebeltene for å sabotere Norge, men ber om asyl her?

Det blir et problem, tror jeg, når man diskuterer internasjonale problemer som kommer hit, det være seg rom-folk fra EU eller flyktninger fra midtøsten. at det kan se ut som at "Norge" og nordmenn har liten refleksjon over hvordan vi opptrer internasjonalt, og at "problemene" som dukker opp på døra, kan ha en sammenheng med ting vi gjør ute. At det kan være en grad av "what goes around, comes around". Jeg tenker vel av og til at detaljnivået i norsk debatt, og personfokuset i historiefortellingene i mediene, gjør at det blir vanskellig å se på større sammenhenger som bidrar til å skape enkeltskjebnene.
At det er blitt litt typisk #godtnorsk.

Gunleik Groven
http://www.godtnorsk.net

Endret av gunleik groven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet om utvandringen til USA så tilpasset nordmennene seg rimelig greit, uten alskens trygdeordninger og andre totalt unødvendige utgifter. Foreldre snakket også engelsk seg imellom da barna var tilstede. I tillegg var de ikke kompetansemessig akterutseilt da de kom dit. Hvis man sammenligner direkte, og forventer at innvandrere skal greie seg uten trygdeytelser, forkaste omtrent alt av sin kultur som er på kollisjonskurs med kulturen i Norge, og samtidig sørge for at de har relevant kompetanse for landet er saken grei. Dessverre er ingen av disse faktorene tilfelle. I dag tviholder man på sin egen kultur, barn snakker arabisk osv. med hverandre, og omtrent samtlige førstegenerasjonsinnvandrerne er akterutseilt på arbeidsmarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...