Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Det tordner og lyner:(


Gjest Slettet-lYlo5C

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

Ante ikke hvor jeg skulle sette dette, men tok det i helse pga jeg er så redd :(

Tordner og lyner skikkelig og jeg er hjemme alene. Vet ikke hva jeg skal gjøre lynet slår sikkert ned i huset snart:((((Vet det ikke er lurest å være på pc, men skal jeg først dø så kan jeg dø med pcen på fanget :cry::cry:

 

Hva bør jeg gjøre?? hva bør trekkes ut og hva bør unngås og hva med kattene og hva med meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trekk ut støpsla til fjernsyn og anna elektronisk utstyr du vil skal fortsatt virke etter uveiret. PC-en kan du la gå på batteri viss du absolutt vil vere på internett.

Kattane klarar seg sjølv, dei er små og gøymer seg under stolar og bord viss dei blir redde.

Hald deg vekke frå vindauge.

Elles, lite vits i å gjere noko meir. Det er større sjanse for at kattane skadar deg enn at lynet gjer det.

Endret av fig00r
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Katten klarer seg fint i tordenvær, de vet instinktivt hva de skal gjøre og ikke.

I stedet for å gjemme deg, hva med å åpne gardinene, still deg i vinduet å se på det?

I stedet for at det er noe skummelt som skjer utenfor er det kanskje lurt å prøve å få der med seg?

Kanskje det er lengre unna enn du tror...

 

Holder du deg innendørs er du helt trygg, lynet følger konstruksjonen og/eller ledningsnettet, det kan ikke gå gjennom deg, fordi du ikke er det som gir minst motstand i ett hus. Vet fakta skjeldent er betryggende, men frykten er grunnløs så lenge du er ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...