Gå til innhold

[Løst] Spørsmål om min Samsung 40" Smart LED-TV UE40HU6905XXE


Anbefalte innlegg

Fått meg denne TV'en og har noen spørsmål. Valgte å ta dette i en egen tråd. Jeg er ganske uvitende på TV-fronten.

 

- Jeg fikk med en Samsung Smart Control. Kan noen si noen ord om hva jeg evt skal med den?

 

- Jeg fikk med en IR extender cable og en merkelig kloss hvor det står "common interface" og "5V only". Klossen har noe som kanskje er et minnekort. Forklaring på kabel og kloss?

 

Jeg kunne antagelig satt av en del tid på å lete opp dette selv, men synes det er greiest å få dette inn med teskje her og ikke bruke hundre år på å forstå ting.

 

Er også litt usikker på om jeg har montert foten til TV'en skikkelig. Det er en svær kloss (jeg kaller alt for kloss) som jeg skrudde inn i baksiden på TV'en. Denne klossen har jeg montert på foten, men ikke brukt skruer der. Bare presset den på foten. TV'en ser ut til å stå greit nå, men litt bekymringsverdig at jeg sitter igjen med seks skruer :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått meg denne TV'en og har noen spørsmål. Valgte å ta dette i en egen tråd. Jeg er ganske uvitende på TV-fronten.

 

- Jeg fikk med en Samsung Smart Control. Kan noen si noen ord om hva jeg evt skal med den?

 

- Jeg fikk med en IR extender cable og en merkelig kloss hvor det står "common interface" og "5V only". Klossen har noe som kanskje er et minnekort. Forklaring på kabel og kloss?

 

Jeg kunne antagelig satt av en del tid på å lete opp dette selv, men synes det er greiest å få dette inn med teskje her og ikke bruke hundre år på å forstå ting.

 

Er også litt usikker på om jeg har montert foten til TV'en skikkelig. Det er en svær kloss (jeg kaller alt for kloss) som jeg skrudde inn i baksiden på TV'en. Denne klossen har jeg montert på foten, men ikke brukt skruer der. Bare presset den på foten. TV'en ser ut til å stå greit nå, men litt bekymringsverdig at jeg sitter igjen med seks skruer :p

 

Vurdert å lese bruksanvisningen? :tease:

 

På min samsung smart tv var det med brukeroppsett på. Når jeg skrudde på Tv'en første gangen viste den meg alt jeg trenkte å vite om kontroller og andre dingser.

Lenke til kommentar

 

Fått meg denne TV'en og har noen spørsmål. Valgte å ta dette i en egen tråd. Jeg er ganske uvitende på TV-fronten.

 

- Jeg fikk med en Samsung Smart Control. Kan noen si noen ord om hva jeg evt skal med den?

 

- Jeg fikk med en IR extender cable og en merkelig kloss hvor det står "common interface" og "5V only". Klossen har noe som kanskje er et minnekort. Forklaring på kabel og kloss?

 

Jeg kunne antagelig satt av en del tid på å lete opp dette selv, men synes det er greiest å få dette inn med teskje her og ikke bruke hundre år på å forstå ting.

 

Er også litt usikker på om jeg har montert foten til TV'en skikkelig. Det er en svær kloss (jeg kaller alt for kloss) som jeg skrudde inn i baksiden på TV'en. Denne klossen har jeg montert på foten, men ikke brukt skruer der. Bare presset den på foten. TV'en ser ut til å stå greit nå, men litt bekymringsverdig at jeg sitter igjen med seks skruer :p

 

Vurdert å lese bruksanvisningen? :tease:

 

På min samsung smart tv var det med brukeroppsett på. Når jeg skrudde på Tv'en første gangen viste den meg alt jeg trenkte å vite om kontroller og andre dingser.

 

 

:p

 

Virker som at det blir bruksanvisning på meg nå. Poenget var bare at jeg vil unngå å bruke tid på noe det er en stor sjanse for at jeg ikke vil forstå.

 

Ble ikke vist noe. Var bare et oppsett på 10 trinn.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt meg UE48H6675 , og på den så var foten 2 delt med en hals og ei flat plate. Bruker så 4 skruer for å skru halsen fast i plata på undersiden av plata. Så 4 skruer bakpå halsen inn i tven.

 

Fant en video hvor dem vise tv foten til HU9000. Den ligna på den som 6905 bruker, men kan jo være en annen type. Så ta en ny titt på tv foten din, så kan du nok finne nye plasser hvor skruer kan gå i :)

https://www.youtube.com/watch?v=ui-8GkINZiU

 

 

Common interface" og "5V only" = Bakpå tven så burde det være en klistelap som du kan fjerne så koble til " klossen " som gjør at du kan koble til f.eks: = http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/digital-tv-og-abonnement/RTVCAM2/technicrypt-rikstv-ca-modul-cam Som gjør at du kan for eks slippe å bruke tv tunner boks og kan fjerne den helt og bare plugge kort inn i tven i en sånn Ca Modul i stede. Så du slipp en mindre boks under tven. Men vær obs på å få en modul som støtte det du har f.eks Viasat, Canal Digital, Riks Tv.

 

post-3936-0-30624900-1403740391_thumb.jpg

 

Samsung Smart Control = Fancy kontroller for å styre Smart hub og andre ting.

 

Samsung ir extender cable = Gjør at du kan for eks styre blu-ray spillern din med den nye smart kontrollern.

https://www.youtube.com/watch?v=vsIeAiUwrzo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...