Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sekundviseren tikker som den skal på et mekanisk urverk, og ikke et tikk i sekundet som på quartzklokker om det er det du mener.

 

Grunnen til at jeg kjøpte klokka er at jeg vil se om det er mulig å få ei bra klokke med mekanisk urverk til 250 kroner. Den virker solid bygget, og lenka ser ut til å være verdt hele beløpet.

Lenke til kommentar
Går den fortsatt mer eller mindre korrekt, eller "mister" du tid?

Jeg har bare hatt Alpha klokka noen få dager, og så lenge går den bra. Går ca 10 sekunder for fort, og det er vel omtrent hva som er vanlig for mekaniske ur i lavere prisklasse. Regner med at den vil holde seg på det nivået en stund, men er litt spent på hvordan den går om et par år om den holder så lenge.

 

Jeg har en Seiko 5, og den går omtrent like bra. En liten fordel med Alpha framfor Seiko 5 er at man kan stoppe sekundviseren samt trekke den opp manuellt. Men tror kanskje Seiko klokka vil holde lenger. En av kritikkene man kan lese om billige kinesiske klokker er at kvalitetskontrollen ikke er alle verden.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være vanskelig å forstå at en person med flere hundre millioner på bok kan ha lyst på et slikt ur?

 

I mange tilfeller får man jo faktisk ikke tak i tilsvarende ur med samme funksjoner (eller kombinasjon av funksjoner) eller som er like eksklusive til en lavere pris. Det er som oftest ganske vesentlige forskjeller mellom et ur til 100.000 kroner og et ur til et par millioner.

Ta f.eks. en kikk på Vacheron Constantines Tour de l'ile http://www.swisswatchtrading.ch/html/body_...-_tour_d_i.html. Disse klokkene er verdt det de koster. Unike (både på funksjoner og utførelse). Eksklusive. Ekstremt kostbare.

Lenke til kommentar
Hvordan kan det være vanskelig å forstå at en person med flere hundre millioner på bok kan ha lyst på et slikt ur?

Det er sikkert et marked blant nyrike russere og arabere som har problemer med å finne noe å bruke pengene sine på. Men nå man snakker klokker og slike summer ser jeg ikke vitsen.

 

Jeg har råd til langt mer kostbare klokker enn jeg har, men det er ikke bare lommeboka som avgjør hva jeg kjøper.

Lenke til kommentar
Hvordan kan det være vanskelig å forstå at en person med flere hundre millioner på bok kan ha lyst på et slikt ur?

Det er sikkert et marked blant nyrike russere og arabere som har problemer med å finne noe å bruke pengene sine på. Men nå man snakker klokker og slike summer ser jeg ikke vitsen.

 

Jeg har råd til langt mer kostbare klokker enn jeg har, men det er ikke bare lommeboka som avgjør hva jeg kjøper.

 

Det handler om prioritering, men fremfor alt interesse og lidenskap, og en god porsjon status også. Se i tråden her så er det folk med klokker til 50-60.000+. Og jeg vil anta vi snakker vanlige mannen i gata her (tviler på det er mange av de som er på Forbes liste som chatter på forumet her...). Så om en person med åtte til fire jobb prioriterer å kjøpe klokke til to månedslønner ser jeg ikke en eneste grunn til at en som har privatfly , 150 fots seilbåt og 5 Lamborghinier ikke kan koste på seg noe slikt.

Det blir som en Monét på veggen (til gjerne det 10-dobbelte av denne klokka)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...