Gouldfan Skrevet lørdag kl 12:42 Skrevet lørdag kl 12:42 (endret) backtoback skrev (27 minutter siden): @Gouldfan, hva mener du om denne kronografklokka: "Citizen Eco-Drive Super Titanium CA4570-88X". Veldig fin klokke, men den er dessverre litt for stor for meg, diameter 43 mm. Den reelle førprisen er nok nærmere kr 4215 (og ikke kr 5895), i følge prisjakt.no. https://www.ditur.no/citizen-eco-drive-super-titanium-ca4570-88x Mer info: Skjul innhold Pen den og bedre kvalitet for prisen ser det ut enn den Seiko jeg fant på gullsmed. Men jeg synes Seiko er vakrere design da. Denne var penere synes jeg i blått. https://uropenn.se/citizen-aviator-eco-drive-chrono-stalbla-ca4500-91l/ Greia med å ønske seg Seiko de hadde, er jo at den finnes på gullsmeden her vi bor. Endret lørdag kl 13:04 av Gouldfan 1
Bytex Skrevet lørdag kl 23:45 Skrevet lørdag kl 23:45 (endret) Jeg har en fantastisk Seiko Flightmaster fra 1992. Den skiva og bezelen er skikkelig kunstverk. Og jeg digger at det er 4 runde subdials, ikke et firkanta datovindu på siden som de nyere flightmasterne har. Jeg har testa noen utregninger og conversions med bezelen, det funker faktisk, men er så utrolig smått at man nesten må zoome med telefonen for å se tallene hehe. Endret søndag kl 00:05 av Bytex 3
Gouldfan Skrevet søndag kl 09:39 Skrevet søndag kl 09:39 (endret) Jeg slo til på Citizen Eco drive CA 4500-9L Fikk den for kun 2299kr med gratis 6 klokkers klokkeboks og et justeringkit for kun 79kr på Ditur. Blir bryllupsdagsgave fra kona. Her er en video, skulle bare ønske det var 15 sekunder merker på sekundviser slik som på Seiko, men i gjengjeld får jeg Titanium bedekt stål og bra lume, samt lys og sol lading, samt klokkeboks gratis og justeringkit for 79kr. Endret søndag kl 13:57 av Gouldfan 1 1
Gouldfan Skrevet søndag kl 14:50 Skrevet søndag kl 14:50 (endret) Viktig å vite at det er forskjellige funksjoner da, den jeg har bestilt er med Telemeter og måler lydens hastighet i kilometer. Det vil si Lyn og torden og avstand fra f.eks. bomber i krig, samt flygreier. Mens Tachmeter som Seiko jeg viste, samt den grønne Citizen som noen foreslo kan måle hastighet til ting i bestemte avstander.. Bytex kan sikkert forklare det litt bedre, hva er de indre markørene på bezel min, med nummer? Tror det er grader på kompass vis stemmer? Endret søndag kl 15:12 av Gouldfan
Gouldfan Skrevet søndag kl 16:18 Skrevet søndag kl 16:18 (endret) Min første automatiske klokke etter ungdommen, husker ikke hva første uret jeg fikk av far het.. Orient Ray II på Miltat lenke.. Går fortsatt bra så mange år etter.. Endret søndag kl 17:29 av Gouldfan 2
Gouldfan Skrevet onsdag kl 16:43 Skrevet onsdag kl 16:43 Da er den nye klokka og tilbehør kommet og justert fra Ditur. Synes den er vakker, lenken må justeres et hakk tror jeg. 3
Gouldfan Skrevet onsdag kl 19:54 Skrevet onsdag kl 19:54 Styrmann Smisk skrev (35 minutter siden): Bilde ute i dagslys er ikke å forakte Kleint å gå ute i gata og ta bilde da.. 😆 Vi har bare innebygget veranda her nå, og der bruker vi gardiner for å dempe sollyset.
Gouldfan Skrevet i går, 10:31 Skrevet i går, 10:31 Prøvde å justere lenka til klokka. Første gangen jeg har endret lenka selv, med kit. Var slit. Tror jeg betaler gullsmed 70kr neste gang.
backtoback Skrevet i går, 10:45 Skrevet i går, 10:45 (endret) Gouldfan skrev (19 minutter siden): Første gangen jeg har endret lenka selv, med kit. Var slit. Jeg fjernet også ett par ledd på en av mine klokker i vår for første gang, og det gikk letterer enn jeg hadde trodd. Synd at det ble et slit for deg. Denne YouTube-videoen var til stor hjelp for meg, jeg brukte metode 3 som starter 12:02. How to Size a Watch Bracelet (3 Different Methods) - Watch and Learn #14 Endret i går, 10:52 av backtoback metode 3
Gouldfan Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden (endret) backtoback skrev (2 timer siden): Jeg fjernet også ett par ledd på en av mine klokker i vår for første gang, og det gikk letterer enn jeg hadde trodd. Synd at det ble et slit for deg. Denne YouTube-videoen var til stor hjelp for meg, jeg brukte metode 3 som starter 12:02. How to Size a Watch Bracelet (3 Different Methods) - Watch and Learn #14 Det jeg synes var vanskelig var å huske riktig vei for pinnene, samt at jeg skulle demontert uret fra lenka, for å forsikre seg at de små hammer banking ikke forplantet seg. Hadde lenka oppå en bok eller noe og brukte en slik sort skinne til å feste lenka i. Det han heller ikke tok av uret, men han brukte ikke gummi hammer da, jeg bare slo et par forsiktige slag. Endret 22 timer siden av Gouldfan
Gouldfan Skrevet 12 minutter siden Skrevet 12 minutter siden Jeg var litt redd for at klokka gikk feil 5 minutter eller at jeg hadde stilt den feil. Da hadde den ikke fått sollys. Men etter en dags bruk ute i sola igår så går klokka eksakt nøyaktig på sekundet vs Internet klokke.. Vet at Quartz er nøyaktig men dette er over all forventning og bedre enn Casio G-Shock 5600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå