Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
backtoback skrev (27 minutter siden):

@Gouldfan, hva mener du om denne kronografklokka: "Citizen Eco-Drive Super Titanium CA4570-88X". Veldig fin klokke, men den er dessverre litt for stor for meg, diameter 43 mm. Den reelle førprisen er nok nærmere kr 4215 (og ikke kr 5895), i følge prisjakt.no.
https://www.ditur.no/citizen-eco-drive-super-titanium-ca4570-88x
klokke--citizen--titan.thumb.webp.b963f46daaa3c3c528580eb307616e43.webp

Mer info:

Skjul innhold

klokke--citizen--titan--mer-info.thumb.png.0292c4e9f7352fc6fd22d5846821ec6a.png

Pen den og bedre kvalitet for prisen ser det ut enn den Seiko jeg fant på gullsmed. Men jeg synes Seiko er vakrere design da.

Denne var penere synes jeg i blått.

https://uropenn.se/citizen-aviator-eco-drive-chrono-stalbla-ca4500-91l/

Greia med å ønske seg Seiko de hadde, er jo at den finnes på gullsmeden her vi bor.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har en fantastisk Seiko Flightmaster fra 1992. Den skiva og bezelen er skikkelig kunstverk. Og jeg digger at det er 4 runde subdials, ikke et firkanta datovindu på siden som de nyere flightmasterne har.
Jeg har testa noen utregninger og conversions med bezelen, det funker faktisk, men er så utrolig smått at man nesten må zoome med telefonen for å se tallene hehe.

Seiko - Flightmaster Pilot - Chronograph - Alarm - 7T34-6A00 - Men ...

Endret av Bytex
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Jeg slo til på Citizen Eco drive CA 4500-9L

Fikk den for kun 2299kr med gratis 6 klokkers klokkeboks og et justeringkit for kun 79kr på Ditur. Blir bryllupsdagsgave fra kona.

Her er en video, skulle bare ønske det var 15 sekunder merker på sekundviser slik som på Seiko, men i gjengjeld får jeg Titanium bedekt stål og bra lume, samt lys og sol lading, samt klokkeboks gratis og justeringkit for 79kr.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Viktig å vite at det er forskjellige funksjoner da, den jeg har bestilt er med Telemeter og måler lydens hastighet i kilometer. Det vil si Lyn og torden og avstand fra f.eks. bomber i krig, samt flygreier.

Mens Tachmeter som Seiko jeg viste, samt den grønne Citizen som noen foreslo kan måle hastighet til ting i bestemte avstander..

Bytex kan sikkert forklare det litt bedre, hva er de indre markørene på bezel min, med nummer?

Tror det er grader på kompass vis stemmer?

Endret av Gouldfan
Skrevet (endret)

Min første automatiske klokke etter ungdommen, husker ikke hva første uret jeg fikk av far het..

Orient Ray II på Miltat lenke..

Går fortsatt bra så mange år etter..

20250622_160058217.thumb.JPG.9c125a354c66a7422ad6deb196d26ae7.JPG

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Skrevet
Styrmann Smisk skrev (35 minutter siden):

Bilde ute i dagslys er ikke å forakte :D 

Kleint å gå ute i gata og ta bilde da.. 😆

Vi har bare innebygget veranda her nå, og der bruker vi gardiner for å dempe sollyset.

Skrevet (endret)
Gouldfan skrev (19 minutter siden):

Første gangen jeg har endret lenka selv, med kit. Var slit.

Jeg fjernet også ett par ledd på en av mine klokker i vår for første gang, og det gikk letterer enn jeg hadde trodd.
Synd at det ble et slit for deg. Denne YouTube-videoen var til stor hjelp for meg, jeg brukte metode 3 som starter 12:02.

How to Size a Watch Bracelet (3 Different Methods) - Watch and Learn #14

Endret av backtoback
metode 3
Skrevet (endret)
backtoback skrev (2 timer siden):

Jeg fjernet også ett par ledd på en av mine klokker i vår for første gang, og det gikk letterer enn jeg hadde trodd.
Synd at det ble et slit for deg. Denne YouTube-videoen var til stor hjelp for meg, jeg brukte metode 3 som starter 12:02.

How to Size a Watch Bracelet (3 Different Methods) - Watch and Learn #14

Det jeg synes var vanskelig var å huske riktig vei for pinnene, samt at jeg skulle demontert uret fra lenka, for å forsikre seg at de små hammer banking ikke forplantet seg.

Hadde lenka oppå en bok eller noe og brukte en slik sort skinne til å feste lenka i.

Det han heller ikke tok av uret, men han brukte ikke gummi hammer da, jeg bare slo et par forsiktige slag.

Endret av Gouldfan
Skrevet

Jeg var litt redd for at klokka gikk feil 5 minutter eller at jeg hadde stilt den feil. Da hadde den ikke fått sollys. Men etter en dags bruk ute i sola igår så går klokka eksakt nøyaktig på sekundet vs Internet klokke..

Vet at Quartz er nøyaktig men dette er over all forventning og bedre enn Casio G-Shock 5600

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...