Gå til innhold

Bilder av min lydisolerte case i tre


Anbefalte innlegg

http://www.fyfaen.as/casemod/final2.JPG

http://www.fyfaen.as/casemod

 

 

MERK: Case'en er bygd for å være stille, samt ha bra nok kjøling til den overklokkede cpu'en. Det er ikke meningen at den skal være pen, for den står uansett på et sted man aldri kan se den.

 

Jeg bruker følgende:

 

- Lydisoleringsplater fra Biltema

- Hobbyplater fra Maxbo (meget bra standard bredder)

- 80x80mm støvfilter bak

- Titan vifte, 55m³/time, 25 dB(A) @ 5-12v.

- ATA66/100 IDE-kabel, 90cm, rund, sort

- 2 x Zalman spenningsregulator (cpu og kab vifte)

- ATX forlenger, strømforgrener osv.

 

Venter fortsatt på noen ting fra webshops, men regner med å være klar til Gamesphere i god tid.

(fikk ikke plass på tg, vil ha 200+ high quality divx, orker ikke chello speed)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*misuenlig*

 

hvil også ha treverk kabbinett

suround

flatskjerm

dame som viser pupp

kul hjemme side

dvd samling som kan få en video sjappe til å bleke i forhold

 

stygg jaaa = heldig

 

pen neii = heldig

 

å pen harn aldri vært

 

 

hvis du er i godt humør en dag!!! kankke du ta 2,3,4 dvdr å sende till meg :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Den kassa var stygg som fy, men dersom du gidder er den jo lett å ordne skikkelig legger, da. Du kan f.eks. runde av hjørnene med en høvel + sandpapir (eller en fres om du har tilgang). Kjøp en fin beis og fi den litt farge. Ellers gulner den. Du kan også legge inn lister rundt CD - bay'ene. Slik den er nå, er det bare en trekasse. Men man har da sett trekasser bli skikkelig lekre etter noen timers arbeide. Her er det potensiale for mye! :smile:

Ta en titt på http://www.overklokking.no/casemods/mahogny/index.html, så får du sikkert ideer.

 

Stilig konsept, BTW!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-19 05:51, hmm skrev:

Quote:


On 2002-02-19 05:11, mFaFa skrev:

Fett :smile: Men snart kommer sikkert han derer SirHartge og sier at denne traaden passer bedre under casemods i OK forumet :razz: Hahaaha
:lol:


 

Han er litt ivrig med flytting av poster ja :smile:

 

 

Hvorfor ikke legge denne posten rett i casemods da? :grin:

Lenke til kommentar

Litt farge her og der hadde ikke vært dumt, nei. Du kunne fått en treskjærer til å lage noen heftige mønstre i treet, det hadde vært konge.

 

Vet ikke om jeg gikk glipp av noe, men blir det ikke litt varmt inni her da? Skjønner at du vil ha det stillegåendes, men det blir ikke mye gjennomtrekk i den kassa...

 

[ Denne Melding var redigert av: Smirnoff på 2002-02-19 11:46 ]

Lenke til kommentar

1. Det er bare et luftehull bak, hvor jeg skal montere 25dB vifte fra Microplex med Zalman regulator sak.

 

2. Legger til vifte i bunnen som trekker inn luft hvis det blir behov for det.

 

3. Ja, jeg er enig i at den trenger no form for trebehandling og det skal jeg gjøre når jeg får tid.

Lister rundt dvd/brenner skal det også bli, for slik som det er nå er det direkte stygt. Case'en står et sted man ikke kan se/høre den, men ikke noe i veien for å gjøre den litt penere pga LAN's :smile:

 

4. Det er jeg og en kamerat som har tatt bildene, og ja, vi er aliens. Alt vi gjør er å spise Pringles, drikke cola, downloade DivX :wink: og mekke DivX :wink: 24/7.

 

5. Det er ATX selvfølgelig, siden jeg rappa deler fra et HQ45 kabinett. Jeg har ikke mekka det særlig oppgraderingsvennlig... Man har f.eks. ikke tilgang til skruer for cd-rom/hd uten å dra av masse isolasjon (som er klistret fast). Men dette gjør at lyd ikke slipper ut.

 

6. Kantene kommer jeg ikke til å avrunde, siden jeg ikke har noe verktøy til å utføre noe slikt. Er også ganske fornøyd med slik den er nå, den ser mye bedre ut irl. enn på bildene. Final2 bildet ligner mest på virkeligheten (hvor man ser case'en ovenfra).

 

7. Neste prosjekt er en case med innebygget 90 grader lydfeller før alle ventlilasjonshull. Se skisse på http://www.fyfaen.as/kabinett/plan1.gif (ignorer teksten der, har nok helt annen hardware til sommeren).

 

8. Av/på knapp er på undersiden (meget stygg innmat sak fra Hq45, står i stil til resten, hehehe). Bruker bare knappen etter å ha flytta pc'en, ellers er den jo oppe og går i flere mnd (bruker evt. restart fra win2k).

 

9. Det bør være lettere å finne fram til Casemods kategorien fra hardware.no forumet. Jeg klikka ikke på overklokking (hvor casemods sikkert ligger) siden overklokking og casemods ikke er det samme (for meg).

 

_________________

|| Shahin aka. stratcast ||

XP1800@XP2000+ speed (1702Mhz)

2 x WD 80GB, Midiman Delta 1010 Studio lydkort, Asus A7V266-E, Acer Travelmate 527 850Mhz Laptop og masse annet skrot.

 

[ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-02-19 14:26 ]

Lenke til kommentar

Den kassa der var jo helt grei den!

Hvis du vil gjøre den ennå penere, så trenger du verken sandpapir eller høvel.

Kjøp _vinkel lister_ i gran/furu/teak/eik, og bruk en gjærsag. Så lister du rundt hele.

De listene vil skjule både skuene og platekanten på begge sider.

Men du må evt finne på en enkel løsning for og kunne åpne kassa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...