Gå til innhold

Skal kjøpe meg en NAD forsterker


Anbefalte innlegg

Da forsterkeren min nå er blitt historie har jeg blitt nødt til å se etter en ny. Fra før har jeg en NAD CD-spiller (C542), og jeg vil også ha en NAD forsterker.

Dette har litt med at jeg liker NAD, og fordi jeg vil at designet skal matche.

 

Har sett litt på NAD C320 BEE og på NAD C730.

 

Noen som mener jeg bør kjøpe en av de, eller noen andre, ikke NAD eller? Ute etter et par meninger...

Ps: Det skal være en receiver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NAD C320 BEE er jo ikke en receiver...
Nad C320BEE er ikke en reciever...
Nei, men så har jeg aldri påstått å være smart. Jeg kan strekke meg såpass langt å innrømme at jeg egentlig aldri hører på radio. Så, greit. Drit i hele receiver-opplegget.
Hvilke høyttalere har du?
HVordan høytalere har du?
Jeg har foreløpig bare et sett med Proson, men de er ganske midlertidige. Men jeg må ha meg en forsterker først. Det er faktisk grenser på økonomien min.
Lenke til kommentar
NAD C320BEE gir jo en del for pengene. Tror det ville vært et bra valgt for deg hvis du skal gå for NAD.
Vet du om denne har to forskjellige høyttalerutganger? Jeg har nemlig to sett høyttalere. Ett til PC-en og ett til "stuebruk"...

 

Og det hadde vært litt ok å kunne skifte mellom de.

Lenke til kommentar
NAD C320BEE gir jo en del for pengene. Tror det ville vært et bra valgt for deg hvis du skal gå for NAD.
Vet du om denne har to forskjellige høyttalerutganger? Jeg har nemlig to sett høyttalere. Ett til PC-en og ett til "stuebruk"...

 

Og det hadde vært litt ok å kunne skifte mellom de.

 

NAD C320BEE har kun et par høyttalerutganger...

Lenke til kommentar

Har selv for det meste NAD når det gjelder stereo, og jeg har en NAD C370 som jeg bruker på mine Cerwin Vega AL750 Høyttalere. Må si meg veldig fornøyd, masse effekt! Men det kommer jo litt ann på hvilke høyttalere du har da, mine krever en del effekt for å holde kontroll på dem.

Lenke til kommentar

Har NAD 320BEE og er meget imponert over det den leverer i forhold til prisen.. Fikk den da også til 2000,- ny :D om eg skulle ha sølv så måtte eg ut med 3000,- tok den svarte eg :)

 

edit: må legge til at det er nok ikke mange forsterkere til den prisen som takler 2ohms last..

Endret av Okie85
Lenke til kommentar
edit: må legge til at det er nok ikke mange forsterkere til den prisen som takler 2ohms last..

...selvom man ikke skal kjøre 2 ohms last, man skal helst kjøre vanlig 8 ohms last; som forsterkeren er designet for! Ved 2 ohm er bla. dempefaktoren 1/4 av hva den er ved 8 ohm. Dette har noe å si hva lydkvalitet angår. 2 ohm i hjemmestereo syns jeg lukter jallakobling med mange høytalere på en terminal :lol::roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...