Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabile Tele2


Anbefalte innlegg

Har hatt Tele2 tre mnd`er nå elns (orka ikke Telehor helvette mer..), og det har vært helvettes ustabilt fra dag 1. Bor i Gjerdrum, 3 mil nord for Oslo. Andre som har samme problemet?

 

Det som skjer er at nettet går ned par sekunder, for så å fyke opp igjen omtrent med en gang. Andre ganger er det nede ett par minutter og @ på ADSL modem forsvinner, dette skjer også alt for ofte.

 

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nja... Det var ganske ustabilt for noen uker siden. Nettet var nede ganske mye. Hvis du leser på Tele2's driftsmelding-sider står det forklart hvorfor ting skjer og når det skal rettes opp.

 

På dinside.no's speedometer får jeg melleom 650-750kbit/sec med Medium abbonement.

 

Tviler på at mine 5+++ disconnects hver dag står på driftsmeldinger...

Lenke til kommentar

Jeg slet med det samme en stund. Utfallene på modemet ble lengere og lengere, og til slutt kunne jeg bare være på nett i ca. 5-10 sek. om gangen. (prøvde å få hjelp via nettsupport. hvis ikke hadde jeg ikke giddet å prøve å koble meg opp engang) Det viste seg at det var modemet som var synderen, selv om de på support ikke trodde meg (har 10 års erfaring fra IT-bransjen). Fikk etter mye om og men tak i markedssjefen på bedriftsmarkedet (han på privat var på kurs), og fikk tilsendt nytt modem dagen etter. De sendte til og med en installatør som ba meg sette meg ned i 2 min. mens han byttet det. Lurer på om det kan være fordi jeg fortalte han i Tele2 (markedssjefen) at en på k.service hadde bedt meg REINSTALLERE WINDOWS for å rette feilen !! Han ble forøvrig først litt stille og trodde ikke han hadde hørte helt riktig...

 

Uansett, jeg HADDE ett Alcatel (tror jeg), men nå har jeg et fra Zyxel som fungerer 100 %. Ring k.service på 02000 og si at du ønsker ett nytt modem.

Lenke til kommentar

jeg tok nettopp speedometertesten hos itavisen og fikk 265 kbit/s på min 704 kbit/s linje fra Tele2!

 

Er drittlei hele Tele2, og anbefaler ingen å velge de som sin leverandør, da det jo er mange personer som sliter med veldig ustabil hastighet.

 

Jeg er snart ikke Tele2 kunde lenger, for nå har det vært elendig i snart 2 mnd. , og jeg har kun hatt det i 3.....

Lenke til kommentar
Har hatt Tele2 tre mnd`er nå elns (orka ikke Telenor søren mer..), og det har vært helvettes ustabilt fra dag 1. Bor i Gjerdrum, 3 mil nord for Oslo. Andre som har samme problemet?

 

Det som skjer er at nettet går ned par sekunder, for så å fyke opp igjen omtrent med en gang. Andre ganger er det nede ett par minutter og @ på ADSL modem forsvinner, dette skjer også alt for ofte.

 

Erfaringer?

 

Hva gjør at Telenor ADSL er så jævlig at du heller sliter med linjer som ikke funker? Det grenser jo til selvpining å gå så langt for å demostrere sin avsky mot en isp du ikke liker. Er det verdt det bare for å spare en 50 lapp i måneden?

Lenke til kommentar

 

Det som skjer er at nettet går ned par sekunder, for så å fyke opp igjen omtrent med en gang. Andre ganger er det nede ett par minutter og @ på ADSL modem forsvinner, dette skjer også alt for ofte.

 

Erfaringer?

 

Du mister sync med sentralen når @ forsvinner, ring support og forlang at de ber Telenor Networks sette linja di under overvåkning for noen dager.

Da vil det skje ting ganske kjapt hvis det viser seg at du har bortfall av sync, her var det problemer med Nokia-utstyret i sentralen som skapte slike problemer men det kan være modem eller linjeproblemer.

Lenke til kommentar

Hva gjør at Telenor ADSL  er så sinnsvakt at du heller sliter med linjer som ikke funker? Det grenser jo til selvpining å gå så langt for å demostrere sin avsky mot en isp du ikke liker. Er det verdt det bare for å spare en 50 lapp i måneden?

 

Siden Tele2 leier linjer og utstyr av Telenor, er det de som har problemer.

Lenke til kommentar
Rart at det stort sett bare er tele2 kunder som klager.

 

Skulle ikke forundre meg om Telenor "bevisst" lar Tele2 kunder få dårlige linjer. Mer korrupt bedrift enn Telenor skal man lete lenge etter her til lands.

 

 

Nå blir jeg nyskjerrig, hva får deg til å mene at Telenor er korrupt? Greit nok det er stort firma, dekker alle tenkelige tele og ISP-tjenester og har generelt sett latterlige prisstrukturer enten det er ADSL eller mobilabo's, men utenom det?

Lenke til kommentar

Nå blir jeg nyskjerrig, hva får deg til å mene at Telenor er korrupt? Greit nok det er stort firma, dekker alle tenkelige tele og ISP-tjenester og har generelt sett latterlige prisstrukturer enten det er ADSL eller mobilabo's, men utenom det?

 

De har da i flere? tilfeller blitt tatt for og gi fordeler til sine "egne" i forhold til andre leverandører selv om de teoretisk var selvstendige firmaer og på den måten skulle stå likt med sine konkurrenter.

Svjv var det lagt ned endel arbeid i og skjule dette og det kom frem etter lang tids granskning fra PTT tror jeg.

Mulig du finner noe om dette på PTT sin side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...