Gå til innhold

eizo hjelpere???


Clone baby

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg har et spørsmål til dere. Jeg skal kjøpe en ny skjerm nå , men har ikke funne ut om jeg skal ha LCD eller CRT. Jeg bruker pc-en til Internett, nedlastning, musikk, Word, Filmer og litt spill ( Jeg er ikke noe hardgamer ! )

 

Jeg er ute etter BRA bildekvalitet og klarhet. Jeg har ikke noe plassmangel og jeg bryr meg ikke særlig om hvor tung den skal være. Max vekt 40kg for min skyld, ikke viktig for meg.

 

 

Dette var LCD skjermen jeg tenkte på

 

L367.jpg

 

 

Og dette var CRT skjermen jeg tenkte på

 

 

photo01.jpg

 

Hva er den beste skjermen for meg? Og hva er TCO-99 og TCO-03?

 

Er den 19"LCD'er like stor som den 21"CRT'en ?

 

Og en siste ting , er det noen som har noe erfaringer med disse skjermene? Vil gjerne vite litt om FlexScan L557 17' oxå.

 

Mvh Finn William Aka CI0n3 B@by :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plager meg at Hitachi som har et utrolig godt 16.1" LCD element som tar 1600x1200 ikke leverer skjermer som bruker denne!

Av en eller annen grunn lages lcd skjermer store, uten å forbedre oppløsningen. De øker punkt størrelsen istede. F.x 40" skjermen til NEC har en punktstørelse på 1.19mm(!)

Tor det er mange (i det minste meg selv) som ikke kjøper lcd av den enkle grunn at oppløsningen er for dårlig.

 

-pg

Lenke til kommentar

jeg derimot hadde godt for lcd'en.

 

Hundre grunner til det, blandt annet:

 

Den gir det et klarere og bedre bilde enn crt.

Den flimrer ikke.

 

Tipper du har lest denne

 

Jeg misstenker den lcd'en for å være storebroren til Eizo L557, som forøvrig er kåret til den desidert beste skjermen innenfor 17" markedet.

 

Tips: ikke sitt i mørket å jobb, det er ikke bra for øynene dine

Lenke til kommentar
TCO er vell standarden for miljøutslipp og om den er farlig for øynene eller noe. Har max lite peiling på dette, men tror det er noe i den duren.  

 

99 og 03 er årstall, desto nyere. Desto bedre  :yes:

 

 

Takk, og takk for hjelpen alle dere som gadd og svare :yes:

 

 

Men som jeg ser er det 2 versjoner av L767 . Det er L767 som er sølv og er TCO03 , kan jeg få tak i en svat modell ??? , den andre er vist en L767k som er svart, men med TCO99.

 

Jeg har mest lyst på den svarte en da, men da ender jeg opp med en TCO99 skjerm. er det vert det? er det noe synlig forskjel på TCO03 og TCO99?

Lenke til kommentar
jeg derimot hadde godt for lcd'en.

 

Hundre grunner til det, blandt annet:

 

Den gir det et klarere og bedre bilde enn crt.

Den flimrer ikke.

 

Tipper du har lest denne

 

Jeg misstenker den lcd'en for å være storebroren til Eizo L557, som forøvrig er kåret til den desidert beste skjermen innenfor 17" markedet.

 

Tips: ikke sitt i mørket å jobb, det er ikke bra for øynene dine

 

Hei igjen :p hva mente du med dette ?

 

# Jeg misstenker den lcd'en for å være storebroren til Eizo L557, som forøvrig er kåret til den desidert beste skjermen innenfor 17" markedet #

 

Jeg er ikke helt med her :shrug:

Lenke til kommentar
Plager meg at Hitachi som har et utrolig godt 16.1" LCD element som tar 1600x1200 ikke leverer skjermer som bruker denne!

Av en eller annen grunn lages lcd skjermer store, uten å forbedre oppløsningen. De øker punkt størrelsen istede. F.x 40" skjermen til NEC har en punktstørelse på 1.19mm(!)

Tor det er mange (i det minste meg selv) som ikke kjøper lcd av den enkle grunn at oppløsningen er for dårlig.

 

-pg

 

Men blir det STORT med 1280x1024 på en 19" lcd da? :-?

Lenke til kommentar

Clone baby på min 20.1" LCD som kjører 1600x1200, så blir ting akkurat i passe stor størrelse. Teksen er sylskarp og lett å lese. Blir nok det samme da på en 19" med 1280x1024 ville jeg tro...

 

Litt off topic : Tekst blir ganske mye skarpere på min Formac LCD enn min Eizo T966 CRT! Ikke at teksten på Eizo skjermen er blurrete, for det er den absolutt ikke.

Lenke til kommentar

Eizo l557 er en 17" som er kåret av mange som det desisert beste kjøpet innen 17" LCD markedet i dag, bl.annet av ulike pc blader. (linket til den i egen post også, så kan du se hva andre forum deltagere skriver.

 

Den er overlegen på fargegjengivelse + baklys + + +

 

Så fremt du ikke er en hardcore gamer er nok dette det beste kjøpet.

 

Spiller du derimot mye er q17s et bedre valg i 17" LCD markedet.

 

Når det er sakt, så misstenker jeg den skjermen du har vurdert til å være 19" utgaven av 17" (L557). Derfor tror jeg nok det er et meget fornuftig kjøp.

Lenke til kommentar

Det er riktig at L767 er "storebroren" til L557. De bruker samme paneltype og teknologi (altså like specs). Jeg har selv hatt Eizo L767 19" LCD (Grå TCO-03) skjermen i 5-6 uker. Er utrolig fornøyd med den. Bildekvaliteten er sylskarp og oppløsningen på 1280*124 synes jeg er helt perfekt. Eneste som er forskjell på L767K og L767 er fargen. Jeg har prøvd L767K, men gikk for L767. Personlig synes jeg det er mest behaglig med lys ramme rundt skjermbildet. Kan også nevnte at Eizo L767 ble testvinner i PC World Norge nr. 11/2003.

 

Hovedpunkter fra L767 testen:

 

* Kvalitetsmessig av ypperste merke.

* Fargene er krystallklare og fint definerte pga 10-bit fargeoppløsning

* Meget godt bilde. Ingen antydning til uklarheter, selv ved liten skrift

* Bra videogjengivelse

* Svært god innsynsvinkel

* Dyr skjerm, men du får svært mye for pengene

* 5 års garanti

Lenke til kommentar
Det er riktig at L767 er "storebroren" til L557. De bruker samme paneltype og teknologi (altså like specs). Jeg har selv hatt Eizo L767 19" LCD (Grå TCO-03) skjermen i 5-6 uker. Er utrolig fornøyd med den. Bildekvaliteten er sylskarp og oppløsningen på 1280*124 synes jeg er helt perfekt. Eneste som er forskjell på L767K og L767 er fargen. Jeg har prøvd L767K, men gikk for L767. Personlig synes jeg det er mest behaglig med lys ramme rundt skjermbildet. Kan også nevnte at Eizo L767 ble testvinner i PC World Norge nr. 11/2003.

 

Hovedpunkter fra L767 testen:

 

* Kvalitetsmessig av ypperste merke.

* Fargene er krystallklare og fint definerte pga 10-bit fargeoppløsning

* Meget godt bilde. Ingen antydning til uklarheter, selv ved liten skrift

* Bra videogjengivelse

* Svært god innsynsvinkel

* Dyr skjerm, men du får svært mye for pengene

* 5 års garanti

 

:woot: det hørest bra ut! men nå har jeg bestilt et Hercules 9800pro skjermkort og jeg har litt mindre penger enn det jeg hadde før jeg skrev denne posten, men jeg tenker att jeg helder går for en L557 17' istedet.

 

Takk for hjelpen :p

 

i love you guys!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...