Gå til innhold

Nytt iPhone 5 batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøp ekte apple batteri, det er dyrere, men det holde også mye bedre. Har selv kjøpt billig Ebay batteri somhevder å være like bra som OEM, men det holder så dårlig på spenningen at telefonen slo seg av på 25% fordi selv om det var strøm igjen, så var spenningen alt for lav.

iFixit selger batteri som Kit, og som bare batteri, så har du alt du trenger for å bytte, samt at det er en OEM del (altså laget av Apple)

 

https://www.ifixit.com/Store/iPhone/iPhone-5-Replacement-Battery/IF118-001

(batteri for iPhone 5, om du har 5S eller 5C må du ha et annet)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

kjøp ekte apple batteri *

Pris og kvalitet har ofte en sammenheng, men hvordan vet man at et batteri er ekte Apple batteri, med tanke på at hverken Apple eller deres fabrikker selger reservedeler til iPhone? Er vel ganske streng kontroll, ifølge Apple selv, på ting som blir tatt med inn og ut av fabrikkene også til at noen skulle kunne klare smugle ut slik mengder som de OEM delene eksisterer i.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

 

kjøp ekte apple batteri *

Pris og kvalitet har ofte en sammenheng, men hvordan vet man at et batteri er ekte Apple batteri, med tanke på at hverken Apple eller deres fabrikker selger reservedeler til iPhone? Er vel ganske streng kontroll, ifølge Apple selv, på ting som blir tatt med inn og ut av fabrikkene også til at noen skulle kunne klare smugle ut slik mengder som de OEM delene eksisterer i.

Hvor har du det fra at Apple ikke selger reservedeler?

Lenke til kommentar

 

kjøp ekte apple batteri, det er dyrere, men det holde også mye bedre.

De leveres vel med org batteri og et nytt batteri til en iPhone5 allerede, tilsier kanskje at batteriet deres ikke akkurat er så veldig bra?

Spørsmåplet er hvor bra et Ebay batteri er :) Ellers er det jo meningen at all ny forbrukerelektronikk ikke skal vare emr enn noen få år for å sikkre nysalg. Men det er en annen diskusjon.

 

Min erfaring er i hvertfall at OEM batteri er mye bedre enn billigbatterier. Org batteri på min iP4 varte 2 år før jeg byttet det, men etter 4 måneder med ebaybatteri satte jeg inn det gammle org batteriet igjen fordi det holdt lengere, mens jeg venta på å få nytt i posten.

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at Apple ikke selger reservedeler?

Nei jeg vet vel ingenting sikkert, men det var dette inntrykket jeg fikk når de intervjuet en del av arbeiderne som jobbet i fabrikkene som lager delene, og selve enhetene, når det var mye oppstyr rundt det det for en stund siden, samt at vi som er forhandlere for Apple har fått beskjed om at det ikke er mulig og kjøpe det, men kun sendes til dem for service.

 

Men hvor har du det fra at de selger deler? En slik påstand og da er det vel også greit og spørre hvor du har informasjonen om at de gjør det fra? Dersom Apple selger deler til iPhone burde det vel ikke vært så vanskelig og finne frem til hvor man kjøper de, eller en kilde som bekrefter det.

 

Jeg spør fordi jeg har lurt på dette en stund ettersom mange hevder og selge originale iPhone deler, men ingen har noe informasjon på hvor de kommer fra og hvem som leverer dem, og da må man jo begynne spørre de som sprer denne informasjonen om hvor de får den fra.

 

:)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Du finner batterier overalt på nett.. hadde jeg vært deg hadde jeg sjekka ut Aliexpress... eller E-bay, men vær alltid forsiktig hvor du handler fra. Sjekk gjerne ut tidligere reviews og andre kommentarer på hva andre har kjøpt før.. 

 

Hvis du trenger batteriet raskt, kan det være lurt å sjekke ut norske nettbutikker på Google, fetteren min har handlet tidligere hos phonerepair.no, ellers så finnes det mytrendyphone, ipimp, etc etc.. selger masse iPhone deler

 

Dette kan være et alternativt : https://www.phonerepair.no/produkt/kjop-batteri-til-iphone-5-1440mah/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...