Gå til innhold

Acer TravelMate 661LCi eller 803LCi


entotre

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med Acer TravelMate 661LCi?

 

Tilfredstiller alle mine "krav", men er litt usikker på skjermkortet. Spilling vil være langt fra hovedbruken - mest webutvikling, VB, kontorapplikasjoner, regnskap, brukeradministrasjon på servere (remote stuff), en og annen DVD m.m.

 

Har også sett litt på 803LCi (er det ikke det den heter,da?) - forskjellen er stort sett skjermkortet, vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Acer 803LCi

Er svært fornøyd. Stillegående, godt tastatur (buet tastatur hjelper virkelig), meget godt batteri. Men disse er nok de samme på 661 også.

 

Er nok bare grafikkortet stort sett som skiller de to modellene. Bruker du maskina litt til spilling (lett å falle for fristelsen...) så er nok 803 det beste valget, definitivt.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemelding!

 

Det er ikke helt utelukket at man kan komme til å installere et spill, nei - utover det er jeg interessert i å kunne bruke nokså høy skjermoppløsning, noe jeg ser på spec'en at er mulig på disse. Ved nærmere vurdering heller man nok mer mot en 803. Batterikapasiteten er forsåvidt også et viktig moment.

 

Hvordan M-prosessoren i ytelse, du har en 1,6 GHz? Og bruker du det integrerte trådløse nettverkskortet?

Lenke til kommentar

Først: prosessoren, 1,6 Ghz P-M, fungerer helt topp. Rask som juling, og strømgjerrig.

 

Andre: bruker det integrerte wireless-kortet. Heller ikke noen problemer der. Sitter på biblioteket på skolen akkurat nå, uten strømkabel, uten nettverkskabel, og nyter livet. Wirelessforbindelsen er svært stabil. og det går raskt å surfe på nettet.

 

Viften startet da jeg skrudde på maskinen, men den går bare 2 sekunder før den slukner. Siden oppstarten, har jeg ikke hørt en eneste lyd fra PC'en. Livet er herlig :) OK, hører selvsagt lyden fra tastene, men det er en meget lav lyd og det er jo bare sånt man må regne med på ethvert tastatur.

 

[edit] laster ned Coldfushion over det trådløse nettet akkurat nå. Nedlastingshastigheten ligger på 1300 kb/sec. Ikke verst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...