Jonas Skrevet 15. oktober 2003 Skrevet 15. oktober 2003 Hei Jeg skal bygge en bitte liten lan-pc, men lurer på litt! Finns det ikke mini-itx hovedkort med socket? Har noen noe forslag til deler? skal være minst 60gb hardisk, grafikk som funker til litt spill som c&c, cs, cscz og masse småspill, 100mbps-nettverkskort, og lyd som funker. Hvordan ram bør jeg gå for? 1024 eller 512? Hvordan hastighet på den er passe? Og en ting til, jeg har tilsammen 6000kr til dette! Edit: skal ikke overklokke, men den må være kraftig!
LoS Skrevet 15. oktober 2003 Skrevet 15. oktober 2003 Er ikke mini-itx via kort? Da må du nøye deg med ca. 1,4ghz og en ramport, trenger vel ikke stor mer enn 512MB. og utrolig dårlig skjermkort. Snakker du om mini-atx så har du en sjanse. Der kan du få nesten like gode pc'r som vanlig atx formatet. Tviler sterk på at mini-itx er noe annet enn, mediaboks eller htpc, eller lydløs stue pc for de som ikke gjør annet enn å betale regninger og surfe litt osv..
Jonas Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Skrevet 15. oktober 2003 skal ikke ha skjermkort i hovedkortet... noen som vet om et bra skjermkort som er fysisk lavt? funker dette skjermkortet?
DesertGlow Skrevet 15. oktober 2003 Skrevet 15. oktober 2003 Mini ITX har ikke AGP-port, så i så fall må du gå for et PCI-skjermkort. Minnet tror jeg er normalt DDR266. Forøvrig så tviler jeg sterkt på at du vil få noe glede av C&C med en slik PC, dette er IKKE et system for spilling.
Jonas Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Skrevet 15. oktober 2003 Men er det ikke mini-itx kort i shuttle?
Jonas Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Skrevet 16. oktober 2003 ok, da blir det litt andre boller her... går det ann å kjøpe mini-atx løst eller må jeg kjøpe et helt shuttle?
DesertGlow Skrevet 16. oktober 2003 Skrevet 16. oktober 2003 Nope, mini-ATX Er du sikker på det? Er ganske sikker på at Shuttle X-PC-systemene bruker spesiallagede kort som ikke er formmessig kompatibelt med andre ATX-standarder.
DesertGlow Skrevet 16. oktober 2003 Skrevet 16. oktober 2003 ok, da blir det litt andre boller her... går det ann å kjøpe mini-atx løst eller må jeg kjøpe et helt shuttle? Som jeg nevnte i forrige post: Er ganske sikker på at Shuttles X-PC-er ikke bruker Mini-ATX, men en egen spesialstandard som bare passer deres kabinetter. Mini-ATX-kort kan du fint kjøpe løst, men utvalget er langt mindre enn på vanlige ATX-kort.
DrErling Skrevet 16. oktober 2003 Skrevet 16. oktober 2003 Micro-ATX er en formstandard. Hvis Mini-ATX er det shuttle bruker så er det en "semi-kvasi" standard. har ikke sett slike hovedkort løst hvertfall. DrErling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå