Gå til innhold

Hva lønner seg; høy multiplikator eller FSB?


Strips

Anbefalte innlegg

Har 1400 T-Bird 266 på KG7-Raid. 2x DDR-DIMM PC2100 ECC/REG 256MB CL2.5. Kjører stabilt på 1550. Satte multiplikatoren ned til 10 og økte FSB fra 133 til 155.

 

Stakkars PCI og AGP :grin: Moah ah ah ha ha ha!!!

 

Hva lønner seg mest, høy FSB eller senke FSBen å prøve og komme høyre i multiplikator?

 

 

Strips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-10-19 15:00, Strips skrev:

Har 1400 T-Bird 266 på KG7-Raid. 2x DDR-DIMM PC2100 ECC/REG 256MB CL2.5. Kjører stabilt på 1550. Satte multiplikatoren ned til 10 og økte FSB fra 133 til 155.


Stakkars PCI og AGP
:grin:
Moah ah ah ha ha ha!!!


Hva lønner seg mest, høy FSB eller senke FSBen å prøve og komme høyre i multiplikator?



Strips



 

For å oppnå høyets mulig hastighet er det ofte en blanding av multiplier og FSB overklokking.

 

Når du overklokker FSB overklokker du også AGP, PCI bus dette gir høyere ytelse i hele systemet. Det kan være att noen enheter ikke liker en PCI hatighet på 38,75Mhz som du får med 155 FSB. Med 155 FSB blir AGP hastigheten 77,5MHz.

 

Det har også vært snakk om att harddisk kontollere kan miste data eller gjøre feil med en høy PCI bus.

Lenke til kommentar

Pål fra hardware.no.. ser du har det samme hovedkortet, men tipper at din er litt stabilere med klockefrekvensen på CPU`en en min er.. :smile:

Hvordan får du hatt den stabilt på 1.61 ghz??

En tinge er sikkert, det er at det ikke er temperaturen min som gjør maskina ustabil når jeg klocker opp.. har prøvd å oppdatere bios, men merker ikke no forskjell! Kan hende at jeg ikke har fått oppdatert den orntlig siden sisoft sandra finner akkurat den samme etter som før!

Men men.. gjorde du no spess med maskina eller bare klockan opp å kjørte på??

 

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-19 20:36, H_Bozz skrev:

Pål fra hardware.no.. ser du har det samme hovedkortet, men tipper at din er litt stabilere med klockefrekvensen på CPU`en en min er.. :smile:

Hvordan får du hatt den stabilt på 1.61 ghz??

En tinge er sikkert, det er at det ikke er temperaturen min som gjør maskina ustabil når jeg klocker opp.. har prøvd å oppdatere bios, men merker ikke no forskjell! Kan hende at jeg ikke har fått oppdatert den orntlig siden sisoft sandra finner akkurat den samme etter som før!

Men men.. gjorde du no spess med maskina eller bare klockan opp å kjørte på??


:smile:




 

Det jeg kan si at jeg har planslip prosessor og kjøler, bruker artic silver.

 

TaiSol CKG 760 med en Delta vifte. Vcore er satt til 1,92. Jeg hadde stor problemer i sommer da det var på det varmeste. Saken er att det er temperaturen som gjør at den cracher på denne hastigheten. Med god nok kjøling skal min prosessor klare 1610+ hele året. Nå går den på 1610 men det koster litt. Har mye viftet og innsug utenfra gjennom en støvsuger slangte til viten rett over prosessoren. Får da kald luft rett på prosessoren. Holder da en maks temp på 45.

 

Jeg kan ikke garantere at andre får det til å gå stabilt, men............ Tar jeg bort innsuget utenfra må jeg sikkert ned til 1584-1595MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...