Gå til innhold

DVD Brenning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du har valget så KAN det være at du vil få problemer med å lese platen senere. Spesiellt hvis det er "billigplater". Og spesiellt ytterst på platen, men det kan også være den blir helt fin.

Du kan jo prøve med en. 1x platene er jo ikke så dyr, leste i en annen post her at komplett selger princo 1x for 4,5 kr/stk (men jeg har ikke sjekket)

Plextor sin (og min) PX708A brenner 8x på 4x plater (dvd+r) uten de store komplikasjonene, så lenge det er god kvalitet på platene.

Skrevet

Platen kan "sprenge" og ødelegge brenneren... den går for fort rundt, blir for varm, sprekker og "sprenger" i masse masse småe biter... ikke lurt med andre ord!

Skrevet

Nero skal sjekke platen og "teste" hva den er god for, for å si det sånn.. så hvis den sier 2.4x så får du gjøre det da.. hvis du alikevel ikke får brent noe annet.. du kan jo bprøve å simulere brenningen, eller sjekk max hastighet..

Skrevet

Jeg har sjekket maxspeed, å etter det brente den på 2.4x. Så da er vel platene 2.4x å ikke 1x slik det står på pakningen da

Skrevet
Platen kan "sprenge" og ødelegge brenneren... den går for fort rundt, blir for varm, sprekker og "sprenger" i masse masse småe biter... ikke lurt med andre ord!

Nope... Ikke så sakte som 2.4x... Husk på at flere DVD-rommer leser opp mot 16-20x.

Nero skal sjekke platen og "teste" hva den er god for, for å si det sånn.. så hvis den sier 2.4x så får du gjøre det da.. hvis du alikevel ikke får brent noe annet.. du kan jo bprøve å simulere brenningen, eller sjekk max hastighet..
Tomme CD/DVD har et lite dataområde der det står hva slags produsent som har laget platene (og type plater). Det er her Nero/brenneren henter info om hvor fort plata kan brenne...
Skrevet
Så det betyr at platene mine er feil merket på pakningen da

Både og. Det kan godt hende at pakken er feilmerket. Men det kan også bety at brenneren/brenneprogrammet tar feil av platene, platene er opprinnelig 1x, men at de er testet ok til å kunne brenne på 2.4x, brenneren kan ikke brenne på 1x eller at du har en hacket firmware ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...