Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp med å få ledningen løs


Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å fikser memoryen på spilleren min.

Men når jeg skal da bytte om på ledningen så får jeg de ikke ut.

En sa jeg måtte klippe og lodde, men det virka veldig tungvint når det ser ut til å være kabel sko på.

 

post-355621-0-16859800-1402188782_thumb.jpg

post-355621-0-87915700-1402188882_thumb.jpg

Endret av sinlille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du bruke denne:http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdeler/Adapterkabler-ISO-31530/ ? En overgang fra iso til iso hvor du kan koble om 12 v fast og 12 v ign etter behov.

 

Mulig dette er feil overgang, men jeg har kjøpt tilsvarede frs Biltema for de 2 siste bilene jeg har byttet anlegg i. Regner med at Mekonomen, Torshov og andre selger slike koblingsstykker.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

For å få de ut enkeltvis sitter det en liten flaps(mottaker lås, fiskekrok) på hver side av kontakten, flatstiften, kabelsko eller hva vi skal kalle det. Jeg har alltid kalt dem for stikkere, de små som sitter inni kontakten :p

 

Det er mange forskjellige typer stikkere og like mye forskjellig verktøy for å få dem ut. Kan være vanskelig å finne riktig verktøy og du kan ikke kjøpe slikt for den ene jobben.

 

De stikkerene der er uansett store og lette å ta ut. Her er et bilde av en Eberspacher stikk(gamle systemet), men jeg tror låsen er lik. http://www.letonkinoisvarnish.co.uk/files/Eberspacher_D1LCC_grey%20wire1_big.jpg

 

Jeg lager eget verktøy, 2 små pinner, ved å slipe til viskerbladet du finner inni vindusviskere. Den stål pinnen. Akkurat som å lage en gammeldags dirk. Bare gjør dem litt smalere og flatere på de stikka der.

 

Dytt dem inn fra forsiden av kontakten og dra i ledningen med en nebbtang e.l. Uten å skade isolasjonen eller ryke ledningen. Innemellom er de stikkerene så små og man ødelegger hele låsen selv med riktig verktøy. Da klipper man og lodder før det går til helvette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...