Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flytte pga jobb


Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 28 år som har takket ja til et jobbtilbud i Lofoten. Jeg bor i dag alene på østlandet, men har mange venner og familien min bor også i nærheten.

 

Jeg har lenge ønsket en forandring fordi jeg har kombinert tre jobber de siste to årene, noe som er veldig slitsomt. Problemet er at jeg har fått skikkelig kalde føtter for å flytte så langt vekk fra venner og familie til et sted der jeg ikke kjenner noen. Det er en veldig bra jobb som egentlig passer meg midt i blinken, men trivsel er også veldig viktig.

 

Venner og familie støtter meg opp på å reise, men jeg synes vel bare det er skummelt og frykter jeg vil være ensom der oppe i Nord.

 

Hva synes dere?

Endret av Kazooo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta nå sjansen, og trives du ikke så er det vel bare å flytte tilbake til østlandet?

Som så mange før meg har sagt, det er bedre å angre på noe du har gjort enn å angre på noe du ikke gjorde.

 

Jeg er straks 26 selv, og føler ofte at en total forandring hadde gjort susen.

Lenke til kommentar

Ta nå sjansen, og trives du ikke så er det vel bare å flytte tilbake til østlandet?

Som så mange før meg har sagt, det er bedre å angre på noe du har gjort enn å angre på noe du ikke gjorde.

 

Du har helt rett. Kontrakta har oppsigelsestid på 14 dager i prøvetida, så det skader ikke å prøve. Jeg har vært positiv til det helt siden jeg søkte jobben, så det er kun snakk om kalde føtter da det viste seg å bli virkelighet. Tøff i trynet, stor i kjeften osv.

 

Er så mye usikkerhet akkurat nå, og det er det som får meg til å tvile. Finne meg bolig, komme på plass osv. Ny jobb, nytt sted, nye folk, ny kultur.... Blanke ark kan være positivt, men også skremmende!

Lenke til kommentar

Sommeren er i alle fall rette tiden å flytte til Lofoten, eller hvor som helst egentlig. Mye folk og folk går ut og treffer andre.

Nå er jeg litt inhabil, men jeg tror du har stor sjanse for å trives hvis du er av typen som kommer i kontakt med andre mennesker. Folk her er generelt trivelige og inkluderende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...