Gå til innhold

Hvorfor legger Netflix ut hele sesonger?


Gjest Bruker-292501

Anbefalte innlegg

Det er mer styr og stress ved å måtte overholde tider, enn å finne frem hva du vil se på i et program.
Man må ikke se masse episoder på en gang. Bare fordi man ser en episode av gangen på TV betyr ikke noe for det sosiale dersom du skal se de seks neste programmene som kommer etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Det er mer styr og stress ved å måtte overholde tider, enn å finne frem hva du vil se på i et program.

Man må ikke se masse episoder på en gang. Bare fordi man ser en episode av gangen på TV betyr ikke noe for det sosiale dersom du skal se de seks neste programmene som kommer etter.

Alt går ut på smak og behag, jeg foretrekker å se på vanlig tv og du nettflix ;)

 

Går ut i fra at du ikke spiller tv-spill?

Spør du meg?

Lenke til kommentar

 

 

 

Du snakker bare tull nå, å se ting på tv er vanlig, jeg hater å skulle se noe som helst form for film eller tv serie på nettet eller pc. Vi har tv der man ser det som går, dette med at vanlig tv med vanlige tv sendinger er gammeldags er tullball, da kan du like greit si det er gammel dags å drikke vann. Det kommer alltid til å være tver med kanaler hvor man ser tv serier, uansett hva du tror så er det ikke slik at dem i framtida kommer til å slutte å sende vanlige serier på tv. Slikt vil det alltid være og streaming får være en sekundær løsning. Jeg kommer aldri til å slutte å bruke tv

 

 

Jeg ser aldri på TV-kanaler, men jeg ser mye på TVen. Har smart-TV med netflix og hbo. Har nettleser der og, så kan sikkert gå direkte inn på nrk og tv3 play og om jeg hadde hatt interesse av det. Det er da mye bedre å kunne se det man vil når man har tid, fremfor å måtte sitte fremfor TVen på akkurat det og det tidspunktet. Har ofte venner på besøk for å se noen episoder av serier vi følger med på. Sitter aldri og switcher mellom kanalene slik man gjorde "i gamle dager", mye bedre å sette på noe jeg vet er/kan være interessant fremfor å se på alt mulig ræl!

 

Det er ikke gammeldags å se på tv kanaler, det er vanlig. Det blir bare mye styr og stress visst man skal se bestemte serier hele tiden, og se masse episoder i hytt og pine. Bedre med en episode i uka og så har man et sosialt liv utenfor ;)

 

 

Men med netflix kan man jo helt fint se en episode per uke. Du kan se en episode hver time, hver dag, hver uke, ver måned, det er helt valgfritt! Det er jo det som er så bra. Så behøver ikke det sosiale livet styres av TV-programmet, men heller TV-programmet som styres av når du er hjemme og har tid.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

 

Du snakker bare tull nå, å se ting på tv er vanlig, jeg hater å skulle se noe som helst form for film eller tv serie på nettet eller pc. Vi har tv der man ser det som går, dette med at vanlig tv med vanlige tv sendinger er gammeldags er tullball, da kan du like greit si det er gammel dags å drikke vann. Det kommer alltid til å være tver med kanaler hvor man ser tv serier, uansett hva du tror så er det ikke slik at dem i framtida kommer til å slutte å sende vanlige serier på tv. Slikt vil det alltid være og streaming får være en sekundær løsning. Jeg kommer aldri til å slutte å bruke tv

 

 

Jeg ser aldri på TV-kanaler, men jeg ser mye på TVen. Har smart-TV med netflix og hbo. Har nettleser der og, så kan sikkert gå direkte inn på nrk og tv3 play og om jeg hadde hatt interesse av det. Det er da mye bedre å kunne se det man vil når man har tid, fremfor å måtte sitte fremfor TVen på akkurat det og det tidspunktet. Har ofte venner på besøk for å se noen episoder av serier vi følger med på. Sitter aldri og switcher mellom kanalene slik man gjorde "i gamle dager", mye bedre å sette på noe jeg vet er/kan være interessant fremfor å se på alt mulig ræl!

 

Det er ikke gammeldags å se på tv kanaler, det er vanlig. Det blir bare mye styr og stress visst man skal se bestemte serier hele tiden, og se masse episoder i hytt og pine. Bedre med en episode i uka og så har man et sosialt liv utenfor ;)

 

 

Men med netflix kan man jo helt fint se en episode per uke. Du kan se en episode hver time, hver dag, hver uke, ver måned, det er helt valgfritt! Det er jo det som er så bra. Så behøver ikke det sosiale livet styres av TV-programmet, men heller TV-programmet som styres av når du er hjemme og har tid.

 

Jeg skjønner, noen liker det men jeg foretrekker vanlig tv kanaler, liker ikke visst folk skal begynne å presse meg til netflix

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner, noen liker det men jeg foretrekker vanlig tv kanaler, liker ikke visst folk skal begynne å presse meg til netflix

 

 

Det var vel heller det at de som svarer her ikke skjønner helt logikken din, og at du tidligere skrev på en måte slik at det ble tolket som om det skulle være en slags fasit. Når du nå sier at du liker gamlemetoden best så er det lettere å forstå, fordi det er etter min mening ingen god grunn til å foretrekke såkalt vanlig tv fremfor streaming, med mindre man bare liker den rutinen man vanligvis har hatt, eller at man ikke klarer å henge med utviklingen/automatisk misliker nye ting.

 

Snakker vi film og tv-serier så er det etter min mening ingen grunn til å velge gamlevarianten av tv fremfor streaming. Du får som sagt akkurat det samme via streaming, bare at du som regel slipper reklame (ikke sammenlignet med NRK) og får valgfriheten i tillegg. Vil du kun se 1 episode i uken så kan du jo selvfølgelig det via streaming også.

 

Men for all del, er ingen som tvinger deg over til Netflix. hehe. Dog er jeg fortsatt litt nysgjerrig på hvorfor du mener vanlig tv er det beste? Hva vanlig tv gir av muligheter som feks Netflix ikke har?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvorfor gir dem ut en hel sesong med en gang?

 

Tror poenget er at en skal kunne se hele sesonger om en vil. Det er veldig populært å se flere episoder av gangen (kan selv se opp til 6 episoder dagen noen ganger), og da er det veldig greit at dem legger ut hele sesonger. Synes selv det er kjedelig når dem ikke gir ut hele sesonger, så må jeg da vente i måner på å kunne laste det ned (pleier sjeldent å se det på TV).

Lenke til kommentar

Ja, helt enig med deg UghUgh.

Streaming i seg selv dekker alles behov, og trenger ikke fungere annerledes enn vanlig TV. Akkurat slik det er nå, så er det ikke helt slik som TV, selv om det er ganske likt (ser du et film/serie ferdig så vil netflix tipse om en annen som du bare kan trykke et museklikk på for å se). Men etter hvert som de på et stadie vil stenge ned TV-sendinger, så vil det garantert komme mulighet til å se "TV-sendinger", eller andre streamingtjenester som simulerer dette.

 

Streaming i seg selv trenger ikke, og er ikke noe mer komplisert. Ja det er faktisk lettere enn å styre med dekoder boks som har et annet system og kontroller enn TVen. Og vil etterhvert som det får mer fokus, også bli lettere og mulighet til mindre funksjonalitet, slik at du bare kan trykke på en knapp for å se TV-sendinger.

 

Teknologi er helt kapabel til å ta over TV-sendinger, noe som garantert vil skje, da det etter hvert blir lite gunstig å ha en egen løsning for internet og en annen for TV-sendinger. Og man ser jo mer og mer av overgangsløsningene hvor TV-sendingene faktisk blir sent over internettlinja. Eneste forskjellen er at du trenger en ekstra boks/dekoder, samt at de tar bort muligheten til å kontrollere strømmen av data.

Kort sagt: En TV-sending er på mange måter bare en form for "dum-streaming", hvor du har alle nedsidene, men ingen av de positive ved at du faktisk kan stoppe, pause, hoppe, eller gjøre noe med sendingen. Så det er ikke noe å frykte.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Jeg skjønner, noen liker det men jeg foretrekker vanlig tv kanaler, liker ikke visst folk skal begynne å presse meg til netflix

 

 

Det var vel heller det at de som svarer her ikke skjønner helt logikken din, og at du tidligere skrev på en måte slik at det ble tolket som om det skulle være en slags fasit. Når du nå sier at du liker gamlemetoden best så er det lettere å forstå, fordi det er etter min mening ingen god grunn til å foretrekke såkalt vanlig tv fremfor streaming, med mindre man bare liker den rutinen man vanligvis har hatt, eller at man ikke klarer å henge med utviklingen/automatisk misliker nye ting.

 

Snakker vi film og tv-serier så er det etter min mening ingen grunn til å velge gamlevarianten av tv fremfor streaming. Du får som sagt akkurat det samme via streaming, bare at du som regel slipper reklame (ikke sammenlignet med NRK) og får valgfriheten i tillegg. Vil du kun se 1 episode i uken så kan du jo selvfølgelig det via streaming også.

 

Men for all del, er ingen som tvinger deg over til Netflix. hehe. Dog er jeg fortsatt litt nysgjerrig på hvorfor du mener vanlig tv er det beste? Hva vanlig tv gir av muligheter som feks Netflix ikke har?

 

Jeg liker bare å se på vanlig tv, og det som går

Lenke til kommentar

 

 

Jeg liker bare å se på vanlig tv, og det som går

 

Poenget her er jo at du også kan gjøre det med streaming. Muligheten til å se det som går forsvinner ikke fordi du bruker streaming. Du får ekstra funksjonalitet, men du tape ingen.

 

At du ikke får nyhetssendinger eller alle av de typiske sendingene er nok bare snakk om et tidsspørsmål mens strømmetjenestene modnes. (ja, du får jo strengt talt det om du går på TV3, TV2, Nrk osv..) Men det er ikke sydd perfekt sammen helt enda.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

Jeg liker bare å se på vanlig tv, og det som går

 

Poenget her er jo at du også kan gjøre det med streaming. Muligheten til å se det som går forsvinner ikke fordi du bruker streaming. Du får ekstra funksjonalitet, men du tape ingen.

 

At du ikke får nyhetssendinger eller alle av de typiske sendingene er nok bare snakk om et tidsspørsmål mens strømmetjenestene modnes. (ja, du får jo strengt talt det om du går på TV3, TV2, Nrk osv..) Men det er ikke sydd perfekt sammen helt enda.

 

Sight...

 

Kan du ikke bare akseptere at jeg har en mening som alle andre mennesker har? Det er skikkelig slitsom og skulle forsvare min mening hele tiden av folk som ikke liker at andre har meninger...

Lenke til kommentar

Det er ikke det som skjer. Alle aksepterer at du har en mening, men argumentasjonen din mangler mye logikk. Og du avviser jo "motstanderargumentene" på en like arrogant måte som kanskje du opplever at de avviser dine argumenter. Ting blir tatt så innmari personlig.

 

Selv både streamer jeg og ser på vanlig tv. Vanlig tv er gull feks dagen derpå og man svitsjer mellom mer eller mindre uinteressante programmer midt på dagen. Svitsjingen kan jeg godt forstå at folk liker, fordi jeg gjør det selv. Men jeg streamer mer og mer, og det er pga fordelene andre har sagt i fra om: Det er fint å kunne se mange episoder på rad hvis man vil, utvalget er større og man er bare avhengig av pc/tv med nett, nett og konto på streamingsider (evt. se det på ulovlige streamingsider).

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg liker bare å se på vanlig tv, og det som går

 

Poenget her er jo at du også kan gjøre det med streaming. Muligheten til å se det som går forsvinner ikke fordi du bruker streaming. Du får ekstra funksjonalitet, men du tape ingen.

 

At du ikke får nyhetssendinger eller alle av de typiske sendingene er nok bare snakk om et tidsspørsmål mens strømmetjenestene modnes. (ja, du får jo strengt talt det om du går på TV3, TV2, Nrk osv..) Men det er ikke sydd perfekt sammen helt enda.

 

Sight...

 

Kan du ikke bare akseptere at jeg har en mening som alle andre mennesker har? Det er skikkelig slitsom og skulle forsvare min mening hele tiden av folk som ikke liker at andre har meninger...

Helt utrolig. Hvordan kan du tolke det jeg skriver som at jeg ikke har godtatt dine meninger? Jeg prøver virkelig så godt jeg kan i å sette meg inn i dine vaner og forventninger, og jeg og flere andre prøver virkelig bare å hjelpe deg i å forstå hvorfor streaming vil fungere helt ypperlig, også for folk med dine meninger.

 

Jeg forstår bare ikke hvorfor du har bitt deg fast i den illusjonen at streaming er no-go?

Du kan få nøyaktig samme vane og bruksmåte som i dag, bare på en moderne platform hvor du har flere muligheter. Ja, plutselig en dag ønsker du kanskje å ta i bruk noe av den ekstra funksjonaliteten? Hvem vet.

 

Og det er nettopp slike fordommer som gjør at ting tar så utroooooolig lang tid før systemene modnes.

 

Og siden det fortsatt ikke virker som om du har tatt det innover deg, )eller ønsker å forstå?) så fortsetter jeg med å prøve å forklare deg hvordan det er, og kan være. Det er ikke noe verre enn det.

 

ja, for bedre løsninger vil med tiden alltids erstatte gamle dårligere.

Endret av Andrull
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

 

 

Jeg liker bare å se på vanlig tv, og det som går

 

Poenget her er jo at du også kan gjøre det med streaming. Muligheten til å se det som går forsvinner ikke fordi du bruker streaming. Du får ekstra funksjonalitet, men du tape ingen.

 

At du ikke får nyhetssendinger eller alle av de typiske sendingene er nok bare snakk om et tidsspørsmål mens strømmetjenestene modnes. (ja, du får jo strengt talt det om du går på TV3, TV2, Nrk osv..) Men det er ikke sydd perfekt sammen helt enda.

 

Sight...

 

Kan du ikke bare akseptere at jeg har en mening som alle andre mennesker har? Det er skikkelig slitsom og skulle forsvare min mening hele tiden av folk som ikke liker at andre har meninger...

Helt utrolig, hvordan kan du tolke det jeg skriver som at jeg ikke har godtatt dine meninger. Jeg prøver virkelig så godt jeg kan i å sette meg inn i dine vaner og forventninger, og j og flere andre prøver virkelig bare å hjelpe deg i å forstå hvorfor streaming vil fungere helt ypperlig, også for folk med dine meninger.

 

Jeg forstår bare ikke hvorfor du har bitt deg fast i den illusjonen at streaming er no-go?

Du kan få nøyaktig samme vane og bruksmåte som i dag, bare på en moderne platform hvor du har flere muligheter. Ja, gitt at du en dag kanskje ønsker å ta i bruk noe av den ekstra funksjonaliteten.

 

Og det er nettopp slike fordommer som gjør at ting tar så utroooooolig lang tid før systemene modnes.

 

Og siden det fortsatt ikke virker som om du har tatt det innover deg, )eller ønsker å forstå?) så fortsetter jeg med å prøve å forklare deg hvordan det er, og kan være. Det er ikke noe verre enn det.

 

ja, for bedre løsninger vil med tiden alltids erstatte gamle dårligere.

 

Jeg bruker streaming visst det er en episode av en serie jeg har glemt, jeg bruker tv 2 sumo noen ganger :)

 

Så slik jeg forstår det, ser du aldri på tv kanaler og bare ser direkte via streaming?

 

Unnskyld at jeg virket litt gretten

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Det går greit, din unnskyldning er godtatt. :)

Poenget her er at TV-sendinger og streaming blir en og samme løsning. For i praksis så er de allerede via samme kabel og via samme teknologi. Det er bare den siste lille sammensveisningen som nok vil endre seg.

For strengt talt så ER TV-sendinger allerede streamet via internettlinja til ganske mange hjem i dag (hovedsakelig de med fiber). :) Du mangler bare funksjonsknappene og to-veis kommunikasjonen. En hybridversjon om du vil.

 

Det er ikke meningen å prøve å presse deg over på noe nytt, men kun en liten oversikt over hva som kommer til å skje, og endringer som allerede har skjedd, som kanskje ikke alle har observert.

 

Har ikke sett på TV på ca 10 år. :) (om du ser bort fra når jeg er på besøk hos svigerforeldrene mine og TVen står på) Jeg tenker da hovedsakelig på at alt går via PC hos meg, og ikke at det faktum at også TV-sendingene går via internettlinja, som da blir som "hybrid-strømming" jeg nevnte ovenfor. Men dette blir aldri brukt, da jeg kun ser på ting jeg velger ut selv.

 

Hovedsakelig informasjonskanaler for fysikk og teknologi. Men også en del serier og filmer.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Så tror du virkelig tv kanaler vil forsvinne i vår sin levetid, altså i løpet av de neste 80 årene?

Ja og nei.

 

TV-kanaler kommer nok til å fortsette, men alt vil gå via streaming. Ja, slik det er i dag hvor alt strømmes via nettlinja, men i stede for en kontinuerlig strøm, så vil det etterhvert bli mulig å pause/stoppe/spole og annet, selv uten en egen harddisk i dekoderen.

 

Det er unødvendig å ha en helt separat programvare for nettversjonen og "TV-kanalen, og disse vil garantert bli integrert i hverandre. For brukeren vil det da bety at du kan strømme programmene slik du gjør i dag med TV-sendigner, men du kan også stoppe strømmen og velge noe selv (og så kan du fortsette med å se random TV-sendinger igjen).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Så tror du virkelig tv kanaler vil forsvinne i vår sin levetid, altså i løpet av de neste 80 årene?

Ja og nei.

 

TV-kanaler kommer nok til å fortsette, men alt vil gå via streaming. Ja, slik det er i dag hvor alt strømmes via nettlinja, men i stede for en kontinuerlig strøm, så vil det etterhvert bli mulig å pause/stoppe/spole og annet, selv uten en egen harddisk i dekoderen.

 

Det er unødvendig å ha en helt separat programvare for nettversjonen og "TV-kanalen, og disse vil garantert bli integrert i hverandre. For brukeren vil det da bety at du kan strømme programmene slik du gjør i dag med TV-sendigner, men du kan også stoppe strømmen og velge noe selv (og så kan du fortsette med å se random TV-sendinger igjen).

 

Så jeg vil fortsatt ha muligheten til å bare la det gå og se det som kommer akkurat som på kanaler hvor alt kommer i bestemte sendeskjemaer?

 

Det blir vell ikke noe riks tv eller canal digita mer i fremtiden heller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...