Gå til innhold

Port 25565: filtered?


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg prøver for tiden og sette opp en server for meg og noen venner i Minecraft. Men sliter med port forwarde routeren min. Det er en Zyxel P8702n og bruker VDSL tilkobling. Jeg har gått inn og skrevet inn standard gateway og fikset alt i innstillingene og skal ha gjort alt riktig. og til og med tillatt porten igjennom Windows brannmuren. men forsatt er 2556 porten filtered/closed på de fleste port checker websidene.

 

http://www.ipfingerprints.com/portscan.php denne siden her sier følgende: "25565/TCP filtered "

http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ denne sier bare "closed"

 

Minecraft serveren funker på "localhost" og IPV4 ipen men ingen av mine venner kan komme inn som trolig er at jeg ikke for portforwardet.

 

Tusen takk for innspill og hjelp :)

Endret av Eirik2306
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og serveren er oppe og går når du sjekker status på porten? Du er sikker på at serveren har den IP adressen du har lagt inn?

Ja, merkelig dette her. er sikker på det. tatt den eksterne Ipen min og sendt til venner med :25565 på sluttet men med ingen lykke. Men jeg har VDSL med Cabel-TV og routeren er koblet til en Thomson-modem. kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar

Eh? Come again?? Du har IKKE VDSL over kabel-tv (coax)! Det finns ikke! Det ser og høres ut som du har Canal Digital som ISP?

 

Nå er Zyxelen din et modem, så hvis du har koblet den til et Thomson modem igjen, så er det helt utrolig at du får nett i det hele tatt....

 

Redegjør for hva du har og åssen opplegget er...

Lenke til kommentar

Eh? Come again?? Du har IKKE VDSL over kabel-tv (coax)! Det finns ikke! Det ser og høres ut som du har Canal Digital som ISP?

 

Nå er Zyxelen din et modem, så hvis du har koblet den til et Thomson modem igjen, så er det helt utrolig at du får nett i det hele tatt....

 

Redegjør for hva du har og åssen opplegget er...

Jeg er ikke ekspert på dette, men Zyxel routeren er koblet til et thomson modem som er koblet til vår Canal digital pakning like ved Tven i stuen. Jeg vet ikke helt hva denne løsningen kalles men Canal Digital er hvertfall ISP hos oss

Endret av Eirik2306
Lenke til kommentar

Ja, nettopp... Du har altså to modemer etter hverandre...

 

Har du en annen router enn Zyxelen? Hvordan er WAN konfigen på Zyxelen? Screenshot det....

 

EDIT: Sorry! Hadde glemt at CD bruker modem i tillegg til Zyxel routeren på sin løsning... Så det du har er helt korrekt! My bad! :blush::innocent:

 

Men ta å følg denne bruksanvisningen, så får du nok åpnet porten...

 

Og hva mener du med "pakning"???

Endret av ChrisCo
Lenke til kommentar

Ja, nettopp... Du har altså to modemer etter hverandre...

 

Har du en annen router enn Zyxelen? Hvordan er WAN konfigen på Zyxelen? Screenshot det....

 

EDIT: Sorry! Hadde glemt at CD bruker modem i tillegg til Zyxel routeren på sin løsning... Så det du har er helt korrekt! My bad! :blush::innocent:

 

Men ta å følg denne bruksanvisningen, så får du nok åpnet porten...

 

Og hva mener du med "pakning"???

Ja, du har sikkert rett, skal bytte ut VDSL, med fiber/coax i port forwarding greia og se om det funker :)

 

Edit: http://www.portcheckers.com/ gikk inn på og det sto 25565 og sucess. tusen takk folkens! :)

Endret av Eirik2306
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...