Gå til innhold

Må hodetelefoner spilles inn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne tråden tar jo helt av :)

Ganske underholdene igrunn så jeg får bidra litt...

 

Kanskje jeg ikke oppfatter enkelte riktig, men det virker som om det er noen som tror at hvis de spiller inn på riktig måte blir produktet bedre. Det tror jeg er bare tull. At et nytt produkt enderer seg etter noe bruk har jeg ikke noe problem med å godta, men hva som gjøres i løpet av den tiden tror jeg ikke har noen betydning. Personlig ville jeg ikke guffet på maks med en gang, men det er mest av "føre var" prinsippet.

 

Hvorfor skulle ikke et høyttalerelement endre seg litt etter noe bruk? Veldig mange ting gjør jo det. Et litt ekstremt tilfelle er et par nye sko som kan være litt vonde med en gang før de blir litt myket opp etter bruk. Slik jeg ser det for meg er det ikke snakk om ekstreme endringer, men noe som skjer med et produkt som kommer rett fra fabrikk og er litt stivere enn ved noe tids bruk.

 

Man skal ikke tulle med religion (les: HiFi), men jeg tror det er mange som skor seg på "keiserns nye klær effekten" for å tjene penger. Noen tar ting helt ut av sin sammenheng og tillegger minimale variasjoner i en parameter guddommelige dimensjoner. Personlig har jeg tro på at det finnes mye bedre ting å bruke penger på enn kabler så fort man er over tykkelsen på et lakrissnøre. Å bruke sykt mye penger på høyttalerkabler blir like bra som å lakkere bilen med en lakk fra TV-shop som lover at luftmotstanden blir mindre, og at bilen dermed går fortere. Mulig luftmotstanden blir mindre, men det det er nok ganske uvesentlig for de fleste biler som "vanlige dødlige" kjører rundt i.

Lenke til kommentar

Jasså. Så når jeg sier jeg faktisk kjenner en som har tatt kontakt med mannen for å få en klarhet i dette, og ikke fikk svar, så er det "et dårlig argument". Jeg finner da ikke på ting. Dèt nivået diskuterer jeg ikke på.

 

Tredjepartsopplysninger er vanskelig å forholde seg til. Da må jeg først stole på deg, så må jeg stole på den du kjenner.

Jeg har ingen referanser (ikke som i jobbintervjubetydning) på deg. Verre er det ikke.

 

Ellers, så er et det samme gamle fjåset fra "elektrikern som vet dette" (men som aldri har prøvd å lytte):

 

Morsomt at dette kommer rett under din erklæring om diskusjonsnivåer.

A) Jeg er ikke utdannet elektriker

B) Jeg har lyttet

C) Slik debatt-teknikk bør man holde seg for god for. Ad hominem-argumenter har ingen nytteverdi overhodet.

 

('sitat' fra mitt forrige innlegg)

"Vis meg en blindtest, ikke målbart,placebo og - `lurt av feilaktige teorier fra dyktige selgere´ "  

 

Dette var ikke det jeg skrev. Du tillegger meg ord jeg aldri har ytret. Det anser jeg som sitatfusk, og det vil jeg gjerne ha meg frabedt.

Du kan gjerne klippe vekk det som ikke er relevant for svaret ditt, men det du gjør nå, er vesentlig endring av innlegget mitt.

 

Jeg ønsker han som vil vise meg at jeg ikke hører forskjell på kabler velkommen hjem til meg, så  vi kan sjekke det ut nærmere.

 

Den eneste måten det lar seg gjøre på, er ved en blindtest.

 

Edit: Jeg vil bare beklage at jeg har bidratt til å bringe denne tråden langt på avveie. Jeg biter dessverre på hver gang kabler bringes opp. Beklager så meget, trådstarter (det er stort sett et dårlig tegn når jeg ikke husker hvem som startet tråden).

 

On-topic punktum fra meg blir altså: 'Ekspertene' (dvs. vi her i tråden ;) ) strides. Hvis du vil spille dem inn, er det selvfølgelig ikke farlig. Hvor mye det vil nytte, er stridens kjerne. Det viktigste er at du blir vant til dem, og liker lyden fra dem.

 

Edit2: Skriveleif.

Lenke til kommentar
Whopp:

 

Når du sa det bare er drittforsterkere som låter bedre etter litt oppvarming, var du ved dine fulle fem da?

 

syns det er rart å kalle DP A1 og EC aw120/aw250R for drittforsterkere...

En forsterker er ferdig vamet opp på 5 min. All tid etter det er det øra som varmes opp. Er det noen forsterkere som krever mer enn 5 min så må det være ekstremt ustabil konstruksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...