Gå til innhold

Anbefalinger for kjøp av laptoper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

fant en bruker som klaget over litt dårlig skjerm, men er ikke sikker på om det var snakk om samme modell.

 

Lenovo har dessverre valgt å bruke middelmådige skjermer på mange av sine maskiner med FullHD skjermer i 2014. Mange som klager på dårlige skjermer på forum.notebookreview.com Modellene som brukes har dårlig sortnivå, kontrast og innsynsvinkler. Test av Y50 bekrefter dette: http://www.notebookcheck.net/Lenovo-IdeaPad-Y50-Notebook-Review.120215.0.html også UHD versjonen av Y50 har dårlig skjerm, feil fargegjengivelse og kjører bare på 48Hz (i stedet for 60Hz).

Vist jeg kjøper lenovo y50-70 kan jeg ikke spille spill med mer enn 48 fps eller gjelder det bare UHD versjonen?
Lenke til kommentar

 

 

fant en bruker som klaget over litt dårlig skjerm, men er ikke sikker på om det var snakk om samme modell.

Lenovo har dessverre valgt å bruke middelmådige skjermer på mange av sine maskiner med FullHD skjermer i 2014. Mange som klager på dårlige skjermer på forum.notebookreview.com Modellene som brukes har dårlig sortnivå, kontrast og innsynsvinkler. Test av Y50 bekrefter dette: http://www.notebookcheck.net/Lenovo-IdeaPad-Y50-Notebook-Review.120215.0.html også UHD versjonen av Y50 har dårlig skjerm, feil fargegjengivelse og kjører bare på 48Hz (i stedet for 60Hz).

Vist jeg kjøper lenovo y50-70 kan jeg ikke spille spill med mer enn 48 fps eller gjelder det bare UHD versjonen?

 

48 Hz gjelder kun UHD skjermen så vidt jeg vet. Kjøper du Y50 med "vanlig" Full HD skjerm, vil den kjøre med 60 Hz.

 

Edit: Glemte å nevne at Lenovo Y50 ikke har verdens beste skjerm.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ingen tvil om at Apple har meget gode laptoper, men jeg synes at de er høyt priset sammenlignet med konkurrentene. I tillegg hadde de problemer med de første Retina skjermene, mange kunder klaget på at hvis de forlot Macbook'en en stund med f. eks brower aktiv, brente det "bildet" seg fast i skjermen.

 

Dette har visst Apple rettet på, og de fleste kundene som opplevde dette fikk skjermen erstattet gratis mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Er på jakt etter en laptop tilsvarende lenovoen eller multicom sin. Kan du si noe om hvor varm multicom sin blir? Er ikke glad i støy og varme på laptoper. Er den verdt de ekstra kronene, den koster vel 12-13 tusen etter moms kontra lenovoen.

 

Er det noen andre gode alternativer lignendes disse laptopene til 8-14 tusen?

Lenke til kommentar

Når det gjelder Lenovo så er det den dårlige skjermen som drar ned, du kan lese testen hos Notebookcheck og hva de sier. De har tatt med alle 3 skjermen som leveres med Y50-70 og ingen av skjermene overbeviser dem.

 

Multicom Arya MS-16H2 er samme som MSI GS60, test hos Notebookcheck, Den de tester har et 870M skjermkort, men ikke store forskjellen på 870M og 860M når det gjelder varme. Den laptopen blir varm, veldig varm som du kan se av testen. Opptil 78 grader på undersiden og opptil 50 grader på oversiden, det er varmt det.

Lenke til kommentar

Kjenner til lignende laptoper det gjør jeg, bakdelen er at de veier litt mer da. Tenker spesielt på Asus sin ROG serie som har gode spesifikasjoner og ikke blir varme. Men de veier en del kilo da, ca 4 kg og kanskje litt mer, alt etter som.

 

Men de har noen ROG som er lettere, f. eks. Asus G551JM som kommer med 8 GB eller 16 GB RAM. En liten test av denne, blir ikke varm eller den har ikke altfor mye støy.

Lenke til kommentar

Kjenner til lignende laptoper det gjør jeg, bakdelen er at de veier litt mer da. Tenker spesielt på Asus sin ROG serie som har gode spesifikasjoner og ikke blir varme. Men de veier en del kilo da, ca 4 kg og kanskje litt mer, alt etter som.

 

Men de har noen ROG som er lettere, f. eks. Asus G551JM som kommer med 8 GB eller 16 GB RAM. En liten test av denne, blir ikke varm eller den har ikke altfor mye støy.

 

Takk for gode svar. Blir vanskelig dette. Er litt store for min smak og jeg likte ikke at de har cdrom. Likte godt at de de to tipsene du hadde tidligere hadde en ekstra hd til lagring.

Verdt å si at jeg ikke planlegger å game noe særlig..

Lenke til kommentar

asle12, UX305FA er en laptop som kommer med Intel Core M CPU og den duger kun til surfing, høre på musikk, arbeide med dokumenter, se film etc, spilling kan ikke gjøres på denne.

 

En annen av Asus sine er UX32LN som koster ca 8 700 kr. Og den duger til lett spilling også da den kommer med i7-4510U CPU og GT 840M.

 

Stainz, skal du ikke spille noe sørlig, så kan Arya være noe å satse på. Lenovo Y50-70 kan også brukes, men liker du gode skjermer er nok Y50 ikke noe for deg.

Lenke til kommentar

Har selv Asus G751JY og anbefaler den hvis du er ute etter en bærbar gamer. Men jeg vurderer å kjøpe en ultrabook i tillegg, og ha sett litt på Asus ZenBook UX305FA. Noen som har noe å si om den, eller noen andre anbefalinger?

Har akkurat bestilt G751 btw, gleder meg som fy :)

Endret av Sausfisk
Lenke til kommentar

asle12, UX305FA er en laptop som kommer med Intel Core M CPU og den duger kun til surfing, høre på musikk, arbeide med dokumenter, se film etc, spilling kan ikke gjøres på denne.

 

En annen av Asus sine er UX32LN som koster ca 8 700 kr. Og den duger til lett spilling også da den kommer med i7-4510U CPU og GT 840M.

 

Stainz, skal du ikke spille noe sørlig, så kan Arya være noe å satse på. Lenovo Y50-70 kan også brukes, men liker du gode skjermer er nok Y50 ikke noe for deg.

Den trenger ikke å kunne spilla da jeg har bærbar gamer til det. Men hva med UX303LN?
Lenke til kommentar

asle12, UX305FA er en laptop som kommer med Intel Core M CPU og den duger kun til surfing, høre på musikk, arbeide med dokumenter, se film etc, spilling kan ikke gjøres på denne.

 

En annen av Asus sine er UX32LN som koster ca 8 700 kr. Og den duger til lett spilling også da den kommer med i7-4510U CPU og GT 840M.

 

Stainz, skal du ikke spille noe sørlig, så kan Arya være noe å satse på. Lenovo Y50-70 kan også brukes, men liker du gode skjermer er nok Y50 ikke noe for deg.

Lenovoen er satt ned til 8000 må. God pris. Hva er det som er merkbart dårlig med skjermen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...