Gå til innhold

IPv6 nå tilgjengelig hos Telenor Mobil


Anbefalte innlegg

Nå har Telenor Mobil rullet ut IPv6 i mobilnettet sitt. For den vanlige forbrukeren har dette ikke noe å si ennå, da ingen software har det nye APNet installert.

 

Men, ønsker du IPv6 alt nå har du mulighet til å få dette ved å legge inn et APN manuelt. Du må også ha en mobil som er støttet, som pr nå er Sony Xperia, Google Nexus eller en mobil med Cyanogenmod (eller tilsvarende).

 

(Instruksjonene under er for Google Nexus 5, vil nok avvike litt på andre modeller)

  1. I hovedmenyen, velg Innstillinger.
  2. Under Trådløst og nettverk har du et valg som heter Mobile nettverk. Velg denne.
  3. I denne undermenyen velger du Navn på aksesspunkt
  4. Der vil du finne et APN som heter Telenor/telenor. Legg til nytt APN.
  5. Legg inn dataene som du ser i boksen under. La alt annet være default.
  6. Når dette er lagt til, velg dette. Så bruker telefonen noen sekunder til å koble seg opp til det nye APN'et.
  7. For å sjekke om du nå har en IPv6 adresse, bruk f.eks programmet Network Info II eller surf til http://test-ipv6.com/
  8. Fungerer det ikke, velg APN'et som heter Telenor/telenor og slett det du la inn manuelt.

 

Innstillinger:

  APN: telenor.mobil
  APN navn: telenor.mobil
  MMSC: http://mmsc/
  MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no
  MMS-port: 8080
  APN type: default, supl, mms
  APN protocol: IPv6
  APN roaming protocol: IPv6

Lykke til :-)

Endret av Sitron_NO
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke dette til å fungere med min OnePlus One telefon. Så fort jeg slår på IPv6 APN så kutter all mobildata.

Den kjører CyanogenMod så det kan jo hende det er en bug i CyanogenMod.

 

Fant ut av det. Virker som APN navn MÅ være "telenor.mobil" selv om standard navn er "telenor" og i noen tilfeller "telenor.public".

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...