452312 Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Halloisen.Lurer på en ting her når det gjelder eksosanlegg fks Leovince på en Yamaha Wr125x. Det er Slip-On også er det full system. Slip-on så kommer bare selve eksosanlegget, men på full systemet så kommer det hele. Hva blir forskjellen av å ha slip on og full system? Blir det mere lyd av å ha full system? Og hvor mye koster det å få montert et eksosanlegg? Er det vanskelig å gjøre det selv? Takker for svar, hilsen en noob.
Cutthroat Bill Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Hvis målet er å få bedre lyd, så klarer du deg med kun slip-on. Hvis du vil ha mer krefter, så får du litt mer ut av et fult system, men da bør du ha en fuel mapper også. Du kan vurdere å åpne luftboksen, og skifte luftfilter i tillegg.Det er veldig enkelt å bytte eksosanlegget, i hvertfall på denne typen sykler, så det klarer du selv. Bare sørg for at hva enn du kjøper faktisk passer til din modell.
Heika98 Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Slip on er vel bare lyddempern som kun kommer til å lage mer bråk. Komplett kit med svanehals og hele pakka gir mer effekt. Eksosanlegg er vel generelt enkelt å bytte på motorsykler så lenge det er laget for syklen din.
Bjerknez Skrevet 2. juni 2014 Skrevet 2. juni 2014 Jeg byttet ut den orginale "bakpotten" på min Yamaha V-Star 1300 med en Cobra Slipon som lager en vesentlig råere lyd, og jeg er født med ti tommeltotter. Fulgte med bruksannvisning og da klarte selv JEG å bytte. Jeg har jo en 1300 cruiser og ikke noe behov for å tyne et par hester til ut av denne for å få mer "drag" så for meg var det kun lyden som var viktig da den orginale var ganske tam. Noen sier jeg hadde fått mer hester hvis jeg samtidig hadde justert litt med å endre luftmengden samt kanskej borre hull i luftfilter boksen. men tro meg.. jeg har krefter nok som det er og akter ikke å begynne å borre i sykkelen av den grunn Mulig Slipon gir en merket effekt på en 125cc, men det vet jeg svært lite om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå