Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc starter på ny/slår seg av


Anbefalte innlegg

Har hatt problemet er par dager, men det skjer kun mens jeg spiller. Har nettopp installert BF3 og Watch dogs, og det skjer med begge spillene (er forresten flere måneder siden jeg spilte noe). Det skjer som regel mellom 1-15min spilling.

Første gangen startet pcen seg på nytt, med en bluescreen, men fikk ikke lest den, og har ikke fått noen bluescreen i ettertid.

Prøvde å spille igjen, gikk bare et par min før maskinen startet på nytt.

Oppdaterte til nyeste nvida driver

Samme problem fortsatt.

Pc vifta jager (hastighet går opp og ned) veldig når jeg starter spill (noe den alltid har gjort i spill), og fortsetter med det i spillet. Jeg la et par klosser under pcen, slik at den skulle få bedre luft. Vifta stabiliserte seg og holder et jevnt, men høyt turtall.

Nå siste gangen jeg prøvde å spille så slo pcen seg helt av.

 

Har skrudd opp pcen for å sjekke støv, men ingenting der.

Pc er nokså varm rett over der som ssd er plassert, 50grader, målt med ir termometer. Men det har den også alltid hvert. Skal den være så varm?

 

Så noen feilsøkings tips?

 

Edit: Tok også alle windows update som var tilgjengelig da jeg oppdatere nvidia driveren.

 

Bærbar pc:

Multicom Xishan W370E 17.3" Full-HD, Intel Core i7-3610QM, 12GB, 750GB, GeForce GTX 660M 2GB GDDR5, BT, HDMI, USB3.0, nVIDIA Optimus, Uten operativsystem (W370ET-CFB2)

SSD: Crucial m4 256GB SSD R:500/W:260 2.5" SATA-3

OS: Windows 7

Endret av «Quattro»
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte nettopp litt igjen. Da slo pcen seg av denne gangen også. Målte da med Ir termometer 54grader med utblåsning av vifta, og 60grader der som ram er plassert.

 

Er det like enkelt å ta på ny kjølepaste på en bærbar som det er på en stasjonær? Vil jeg da eventuelt bryte garantien/reklamasjonsrett? Pc er ikke 2år enda

Lenke til kommentar

Spilte nettopp litt igjen. Da slo pcen seg av denne gangen også. Målte da med Ir termometer 54grader med utblåsning av vifta, og 60grader der som ram er plassert.

 

Er det like enkelt å ta på ny kjølepaste på en bærbar som det er på en stasjonær? Vil jeg da eventuelt bryte garantien/reklamasjonsrett? Pc er ikke 2år enda

fikk ikke med meg at det var en Bærbar. Da ville jeg feilsøket litt til og evt sendt den inn igjen :)

Lenke til kommentar

Ja, det var akkurat det jeg og tenkte. Så vil feilsøke mest mulig før jeg sender den inn. Er greit å kunne si hva feilen er. Og enda greiere hvis jeg finner det ut å kan gjøre noe med det uten å måtte sende inn. Blir litt lost å stå uten pc.

 

Så hvordan går jeg frem for å finne feilen?

Lenke til kommentar

Kanskje det ikke har noe med BSOD og at laptopen slår seg av å gjøre, men den laptopen har en Crucial M4 SSD som hadde en bug i "gammel" firmware, versjon 009 tror jeg det var. Denne buggen forårsaket BSOD, spontan restart eller at PC slo seg av, dog skjedde dette normalt ca hver time. Dette ble fikset med 0309, siste firmware er 070h sist jeg sjekket.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...