Gå til innhold

Spørsmål ang. UB-utdanning


Chaw

Anbefalte innlegg

UB-jeger høstkull består for det meste av folk direkte fra vgs som tar fgtj.

UB-jeger vinterkull består for det meste av folk som har fullført eller delvis fullført fgtj og ønsker å fortsette.

 

Jeg ville tørre påstå at en UB som har 1 år fgtj og 1 år med UB vil kunne stille like godt rustet som en fersk sjt fra HBS, om ikke bedre. Selvfølgelig avhengig av hvilken type fgtj osv... Men poenget mitt er vel at gjør du en god jobb, får du jobb, uavhengig av bakgrunn fra HVBS eller HBS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble ferdig med min UB-utdanning i forrige uke, og det er svært mange som skal fortsette i andre grener enn Luftforsvaret. Det er mange som skal inn i sambandsbat, stridstren og noen i 2. bat. Legg dog merke til at alle disse har gått vakt og sikring, og ikke rekruttskoleinstruktør, ettersom vakt og sikring gjør at du får "operativ erfaring" i den grad at du kan ta andre typer jobber etter engasjement, i motsetning til UB Rekruttskoleinstruktør som for det meste blir NK tropp på Madla eller instruktør på befalsskolen etter endt UB-periode. Dette gjelder da Luftforsvaret sin UB-linje

Lenke til kommentar

Jeg ble ferdig med min UB-utdanning i forrige uke, og det er svært mange som skal fortsette i andre grener enn Luftforsvaret. Det er mange som skal inn i sambandsbat, stridstren og noen i 2. bat. Legg dog merke til at alle disse har gått vakt og sikring, og ikke rekruttskoleinstruktør, ettersom vakt og sikring gjør at du får "operativ erfaring" i den grad at du kan ta andre typer jobber etter engasjement, i motsetning til UB Rekruttskoleinstruktør som for det meste blir NK tropp på Madla eller instruktør på befalsskolen etter endt UB-periode. Dette gjelder da Luftforsvaret sin UB-linje

 

Flere fra mitt kull ble tatt opp til mission support, sambandsbat, befalsskoleinstruktør og lignende stillinger etter de hadde vært instruktører i både sjø og luft. Så tror ikke de stiller noe dårligere mtp. "operative" søknader.

Lenke til kommentar

 

Jeg ble ferdig med min UB-utdanning i forrige uke, og det er svært mange som skal fortsette i andre grener enn Luftforsvaret. Det er mange som skal inn i sambandsbat, stridstren og noen i 2. bat. Legg dog merke til at alle disse har gått vakt og sikring, og ikke rekruttskoleinstruktør, ettersom vakt og sikring gjør at du får "operativ erfaring" i den grad at du kan ta andre typer jobber etter engasjement, i motsetning til UB Rekruttskoleinstruktør som for det meste blir NK tropp på Madla eller instruktør på befalsskolen etter endt UB-periode. Dette gjelder da Luftforsvaret sin UB-linje

 

Flere fra mitt kull ble tatt opp til mission support, sambandsbat, befalsskoleinstruktør og lignende stillinger etter de hadde vært instruktører i både sjø og luft. Så tror ikke de stiller noe dårligere mtp. "operative" søknader.

 

Da så, i så fall er det bare et inntrykk jeg hadde. Fra kullet vårt var det ihvertfall ingen fra RI som fikk andre stillinger enn mission support, Madla og instruktør på Kjevik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...