Gå til innhold

Olje og gass


Anbefalte innlegg

Hei, trenger all den hjelpen jeg kan få. Jeg har en "prøve-eksamen" på mandag, med tema olje og naturgasser. Jeg er den eneste i min klasse som skal ha denne muntlig eksamen med sensor, og sliter med selve begynnelsen. Jeg har pratet litt med faglæreren min, og han sier at jeg burde begynne med å fortelle om hvordan det ble dannet, men han ba meg også dra det helt tilbake til da jorda ble dannet. Han nevnte noe om at det først ble utviklet plnter, så encellede dyr, så tocellede. Dette kan jeg ikke noe om, og finner ingenting! Alle artiklene jeg finner forteller bare om selve omgjørelsen fra fossiler til olje, og trenger derfor hjelp.. Læreren min nevnte også noe med fotosyntesen i dette. Er det noen som har peiling, eller en link til noe? Hva som helst!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, hvilket fag og nivå?

Men på et tidspunkt under jordan utvikling, begynte bakterier (Cyanobacteria) å produsere energi med oksygen som biprodukt, fordi dette var en effektiv måte å produsere energi på; fotosyntese. På dette tidspunktet bestod ikke atmosfæren av noe oksygen. Men uansett, dette er starten på "fotosyntese". +++

http://www.scientificamerican.com/article/origin-of-oxygen-in-atmosphere/

Det finnes mange kilder, dette for å nevne én

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...