Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB eller ethernet modem ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallais

Skal kjope nytt ADSL-modem, og har valget mellom USB og Ethernet.

Finnes det tekniske argumenter for den ene eller den andre?

Takker!

Ethernet er en gammel standard, krever ingen drivere eller noe spesielt OS, USB kan normalt sett ikke kobles til routere eller annet og dermed låser du deg ganske så fast hvis behovene skulle endre seg.

Skrevet

jeg ser et par praktiske fordeler ved ethernet-l¢sningen, om ikke annet en ledig usb-port, samt forenklet ekstern firewall, men det jeg egentlig lurte på var om det er noen ytelsesmessig forskjell mellom de to losningene. Jeg mener å ha h¢rt at internt (pci) adsl-modem har lavere ping, finnes det en forskjell på den fronten mellom USB og ethernet-modem ?

Takk!

Skrevet

Vil vel ikke anbefale USB nettverksutstyr uansett, grunnet dårlig erfaring. Og Ethernet er jo veldig greit da, spesiellt hvis du har en innebygget ruter. Det letter også instalasjonen av en "løs" ruter. Men har du lave behov/kun en pc (og vil AAAAALDRI få en til), er sikkert USB greit. Men mitt inntrykk er at ethernet generellt er bedre.

Når det gjelder PCI kan det nok være at det gir deg lavere ping, men det kan bli vanskeligere å få opp mer enn en pc.

Skal du være framtidssikker, gå for ethernet. Hvis ikke, gå for ethernet uansett :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...