Gå til innhold

Oppgradere PC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Under en uke til Wildstar launch, så hva passer vel bedre enn å oppgradere PC'en for det ene spillet man spiller?

 

Sitter nå med følgende

 

AMD Phenom II x4 955 BE

ATI Radeon 5850HD

8GB RAM

Win7

128GB Samsung SSD

 

Og ettersom dette er en relativt gammel rig tenker jeg det er like greit å gå over til Intel. Har sett meg ut et Asus Z97-A, i5 4690 (oc'er aldri), og Zotac GTX 770.

 

Vurderte r9 280x over 770, men ettersom Wildstar er dårlig optimalisert for AMD tenkte jeg det var greit å prøve seg på Nvidia. Samtidig en fin bonus at det er på tilbud og at Watchdogs er inkludert. Likevel ser jeg at kortet kom ut for over ett år siden, og i en bransje som beveger så raskt, er det avleggs? Er det noe nytt rett rundt hjørnet?

 

Ser oppgraderingen ellers grei ut? Havner på rundt 5200kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Etter sommeren er lenge nok til at jeg ikke ser noe vits i å vente hvertfall :)

 

Godt poeng med H97, men den støtter ikke SLI ser jeg.

Kanskje jeg like greit skal få 4670k og samme hovedkort, så har jeg hvertfall muligheten for OC og SLI down the road. Er vel minimalt med forskjell mellom 4670k og 4690 bortsett fra at den er unlocked uansett?

Lenke til kommentar

Eneste forskjellen er vel noen VT- extensions som ikke er støttet på 4670k.

Så om du tenker på vmware eller lignende vil nok 4690 være bedre.

 

Overklokking er i mine øyne absolutt verdt det. Du kan presse ut 20-30% bedre ytelse til samme pengene.

 

Ser på mitt tilfelle, en 2500k, kjøpt for over 2 år siden. Jeg kjører på 4.3GHz, standard ville vært 3.3GHz og boost til 3.7GHz.

Spesielt i emulatorer er forskjellen med og uten overklokk enorm. En 2500k kan kjøre oppimot 5Ghz med en god kjøler.

 

På stock had jeg noen FPS drops i Wii spill som Xenoblade og The Last Story, men på 4.3GHz går det som smør :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...