Gå til innhold

Ny mobiltelefon? Hvilken?


Anbefalte innlegg

Er litt på utkikk etter ny mobiltelefon, men klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil ha, noe som aldri har vært noe problem før.

 

Har pr.dags dato Sony Xperia Z1 som begynner og fjuske litt, noe som jeg ikke liker.

 

Så på tide og bytte ut etter mange mange mange timers bruk.

 

Hvordan er nye S5? Nye Z2? Har ikke prøvd disse telefonene enda.

 

Kom gjerne med forslag :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv sikla jeg litt på Z2, men etter å ha lest om så mye problemer med både Z1 og Z1 compact la jeg det fra meg og valgte M8.

 

Grovt fortalt vil jeg si at M8 har bedre lyd på både de innebygde høytalerne og hodetlf utgangen enn Z2, mens Z2 igjen har et bedre kamera samt at den er vanntett

Lenke til kommentar

Ja har hatt s4 før jeg kjøpte z1,

Vil jo si at jeg er fornøyd med batterikapasiteten på z1 men den starter seg på nytt i tid og utid, fryser, å er vanntett meeen ikke støvtett for microfonen på utsiden. Som om man filmer eller noe slik så hører du intern skurring.
Vil jo ikke si meg direkte fornøyd med selve høytaleren på z1 heller, er meget lav lyd og meget mono xD

 

Var kjempe fornøyd med min s4 men tålte ikke et fall i gulvet fra lomme høyde xD

Har sett litt på m8 men ikke lest så mye på det.
Er åpen for alle forslag men kjenner ikke at jeg har lyst på iphone for og si det mildt xD

Lenke til kommentar

Til å begynne med, så kan jeg si at denne forumseksjonen som du ser her er et bedre valg å poste på når det er snakk om å få hjelp til å velge mobiltelefon eller andre enheter: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=218. Så husk det til neste gang.

 

Når det kommer til valg av telefon, så spørs det hvilke kriterier du har for å kjøpe en telefon. Om du vil ha en skikkelig rå telefon med gode spesifikasjoner og i tillegg har en ganske grei pris, og så lenge det går greit for deg å bestille i fra England, så kan jeg jo anbefale deg telefonen Oppo Find 7a. Om du vil ha mere info om telefonen, så kan du bare klikke på linken som er om Oppo Find 7a & Find 7 i min signatur for å sjekke ut den telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Z2, det er en kjempebra telefon!
Den har langt bedre batteritid enn Z1, raskere og mye bedre skjerm.
Jeg klarer å ha den på i nesten tre dager med en del bruk, det er overraskende bra til å være en smarttelefon. :)
At den har vunnet flere tester sier jo sitt.

HTC One M8 kan også være et godt valg. Kjempegod byggekvalitet, og kommer ganske bra ut i tester.
Det eneste minuset på denne er kameraet, men det duger til vanlige bilder uten for mye detaljer.

Om kameraet er viktigst, er det fortsatt Nokia 1020 som leder an her.

Lenke til kommentar

Grunnen til jeg ikke vil ha Iphone er fordi jeg rett og slett ikke har sansen for det, samt at jeg føler at det er alt før mye restriksjoner.

 

Har mye utstyr, som er egnet for droid.

 

Det jeg mener med at den fjusker er at den ikke er helt til og stole på lengere, med tanke på at den fryser,starter på nytt, plutselig fri for strøm.

Men har prøvd factory resett 3ganger uten spesielle hell. Plutselig kan den bare starte og vibrere uten videre:) Men telefon så som sådan er jeg meget fornøyd med, så missforstå meg rett :D

 

Så blir nok et nytt droid produkt på meg så Nokia og Iphone er nok dessverre uaktuelt for min del :)

Men har liksom 3 telefoner som har pekt seg ut er jo z2, s5 og m8 men hvilken....
Jobber som elektriker og bruker kameraet en del på jobb med diverse, men er liksom ikke sånn suuuuper must,

Men man vil vell gjerne ha mest for pengene :p

Lenke til kommentar

Var i samme dillemma som deg, og prøvde alle tre telefonene. Jeg valgte til slutt HTC One M8, og har ikke angret et sekund.

 

S5, Z2 og M8 er egentlig ganske like, men M8 skiller seg ut spesielt på to områder. Design og høytallere. Telefonen ser virkelig fantastisk ut, og høytallerne er virkelig gode. Minst like gode som eksterne bluetooth-høytallere. Jeg bruker telefonen som radio og musikkspiller hver dag.

 

Den er sinnsyk rask, har enkle menyer og er generelt veldig god å bruke. Skjermen er strålende også.

 

Kameraet er ikke like bra som Z2, men det tar gode bilder. Bildene blir lyssterke og fine, og så lenge du ikke planlegger å printe de ut i A2-format er det ikke noe problem.

 

Batteriet varer enkelt i 2 dager med vanlig bruk, og den tåler også overraskende mye vann (sjekk Youtube).

 

I tillegg kan du også kjøre Dot View-case til telefonen, det er steinkult!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...