Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Gjennomføring av muntlig eksamen?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har alt tatt opp dette faget en gang og gikk da fra 4 til 5, men føler enda at jeg har mulighet til forbedring, så vil ha muntlig eksamen i Engelsk nå på torsdag som privatist i Bergen.

 

Jeg har spørsmål vedrørende gjennomføringen av muntlig eksamen.

 

Det jeg er vant til fra tidligere (har tatt tre muntlige privatisteksamener der jeg kommer fra), er å komme inn i et venterom, få en oppgave, 30 minutter med oppgaven og et tomt ark, før opp til 30 minutter med samtale med eksaminator (og sensor). Det vil si uten hjelpemidler og uten noen form for presentasjon fra min side under eksamineringen.

 

Det jeg lurer på, er om om noen vet om det også er slik i Bergen, eventuelt hva som er annerledes. Det er som du kanskje forstår de to sistnevnte jeg særlig lurer på. Har jeg her lov til å bruke hjelpemidler på den 30 minutters lange forberedelsen - og er det forventet at jeg skal holde en presentasjon før samtale med eksaminator om oppgaven(e)?

 

Skal ha eksamenen hos Akademiet VGS, så om noen her har tatt eksamen der, evt. vet om retningslinjer utarbeidet av Hordaland Fylkeskommune vedrørende dette, så ville jeg satt stor pris på svar. :)

Endret av Camorra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akademiet har vel karaktergaranti, så jeg vet ikke helt hvor mye jeg ville bekymret meg for det...

 

"Bedre karakterer eller pengene tilbake"

Hehe. Nå er jeg ikke elev hos de, det er bare de som avholder muntlig eksamen for fylkeskommunen... ;)

 

Å betale de skrekkelige summene privatistskolene tar, er noe jeg helst unngår. Særlig når jeg alt er fulltidsstudent ved Universitetet, og dermed ikke har noen mulighet for å få dette dekt gjennom stipend/lån.

Endret av Camorra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...