Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har slitt med altibox i lang tid (noder som har dårlig/ingen respons). Dette er i prinsippet løst nå. Men jeg opplever fortsatt treghet (utenfor altibox nettverket) og er usikker på om dette er et generelt internettproblem eller om det er knyttet opp til min pc eller nettverk.

 

I vedlagt dokument har jeg forsøkt å kjøre tracert mot momondo.com

(jeg har fjernet de to første adressene da de tilhører meg). Som du ser så er det dårlig respons. Siden laster ikke slik den skal.

 

Er det noen som opplever det samme.

Er det noen som har noen ide om hvorfor det er slik?

Kan noen andre kjøre et tilsvarende søk;

tracert -d momondo.com

 

Navnløs 1.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke å bry deg eller bekymre deg over det... Mest sannsynlig så er de som ikke svarer konfigurert til å ikke respondere på ping... Så lenge du kommer deg til siden, så er alt OK....

 

Stopper på samme sted hos meg, og jeg sitter på helt annen nett, som går via USA, så det har ingenting med Altibox å gjøre..

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Har du noen ide om hvorfor jeg da har treg responsen fra internett?

 

Websider, som den over, bruker ekstremt lang tid på å laste inn. Noen ganger må jeg trykke refresh opptil flere ganger for at den skal lastes inn korrekt....? Online betalinger er et mareritt.

Har testet speedtest.net og hastigheten er helt grei.

 

Om LAN kan være problemet, finnes det noen måte å måle hastigheten frem til altibox routeren?

Lenke til kommentar

At lasting av nettsider i dag går tregt kan det være mange grunner til. F.eks. om noen av de store serverne som selger reklame for nettsteder har problemer vil det påvirke svært mange sider. Noen måneder siden en av de største i Tyskland hadde problem, som påvirket mange norske sider også.

Det kan være langt enklere også, som at nettleseren din sliter med noe, enten det er java, flash eller annet som skal vises. Det kan være en ruter med uheldige settings. Det kan være virus. Er det trådløst nett du sitter på er det enda flere feilkilder. The list goes on....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

What Pop said...;)

 

Ang. måle hastighet mot hjemmesentralen, så nei, du kan ikke måle hastigheten på den måten.. Da må du i såfall overføre en fil fra en enhet til en annen enhet i nettet ditt... Det nærmeste du kommer, er å kjøre ping mot den... Bør ikke overskride 10ms hvis du sitter på trådløst, 1 maks hvis du er koblet til med kabel...

 

Greit å merke seg også at de hjemmesentralene til Altibox ofte suger... Ville ha skaffet meg en skikkelig router og koblet til, og bridget hjemmesentralen, hvis jeg var deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...