Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med ny pc


Anbefalte innlegg

Hei

 

(Hardware specs nedenfor)

 

Min gamle pc'n tok dessverre dagen og jeg fant aldri ut av hva som var problemet, sjekket med flere folk som har litt peiling på dette men de visste til slutt ikke hva det kunne være men jeg mistenker at hovedkortet tok dagen.

For rundt 2-3 uker siden fikk jeg da en pc av en venn, den hadde alle deler i seg og den fungerer fint sa ham, jeg fikk ikke testet den med engang da jeg ikke hadde vifte til CPU og den fra min gamle pc passet ikke, min venn sa da jeg kunne få vannavkjøling vifte som han hadde til overs, jeg fikk i dag kjøpt kjølepasta så da var alt klart til å få den pc'n i gang.

Jeg tok først og blåste ut det jeg kunne av støv da den pc'n hadde stått hos kompisen min en liten stund ettersom han hadde en ny og bedre pc, jeg slet litt med å få satt på plass vannavkjølingen men fikk det på plass til slutt, jeg tok da harddisken fra min gamle pc slik at jeg kunne ha to og koblet de til, jeg gikk gjennom alle ledningene for å sjekke at alt var koblet til og skrudde på pc'n, da kom jeg til et problem.

Alle vifter snurrer og går, til og med de på skjermkortet, cd rommen fungerer, vannavkjølingen ser ut til å fungere den og selv om jeg er litt usikker på åssen man sjekker det, eneste problemet er at på skjermen så kommer det opp 'ikke videosignal' jeg prøvde da å koble til kabelen til den andre porten på skjermkortet men samme melding stod på skjermen, jeg prøvde ta å ta min brors gamle pc skjerm og prøve på den men den var bare helt svart etter å ha koblet til, jeg prøvde da og låne min brors HDMI kabel men fortsatt fikk jeg samme melding på skjermen, til slutt prøvde broren min å koble til sin skjerm som han bruker men også den var bare helt svart.

Etter å ha tittet og tenkt litt så prøvde jeg å koble fra den ene harddisken for å se om det kunne hjelpe men fortsatt samme problem, nå har jeg prøvd i en time å lete rundt på google men finner ikke noe som kan hjelpe meg, de postene jeg fant var om folk som fikk den meldingen etter å ha installert Windows 7/8, kjøpt ny skjerm, kjøpt nytt skjermkort, får den opp etter at windows logoen kommer opp eller at det fryser seg på loading med windows logoen før den meldingen kommer opp.

Jeg er nå dessverre tom for ideer og aner ikke hva problemet kan være eller hva jeg kan gjøre for å eliminere muligheter, er dessverre ikke så pc smart så jeg håper det er noe som har noen ideer eller kanskje har opplevd lignende problem og har en løsning.

 

Takk på forhånd!

Endret av Bosnia91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1581333

Mere detaljer om hw bør du komme med.

 

Men første som faller meg inn er at du får ikke CPU startet.

Da blir det sånn.

Nå vet jeg ikke hva du kan om PC bygging og feil/eliminering men feil CPU montasje/strøm som mangler på Eps/p4 er en gjenganger.

På forhånd så vil jeg si at på dette området med pc så er jeg ikke så veldig flink, vet forsåvidt sånn ca hvor strømforsnyning, hdd, skjermkort osv passer men det er vel det, å feilsøke osv har jeg så og si null peiling om.

Skal prøve å gi deg så mye info som mulig.

 

Hardware:

 

Hdd - En er Western Digital og den andre er av Hitachi, må nesten vente til i morgen med å dra de ut om du vil ha mer nøyaktig info

Strømforsyning - Mod X Stream-Pro 700W

Ram - Corsair Vengeance LP, 2 stk på 8GB hver

 

Hovedkort - Asus Maximus IV Gene-Z, står også League of Gamers nede i hjørnet på den, har hentet litt mer info fra hjemmesiden til Asus -

  • LGA1155 socket for 2nd Generation Intel® Core™ i7/Core™ i5/Core™ i3 Processors
  • Intel® Z68 Express Chipset
  • Dual DDR3 2200 (O.C.)
  • Mem TweakIt - Dynamic timing adjustments, DRAM efficiency gauge
  • ROG Connect with GPU TweakIt
  • SupremeFX X-Fi 2 Built-in
  • GameFirst / Intel Gb LAN

Prosessoren er jeg litt usikker på, kan høre med min venn i morgen om han husker hvilken det er.

 

Eneste jeg har gjort med pc'n i dag siden jeg startet var å prøve å finne ut åssen jeg skulle sette på vannavkjølingen, etter å ha funnet ut det så smurte jeg på kjølepasta, han i butikken hvor jeg kjøpte det sa jeg skulle sette på en dråpe på størrelse med en ert noe jeg gjorde før jeg satt på vannavkjølingen og skrudde på.

Jeg skrudde deretter på vifte og radiatoren til vannavkjølingen like over som jeg da så på en video av man skulle, jeg koblet deretter ledningen til viften inn på CPU OPT og ledningen til vannavkjølingen inn på CPU FAN, litt usikker på om dette var riktig sted å koble de til.

Etter det så tok jeg ut hdd fra min gamle pc da jeg tenkte å bruke min egen og den som jeg fikk av min venn, min er den Western Digital på 1TB mens den andre er av Hitachi på 500GB, jeg koblet ledningene inn i de to før jeg så koblet de til hovedkortet inn på Sata3 ser jeg det står, jeg koblet så til cd rommen i Sata3 inngangen ved siden av der hvor jeg koblet til hdd, til slutt koblet jeg til ledningene fra strømforsyningen inn til skjermkortet og prøvde å skru på da problemet oppstod.

Vil legge til at nå ser jeg på hovedkortet at det lyser på 'Start' og 'Reset' knappene, pc'n er ikke skrudd på, når jeg skrur på pc'n så fungerer cd rommen helt fint, og nå som jeg kom på det så hører jeg heller ingen pipelyd eller noe selv etter å ha koblet til høytalere bare for å dobbeltsjekke.

Det er den infoen jeg kan gi deg for nå, om du vil ha mer detaljer om harddiskene og hvilken prosessor det er så må du vente til i morgen.

Håper denne infoen hjelper.

Endret av Bosnia91
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...