Aleks7 Skrevet 19. mai 2014 Skrevet 19. mai 2014 Hei! Jeg føler at min pc begynner å få problemer med ytelsen, så jeg tenkte å oppgradere! Desverre er jeg ikke pc kyndig nok til å vite hvilke komponenter vil være de beste å bytte ut, så håper at dere kan hjelpe meg med det, I tillegg til andre evt. forbedringer jeg kan gjøre (f.eks har aldri overclocket noe før) og tips for å få en bedre spillopplevelse. Maskinen skal primært brukes til gaming, men også annen vanlig bruk (surfing, skrive dokumenter osv.) Og jeg har hørt at dersom man bytter hovedkort er det enkelte andre komponenter som må byttes, men er ikke helt sikker på hvilke. Jeg klarer å sette i komponentene selv, så regner med å bestille deler og ikke en helt ny maskin. Jeg har for øyeblikket ikke satt noen grense for hvor mye penger jeg vil bruke, men det er ikke veldig viktig for meg å ha det aller beste - men ønsker å kunne spille de aller fleste spill med max grafikk det neste året ihvertfall. Min PC består av: HDD: - WD Red 3TB NAS Harddrive (brukes som backup disk) - Kingston HyperX 3K SSD 240GB (til spill) - 2x eldre harddisker som kjøres i RAID0 (6år+ gamle disker, brukes bare til forskjellige ting) - Kingston HyperX SSD 120GB (for OS) - Ekstern HDD: Western Digital Elements 1TB RAM: - Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB Strømforsyning: - Corsair HX 850W PSU Skjermkort: - Gainward GeForce GTX 680 2GB "Phantom" Kabinett: - NZXT Phantom Big Tower CPU: - Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960 Quad Core, 3,2Ghz, Socket 1366, 8MB CPU-kjøler: Corsair H80 Hydro Series (bråker desverre en del) Hovedkort: - ASUS SABERTOOTH X58 Tilbehør: - SteelSeries 4HD Mousepad - Logitech G600 Mus (er helt nødvendig for meg å ha en mus med mange knapper) - QPAD MK 85 Tastatur - Logitech G35 headset - Skjerm nr 1: BENQ XL2420T 24" - Skjerm nr 2: Samsung 22" Wide Syncmaster T220 - Høyttalere: Bose Companion 3 II Håper ikke jeg har glemt noe! Men bare å spørre dersom dere trenger flere opplysninger. Takk på forskudd, setter veldig stor pris på all hjelp!
Christian Thork Skrevet 19. mai 2014 Skrevet 19. mai 2014 (endret) Da er det Cpu jeg ville oppgradert. altså et nytt Hk og en ny Cpu En i5 4670K og et Z87/Z97 høres ut som en bra deal for deg. Du kan da overklokke om du vil med annen kjøler. Evo 212 fra CM koster 300kr på komplett Endret 19. mai 2014 av Snusmumr1kk1
Aleks7 Skrevet 20. mai 2014 Forfatter Skrevet 20. mai 2014 Tusen takk for hjelpen, høres bra ut det der Det ville ikke lønner seg å vente litt? En venn av meg anbefalte meg å vente, men vet ikke jeg. Vil helst ikke vente hehe Andre forslag?
fflex Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Mitt tips ville vært å overklokke CPU, og rett og slett vente. Du vil ikke få noe "groundbreaking" ytelseshopp ved å gå over på ny plattform. Du har plenty med minne, bra grafikkort (ca det samme som dagens GTX 770)
Prusk Skrevet 20. mai 2014 Skrevet 20. mai 2014 Overklokke eller vente. I hvilke spill føler du den ikke strekker til?
Aleks7 Skrevet 20. mai 2014 Forfatter Skrevet 20. mai 2014 Har problemer i mmoer når det skjer mye med mange spillere, har også fps problemer i de fleste nyere spill (singleplayer spill) og skyrim med masse mods. Jeg bare føler at ytelsen er for dårlig generelt sett. Kan nesten aldri skru på grafikken på max, må alltid skru ned skygger, AA og andre ting. Men det er litt rart, siden BF4 kan jeg kjøre med så og si nesten alt på max, mens aion kan jeg plutselig få kjempelav fps i. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå