Gå til innhold

Kondisjonstrening?


Anbefalte innlegg

Hei. Har lyst til å forberede kondisjonen, å da ikke bare på en bestemt distanse men generelt. Jeg har også begynt å få litt flesk/blitt større (på lårene, rumpa og litt i ansiktet). Så det jeg lurer på er om noen vet eller har noen ideer hva jeg burde gjøre for å få en slim kropp der jeg også får bedre kondisjon. Har ikke tilbud på så mange idretter så må være noe jeg kan gjøre på egenhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endomondo sammen med et Polar H7 pulsbelte gjorde underverker for meg. Motivasjonen kom nesten av seg selv. Kan også anbefale treningsplanene i Endomondo (krever Premium abb.) som ekstra motivasjon for å komme seg ut de dagene lysten mangler.

 

EDIT: Treningsplanene, i alle fall den jeg fikk da jeg satte opp at jeg skulle komme i form til en halvmaraton på 18 uker, involverer nesten utelukkende intervalltrening i begynnelsen. Ideelt for å ikke løpe seg tom med en gang. Langkjøring bør man vente med til kroppen er har tilpasset seg å løpe. Jeg har økt og er nå oppe i ca 25km i uken, men begynte vel rundt 12 km (4x 3km i uken)

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...