Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 10 trinn 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når har vi endelig fått det forberedelsesheftet. Civil Rights. Noen av dere som vet åssen vi skal forberede oss? Noen viktige ting som kan skape store fordeler som vi kan printe ut? Også, hva slags spørsmål tror dere at det kommer? Ikke tenk for obvious, det har blitt sagt at spørsmålene skal være spørsmål som er ikke lette å tenke seg fram til.

-eilert henriksen, den gode gutten

Lenke til kommentar

Når har vi endelig fått det forberedelsesheftet. Civil Rights. Noen av dere som vet åssen vi skal forberede oss? Noen viktige ting som kan skape store fordeler som vi kan printe ut? Også, hva slags spørsmål tror dere at det kommer? Ikke tenk for obvious, det har blitt sagt at spørsmålene skal være spørsmål som er ikke lette å tenke seg fram til.

 

-eilert henriksen, den gode gutten

 

Vil anbefale ALLE å skaffe seg en god ordliste med stikkord som kan være nyttige. Ord som ytringsfrihet, menneskerettigheter, stemmerett, forsamlingsfrihet og lignende er ord som MÅ være med. Ord innom demokrati og Diktatur burde også være med.

 

Vi vet jo ikke spørsmålene, men i stedet for å prøve å tenke ut hva det vil være, vil jeg prøve å fokusere på å lage notater gjennom sidene i heftet og være sikker på at jeg vet hva de handler om. :)

Lenke til kommentar

Kan vi prøve å gjette oss frem til hva som kommer i del 1 og del 2? :hmm::hmm:

 

Står jo ganske enkelt i heftet:

 

På eksamensdagen skal du svare på tre oppgaver, der to oppgaver krever kortere svar og en oppgave et lengre svar.. En av kortsvaroppgavene er basert på en vedlagt tekst som vi skal lese på eksamensdagen, og den andre kortsvarsoppgaven er basert på forberedelsesmaterialet. Langsvarsoppgaven er basert på temaet, nemlig Civil and Human rights. :p Er ikke mer å tenke på, spør du meg :)

Lenke til kommentar

Noen som kan poste noe om Malala Yousafzai og Nelson Mandela? Helst noe som er enkelt å få inn i et word dokument :)

Den pakistanske skoleeleven Malala Yousafzai (f. 1997) er kjent for sin innsats for barn og kvinners rettigheter. Hun overlevde et attentat i oktober 2012 fra Taliban, en islamistisk organisasjon som behandler kvinner som annenrangs borgere.

 

http://www.runenikolaisen.com/skole/eksamen-i-engelsk-2014-civil-and-human-rights/

 

se videoen om de

Lenke til kommentar

Kan vi prøve å gjette oss frem til hva som kommer i del 1 og del 2? :hmm::hmm:

Tenker det blir som fjorårets eksamen. Del A1= om en av personene A2: kommentere brukt av adjektiv, verb, adverb etc. om en av de skjønnlitterære tekstene.

 

Del 2 kan variere, usikker på hva det kan bli, men det er noe innenfor temaet.

Lenke til kommentar

 

Når har vi endelig fått det forberedelsesheftet. Civil Rights. Noen av dere som vet åssen vi skal forberede oss? Noen viktige ting som kan skape store fordeler som vi kan printe ut? Også, hva slags spørsmål tror dere at det kommer? Ikke tenk for obvious, det har blitt sagt at spørsmålene skal være spørsmål som er ikke lette å tenke seg fram til.

 

-eilert henriksen, den gode gutten

 

Vil anbefale ALLE å skaffe seg en god ordliste med stikkord som kan være nyttige. Ord som ytringsfrihet, menneskerettigheter, stemmerett, forsamlingsfrihet og lignende er ord som MÅ være med. Ord innom demokrati og Diktatur burde også være med.

 

Vi vet jo ikke spørsmålene, men i stedet for å prøve å tenke ut hva det vil være, vil jeg prøve å fokusere på å lage notater gjennom sidene i heftet og være sikker på at jeg vet hva de handler om. :)

 

Enig. :yes: Tror det også er lov tilå bruke CD-ord. :hmm: Så kan du høre din egen tekst, da er det lettere å høre feil. Det er ikke verdens mest realistiske og riktige stemme men... det fungerer.

 

Det aller beste er bare å skrive engelsk, uansett hva det handler om.

 

Prøv også å bruke ordtak, ulike bindeord og utryk. :thumbup:

Endret av BuddyBeat
Lenke til kommentar

Mest sansylig får vi en oppgave hvor vi skal analysere "I have a dream" av Martin Luther King :sleep: Typisk oppgave 2. (gjentakelse, metaforer osv. er viktige ting her) Vi kan også få om HeLA

NB!!! Husk stor i når du skriver jeg på engelsk. Glemmer det noen ganger selv, men det er ev alt for vanelig feil. :hm:

Endret av BuddyBeat
Lenke til kommentar

Mest sansylig får vi en oppgave hvor vi skal analysere "I have a dream" av Martin Luther King :sleep: Typisk oppgave 2. (gjentakelse, metaforer osv. er viktige ting her) Vi kan også få om HeLA

NB!!! Husk stor i når du skriver jeg på engelsk. Glemmer det noen ganger selv, men det er ev alt for vanelig feil. :hm:

Jeg tror også det er en stor sannsynlighet for dette da det nevnes i forbredelse-heftet at teksten på en av opgavene ikke ligger i forbredelses-hefte, men i oppgave-hefte man får utdelt på eksamensdagen. Oppgave 1 antar jeg er nokså lik slik oppgaven var i fjor, men med en litt annen vri. Mest sannsynlig skal vi argumentere for hvem som er den viktigste menneskerettighetsforkjemperen i denne oppgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...