Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk, 10.trinn 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-353915

 

folkens eg har gjortoppgave B2 og har egentlig ikke skrevet en spesiell sjanger...

hva skrev dere som har gjort B2???

 

 

Noen andre som valgte oppgave B2 eller var det bare meg??

Eg valgte den også,,,,,,men eg tror eg har bommet totalt!!!

Skrev du en spesifikk sjanger ellers skrev du en blanding???

 

Jeg skrev om meg selv der og jeg valgte sjangeren artikkel om jeg husker riktig

 

skrev du

 

Jeg trur jeg glemte overskrift på bokmål, er det noen som vet om dette virkelig kommer til å trekke ned?

Forex. skriver som en 5er også får du 4 på kortet fordi du glemte overskrift, er dette mulig?

ja skjedde med meg

Lenke til kommentar

 

Sa

 

 

 

Noen andre som valgte oppgave B2 eller var det bare meg??

Eg valgte den også,,,,,,men eg tror eg har bommet totalt!!!

Skrev du en spesifikk sjanger ellers skrev du en blanding???

 

Eg skrev den blanda, med artikkel/innlegg

 

Sammenlignet du med norge.... for eksempel i hjemmelandet mitt var det bla bla mens i norge var det mye bedre og bla bla bla

Er det nokon som har 6`er i Nynorsk, og som kan posta ein novelle/artikkel?

Eg trengar inspirasjon.

 

 

jeg sammenlignet det sånn som du sa nå.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EN IDÉ! Vi kan jo starte en gruppesamtale der vi inviterer alle som kom opp i norsk nå, alle tiendeklassingene. Så fortsetter "fellesskapet", og vi kan hjelpe hverandre senere også, i andre sammenhenger.

Det var kjempesmart!!!!! Jeg er med!! :dribble::D :D :love::yes::thumbs:

God ide, er også med!!

god ide, men skole året er jo over snart

men antar jo at vi alle skal begynne på VGs, og da er det sikkert fint :D dessuten skal vi vel alle opp i en muntlig eksamen.

Tja, det var litt logisk

jeg er med!!?

Lenke til kommentar

 

 

Har lyst til å se hvordan en 6 kandidat skriver. Ingen i klassen min har 6. Jeg er den beste i klassen og får kun 5`ere. Har lyst til å se på strukturen i fortellingen/novellen, og hvordan du har bygget det

Eg får seksar, men den siste tentamenen eg hadde var om nettopp dette temaet, så eg er redd for plagiat om eg brukar samme oppgåve i morgon.

 

Det må du ikkje gjere. Det blir plagiat, sidan den er levert på internett, læraren din har sendt den gjennom plagiatkontroll, og da kjem den opp når sensorane sender den gjennom. Dei veit ikkje at det er du som har skrive teksten.

 

Vi har tatt opp dette med eksamensansvarlig på skolen. Hun fortalte at det var en veldig lite sjanse for at vi kunne bruke teksten om igjen, men vi kunne absolutt gjøre det hvis vi ville.

 

Når teksten går gjennom en plagiatkontroll publiseres ikke teksten ut på internett. Så lenge du bare har lastet opp/publisert teksten din på ItsLearning/Fronter, så skal det gå greit. Hvis du har lastet den opp på for eksempel Daria, da er du ille ut.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet 100 % sikkert når karakteren kommer? noen sier neste onsdag, andre sier en av de siste dagene før sommerferien..

 

Dere må gjerne fortelle hvordan det gikk og hvilken karakter dere fikk når den tid kommer!?

 

hvordan blir en eventuell klage ført på vitnemålet da? det tar en stund for dem og gi tilbakemelding med forhåpentligvis bedre karakter ? det vil jo ikke skje før vi slutter, og vitnemålet er på plass før det?

 

Vi fikk vite at det er veldig forskjellig når vi får tilbake sensuren (ja, det er kalt sensuren, henger ikke på grep). Mest sannsynlig får vi den tilbake den siste uken.

 

Hvis du klager, og du får endret karakter, blir karakteren din endret automatisk på ItsLearning/Fronter, og du får nytt vitnemål utsendt fra skolen i august.

 

Dette var hva vi fikk vite på skolen. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Har lyst til å se hvordan en 6 kandidat skriver. Ingen i klassen min har 6. Jeg er den beste i klassen og får kun 5`ere. Har lyst til å se på strukturen i fortellingen/novellen, og hvordan du har bygget det

Eg får seksar, men den siste tentamenen eg hadde var om nettopp dette temaet, så eg er redd for plagiat om eg brukar samme oppgåve i morgon.

 

Det må du ikkje gjere. Det blir plagiat, sidan den er levert på internett, læraren din har sendt den gjennom plagiatkontroll, og da kjem den opp når sensorane sender den gjennom. Dei veit ikkje at det er du som har skrive teksten.

 

Vi har tatt opp dette med eksamensansvarlig på skolen. Hun fortalte at det var en veldig lite sjanse for at vi kunne bruke teksten om igjen, men vi kunne absolutt gjøre det hvis vi ville.

 

Når teksten går gjennom en plagiatkontroll publiseres ikke teksten ut på internett. Så lenge du bare har lastet opp/publisert teksten din på ItsLearning/Fronter, så skal det gå greit. Hvis du har lastet den opp på for eksempel Daria, da er du ille ut.

 

Plagiatkontrollen Horehus Ephorus sjekker tidligere kontrollerte tekster, tydeligvis.

 

Og du har glemt å nevne PedIT :ooooo) (Pedit er av samme sjanger som Fronter etc, og det er veldig dårlig)

 

Edit Autocorrect

Endret av sevs
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har lyst til å se hvordan en 6 kandidat skriver. Ingen i klassen min har 6. Jeg er den beste i klassen og får kun 5`ere. Har lyst til å se på strukturen i fortellingen/novellen, og hvordan du har bygget det

Eg får seksar, men den siste tentamenen eg hadde var om nettopp dette temaet, så eg er redd for plagiat om eg brukar samme oppgåve i morgon.

 

Det må du ikkje gjere. Det blir plagiat, sidan den er levert på internett, læraren din har sendt den gjennom plagiatkontroll, og da kjem den opp når sensorane sender den gjennom. Dei veit ikkje at det er du som har skrive teksten.

 

Vi har tatt opp dette med eksamensansvarlig på skolen. Hun fortalte at det var en veldig lite sjanse for at vi kunne bruke teksten om igjen, men vi kunne absolutt gjøre det hvis vi ville.

 

Når teksten går gjennom en plagiatkontroll publiseres ikke teksten ut på internett. Så lenge du bare har lastet opp/publisert teksten din på ItsLearning/Fronter, så skal det gå greit. Hvis du har lastet den opp på for eksempel Daria, da er du ille ut.

 

Plagiatkontrollen Horehus Ephorus sjekker tidligere kontrollerte tekster, tydeligvis.

 

Og du har glemt å nevne PedIT :ooooo) (Pedit er av samme sjanger som Fronter etc, og det er veldig dårlig)

 

Edit Autocorrect

 

Trodde bare at plagiatkontrollen kunne bare sjekke opp mot tidligere opplastete tekster fra samme kommune. Er egentlig ikke særlig keen på at alle tekstene jeg laster opp på ItsLearning skal bli lagret i en database som flere organsiasjoner/sider/selskaper har tilgang til å søke i... Det er faktisk noe vi bør bli informert om. Trodde faktisk at du selv bestemte hvem som kunne gå inn å sjekke tekstene dine, med tanke på sånn FEIDE tilgang spesifikasjoner. Det er bare min egen kommune som har tilgang til min ItsLearning, i følge FEIDE.

 

PedIT har jeg aldri hørt om, men etter et raskt Google søk så det ganske "shady" ut. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Har lyst til å se hvordan en 6 kandidat skriver. Ingen i klassen min har 6. Jeg er den beste i klassen og får kun 5`ere. Har lyst til å se på strukturen i fortellingen/novellen, og hvordan du har bygget det

Eg får seksar, men den siste tentamenen eg hadde var om nettopp dette temaet, så eg er redd for plagiat om eg brukar samme oppgåve i morgon.

 

Det må du ikkje gjere. Det blir plagiat, sidan den er levert på internett, læraren din har sendt den gjennom plagiatkontroll, og da kjem den opp når sensorane sender den gjennom. Dei veit ikkje at det er du som har skrive teksten.

 

Vi har tatt opp dette med eksamensansvarlig på skolen. Hun fortalte at det var en veldig lite sjanse for at vi kunne bruke teksten om igjen, men vi kunne absolutt gjøre det hvis vi ville.

 

Når teksten går gjennom en plagiatkontroll publiseres ikke teksten ut på internett. Så lenge du bare har lastet opp/publisert teksten din på ItsLearning/Fronter, så skal det gå greit. Hvis du har lastet den opp på for eksempel Daria, da er du ille ut.

 

Plagiatkontrollen Horehus Ephorus sjekker tidligere kontrollerte tekster, tydeligvis.

 

Og du har glemt å nevne PedIT :ooooo) (Pedit er av samme sjanger som Fronter etc, og det er veldig dårlig)

 

Edit Autocorrect

 

Trodde bare at plagiatkontrollen kunne bare sjekke opp mot tidligere opplastete tekster fra samme kommune. Er egentlig ikke særlig keen på at alle tekstene jeg laster opp på ItsLearning skal bli lagret i en database som flere organsiasjoner/sider/selskaper har tilgang til å søke i... Det er faktisk noe vi bør bli informert om. Trodde faktisk at du selv bestemte hvem som kunne gå inn å sjekke tekstene dine, med tanke på sånn FEIDE tilgang spesifikasjoner. Det er bare min egen kommune som har tilgang til min ItsLearning, i følge FEIDE.

 

PedIT har jeg aldri hørt om, men etter et raskt Google søk så det ganske "shady" ut. :p

 

Enig i alt du sier.

 

Bor i Volda, har gått på alle de tre skolene som bruker Pedit og jeg kan fortelle at ingen burde bruke det. INGEN.

 

Edit: Det er nok litt flere enn tre skoler. Det er rundt ti.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje at på del A så skal vi sammenligne ''LIKET'' og ''17.mai''. Jeg vet ikke....

 

Men en ting, før jeg legger meg!

 

Er det noe vits i det å ha med seg geografi, historie, samfunn, og rle boka i morgen som hjelpemiddel`??

Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp til å finne virkemidlene brukt til nøkken.

Det hadde også vært fint om du hadde fortalt hvordan du tolker bildet.

Jeg tolker det som at bak det vakre (naturen) finnes det noe mørkt/ondt (nøkken).

Gå inn på denne nettsiden;

http://www.runenikolaisen.com/skole/eksamen-i-norsk-2014-ein-smak-av-noreg-en-smak-av-norge/

 

Her finner du nesten alt om nøkken og husk og åpne linkene som han har lagt ut!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-353915

nei, hæ??? det kan virkelig ikke trekke ned en hel karakter å glemme overskrift!? da hadde jeg klaget!!! det er jo ikke den eneste kriterien for god karakter! sjokket

du bør klage. hvis du ser i vurderingskriterien så kan du se at overskrift ikke er nevt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...