Gå til innhold

Knust glass på Samsung Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Hallo, har vært både heldig og uheldig. Som tittelen sier, så har jeg fått en SGSIV, men helt oppe i høyre hjørne så er skjermen knust.

Selve skjermen (LCDen) er 100% inntakt, mest sannsynligvis fordi glasset er knust over LCDen. Det virker også som at touchen er i orden.

Som sagt så er glasset knust oppe i hjørne, og der har det flasset av en del av skjermen. Blant annet så er front kameraet HELT ubrukelig nå, men jeg vet ikke helt sikkert om det faktisk er knust, eller om det er på grunn av limet, fordi når man ser på selve linsa, så er det veldig uklart.

Spørsmålene mine er som følger:
Går det fint å bytte KUN glasset, uten at man ødelegger Digitizern, eller LCDen?
Også lurer jeg på om det er nødvendig å bytte kameraet, er ganske usikker på om det faktisk er ødelagt. Den sensoren som er ved siden av kameraet er jeg heller ikke sikker på om fungerer (Litt usikker på hvilken sensor det er).

Om noen har noen gode forslag til hvor jeg kan kjøpe verktøy og kun glasset, så bare kom med det. Kan gjerne betale litt for kvalitet, da jeg vil ha det mest mulig sånn som orignal glasset. Ebay annonser godtas.


Blir å poste litt bilder senere, hadde for lite strøm til å bruke blitser.

 

 

 

Edit:

 

Dette er tatt med frontkameraet til SGS4i3zjazw.jpg

 

jMFdni7.jpg

Endret av Furyon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ustyret til å gjøre det, sånn som lasermåler for temperatur og varmepistol, så jeg tror det skal gå fint, så lenge jeg er forsiktig. Det som jeg trur folk feiler på når dem bytter skjerm, er at dem er for utålmodig, og ender opp med å bryte på glasset, sånn at noe annet blir ødelagt.

 

Men er det noen kan si noe om kameraet? Noen som har et forslag, burde jeg bytte kamera, eller er det bare limet som ødelegger for kvaliteten?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hallo, har vært både heldig og uheldig. Som tittelen sier, så har jeg fått en SGSIV, men helt oppe i høyre hjørne så er skjermen knust.

 

Selve skjermen (LCDen) er 100% inntakt, mest sannsynligvis fordi glasset er knust over LCDen. Det virker også som at touchen er i orden.

 

Som sagt så er glasset knust oppe i hjørne, og der har det flasset av en del av skjermen. Blant annet så er front kameraet HELT ubrukelig nå, men jeg vet ikke helt sikkert om det faktisk er knust, eller om det er på grunn av limet, fordi når man ser på selve linsa, så er det veldig uklart.

 

Spørsmålene mine er som følger:

Går det fint å bytte KUN glasset, uten at man ødelegger Digitizern, eller LCDen?

Også lurer jeg på om det er nødvendig å bytte kameraet, er ganske usikker på om det faktisk er ødelagt. Den sensoren som er ved siden av kameraet er jeg heller ikke sikker på om fungerer (Litt usikker på hvilken sensor det er).

 

Om noen har noen gode forslag til hvor jeg kan kjøpe verktøy og kun glasset, så bare kom med det. Kan gjerne betale litt for kvalitet, da jeg vil ha det mest mulig sånn som orignal glasset. Ebay annonser godtas.

 

 

Blir å poste litt bilder senere, hadde for lite strøm til å bruke blitser.

 

 

 

Edit:

 

Dette er tatt med frontkameraet til SGS4i3zjazw.jpg

 

jMFdni7.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...