Gå til innhold

Problem med harddisk (SSD)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med PC-en min som fungerte helt fint for bare timer siden, jeg tok en omstart av maskinen og deretter kommer den til Windows Booten (jeg kjører Windows 8.1) men etter det får den bluescreen hvor feilen er "unmountable boot volume".

 

Om man så starter den opp på nytt begynner den å kjøre "Preparing Automatic Repair" deretter går skjermen i svart litt også kommer "Diagnosing your PC" deretter "Repairing disk errors. This might take over an hour to complete".

 

Etter den har kjørt gjennom alt dette som PC-en setter i gang selv kjører den vanlig opp igjen, men da kommer samme bluescreen meldinga om "Unmountable Boot Volume" og deretter begynner den på repair prosessen igjen.

 

Dersom jeg prøver å gå i boot options og kjøre fra Corsair SSD som OS'et ligger på finner den ingenting.

 

Jeg har prøvd med en dockingstasjon og tatt ut disken av PC-en og satt den i dockingstasjonen og kjørt den opp på en annen PC, mens jeg er i Windows, her får den opp SSD'n, men når jeg prøver å få kontakt eller åpne den kommer feilmeldingen "Datafeil (Sirkulerende overflødighetskontroll, CRC)"

 

Håper noen kan hjelpe! takker så mye på forhånd.

 

Under har jeg lagt med 2 bilder:

 

post-262868-0-20100600-1399962662_thumb.jpg

 

 

post-262868-0-89653000-1399962656_thumb.jpg

Endret av Theoverturn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Npr jeg har startet opp SSD-en i dokkingstasjonen og ser etter disken i "Datamaskinbehandling" står filsystem som "RAW" og kapasitet "111,27GB" som stemmer, men på ledig plass står det også 111,27GB" som da virker som den er tom og at filene da er fortapt, men det er fortsatt melding om diskfeil så den kan ikke åpnes.

 

legger med et bilde:

 

post-262868-0-49901800-1399969759_thumb.png

 

post-262868-0-60356700-1399970357_thumb.png

Endret av Theoverturn
Lenke til kommentar

Siden du ikke får gjort noe med disken når den er koblet opp kald på en annen maskin så er det nok ikke mye å gjøre nei.

ja, får vell prøve å formatere den selv om tviler på at det går, men er noen jeg ikke har prøvd enda i håp om å få ut filer, men er innen for 3 års garanti så da blir det å sende den inn.

 

takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ha stolt på at dette var en varig fiks, og kjørt backup av alt du trenger fort som f... Og deretter sørget for gode backup-rutiner, slik at diskkrasj i fremtiden ikke blir et større problem enn irritasjonen over nedetiden/kostnadene ved nyinnkjøp :)

Ja du sier noe der (har nå fått hentet ut innholdet jeg trengte), bør vell være litt OBS nå og kanskje se etter en ny disk som er ny og sikker? og ha denne på siden eventuelt. kan vell være fare for at dette kan skje igjen med den, for jeg har hatt en del bluescreen's og diverse med den den siste tiden, men kan kanskje være Windows 8.1 som er problemet, var etter det fordi W7 kjørte helt fint uten disse bluescreenene. ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...