Gå til innhold

[Løst] Kjøpe PS4 på ebay fra USA


lion33

Anbefalte innlegg

Jeg kan kjøpe PS4 for under 3000 fra en som har solgt allerede 111 og har 97 % bra feedback. Og ifølge reglene på ebay hvis man skulle få det man bestilte så får man pengene tilbake.. Hvis man skal tro på eierene. Import duties, taxes and charges are not included in the item price or shipping charges. These charges are the buyer's responsibility. Please check with your country's customs office to determine what these additional costs will be prior to buying. We Declare the full value of the selling price no exceptions.

Men hva menes med det her må jeg betale noe mer for at den kommer inn i landet ?

Endret av lion33
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må vel betale 25% moms, samt noen gebyrer ifbm. fortolling hvis jeg ikke tar feil.

 

Edit; også må du selvsagt betale for frakt.

 

Hvis du regner med 3000,- kr for PS4 og 750,- kr for frakt vil det inklusive moms bli ca 4700,- kr. Og da er jeg ikke sikker på om fortellingen er med i prisen eller ikke.

 

Les mer her: http://www.toll.no/templates_TAD/MainTopic.aspx?id=244979&epslanguage=no

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar

Noen fraktfirmaer "tar" ublu priser (1500kr ++) for fortollingen, så det er lurt å vite hva man gjør når man bestiller fra utlandet.

har bestemt meg for å kjøpe den i Norge, hvis noe skulle oppstå problemer med ps4 er det kjipt å kjøpe den fra US
Lenke til kommentar

jepp OG det vil bli like dyrt å importere fra USA uansett pga mva og frakt+tollgebyr. Jeg bestilte en stor Arcade joystick fra Amazon i USA, og fikk slengt med ei regning på 600kr for fortolling i tillegg.

Hvis jeg kjøper sko fra USA? for jeg toll også da?? sånn serr.. er det mulig . . kapitalisme ..

Endret av lion33
Lenke til kommentar

 

jepp OG det vil bli like dyrt å importere fra USA uansett pga mva og frakt+tollgebyr. Jeg bestilte en stor Arcade joystick fra Amazon i USA, og fikk slengt med ei regning på 600kr for fortolling i tillegg.

Hvis jeg kjøper sko fra USA? for jeg toll også da?? sånn serr.. er det mulig . . kapitalisme ..

 

Alt over 200,- må fortolles. (25% mva + fortollingsgebyr)

 

Det er snakk om at tollgrensen skal heves til neste statsbudsjett, noe som jeg tviler på skjer.

Kapitalisme er litt hardt, det er jo for å beskytte norske butikker

Endret av neslonek
Lenke til kommentar

 

 

jepp OG det vil bli like dyrt å importere fra USA uansett pga mva og frakt+tollgebyr. Jeg bestilte en stor Arcade joystick fra Amazon i USA, og fikk slengt med ei regning på 600kr for fortolling i tillegg.

Hvis jeg kjøper sko fra USA? for jeg toll også da?? sånn serr.. er det mulig . . kapitalisme ..

 

Alt over 200,- må fortolles.

 

Det er snakk om at tollgrensen skal heves til neste statsbudsjett, noe som jeg tviler på skjer.

Kapitalisme er litt hardt, det er jo for å beskytte norske butikker

 

Da kan jeg bare glemme å handle ting fra USA. ..jevla kjipt . SB hadde glemt helt tollen , ..Men kan jo spørre familie å handle for meg , så sende det med post . :p

Lenke til kommentar

Det er for å beskytte norske butikker mot at alle handler på nettet eller utlandet. En stund gikk det greit å be nettbutikker merke pakken med "gift" fordi gaver ikke fortolles. Men de stramma inn på kontrollen og gir svære bøter til firmaer som blir tatt i juks. Så ingen risikerer drt lengre. Er forresten sånn i de fleste land.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er for å beskytte norske butikker mot at alle handler på nettet eller utlandet. En stund gikk det greit å be nettbutikker merke pakken med "gift" fordi gaver ikke fortolles. Men de stramma inn på kontrollen og gir svære bøter til firmaer som blir tatt i juks. Så ingen risikerer drt lengre. Er forresten sånn i de fleste land.

Jeg har familie i USA, de kan sende gave da burde det gå håper jeg ? Jevla kjipt det her med toll, fordi det fører til at man kan ikke konkurrere om kundene , det her er mer kommunisme . .enn kapitalisme. Det skal være fri marked ,, men nei..greit å beskytte norske varer , da kunne alle kjøpt utenlandske varer , men ej er det ikke mine penger ... kan ikke gjøre som jeg vil med dem , nei du skal bruke de på staten .. Fellesskapet er viktigere en individet .. Så da får jeg bare akseptere det.

Lenke til kommentar

Dette er da ikke noe særnorsk fenomen. For eksempel har alle EU-land regler for betaling av merverdiavgift og toll når det kommer pakker som er handlet utenfor EU:

 

I Tyskland er sendinger med verdi under 22 Euro fritatt fra merverdiavgift og toll.

I England er sendinger med verdi under £15 fritatt fra avgifter.

I Sverige må det nå betales merverdiavgift uansett verdi på innholdet i pakken.

 

Mellom Eu-land er det frihandel og det må ikke betales merverdiavgift.

Lenke til kommentar

Dette er da ikke noe særnorsk fenomen. For eksempel har alle EU-land regler for betaling av merverdiavgift og toll når det kommer pakker som er handlet utenfor EU:

 

I Tyskland er sendinger med verdi under 22 Euro fritatt fra merverdiavgift og toll.

I England er sendinger med verdi under £15 fritatt fra avgifter.

I Sverige må det nå betales merverdiavgift uansett verdi på innholdet i pakken.

 

Mellom Eu-land er det frihandel og det må ikke betales merverdiavgift.

jaja snakk om konkurranse, , når det er toll overtalt .. alle beskytter sin marked..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...