Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har akkurat begynt å sveise rust på en bil jeg har.

når jeg sveiser så blir det alltid noen bittesmå hull i sveisene når jeg har fått pusset de ned. har dette noen praktisk betydning når det skal sparkles og lakkeres over etterpå?

og noen som vet hvordan man skal stille inn sveiseapparatet best mulig om man sveiser 0,8mm plåt med 0,6 tråd og gass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rensker du området du skal sveise på godt nok før du sveiser?

Porene vil nok være synlige etter lakkering og så sant du ikke sparkler godt over det. Ellers kan det fort danne seg kondens inne i slike porer som igjen fører til at det du har sveiset begynner å ruste igjen.

Skrevet

Rensker du området du skal sveise på godt nok før du sveiser?

Porene vil nok være synlige etter lakkering og så sant du ikke sparkler godt over det. Ellers kan det fort danne seg kondens inne i slike porer som igjen fører til at det du har sveiset begynner å ruste igjen.

det jeg tenkte meg.... rensker metallet godt før jeg sveiser. sveisene ble veldig fine og porefrie i førsten men nå blir de brått ikke like bra lenger

Skrevet

Har ikke bilde av det du sveiser på?

får ikke bilder over på pc med tlf jeg har nå men skal prøve litt mer å justere og lignedne og se hva jeg får til :)

Skrevet

Har du sjekket at det faktisk kommer gass ut, og at ingenting er tett?

ja, gasser strømmer ut og alt virker å være som det skal være. prøvde litt mer nå og virker som om det var trådmatingen som var feilen hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...