Gå til innhold

Lite FPS på CS:GO, GTX 680


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har holdt på i flere uker, har ikke brydd meg før nå.

Prøv å slå av AA. Hvilken driver (versjon) og hvilken oppløsning spiller du på?

Nå har jeg det av: http://puu.sh/8FLAn.jpg.

 

1920x1080

 

Crosshair og HUD er helt forsvonnet etter jeg skrudde av AA, hva er det for noe?

Endret av Trevor Philips
Lenke til kommentar

Er ikke det ganske normal ytelse i CS:GO da? Er jo riiimelig dårlig kodet, og måtte kjøre på med en rimelig kraftig PC for å få ytelsen til å holde seg stabilt over 150-200 FPS (noen steder så faller den nesten uansett, og selv om maskinen ligger på rndt 250-300 FPS til vanlig, så er det ganske vanskelig i visse områder å få den til å være over 150 FPS). For ikke å snakke om at det krevde å overklokke prosessoren en del.

 

Dette var da med 4,5 GHz 4930K, 3x GTX 780, 3 GHz 16GB RAM. Du kunne nok klart deg med en del mindre, da spillet knapt utnytter 2 kjerner, og knapt 1-2 skjermkort. Men et enkelt GTX 780/780Ti/290/290x kan nok hjelpe en del på, om det ikke hjelper nok å deaktivere AA etc... For ikke å snakke om å få opp frekvensen på CPUen, som er ganske viktig.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg har 299 stabilt med 7970 og 2500k så

Faktisk så brukte jeg kompisen min med HD7970 som sammenligning, og han hadde laaangt fra stabil eller 299 FPS overhode. (selv ikke det å skru ned grafikken hjalp)

 

Ja, det tror jeg faktisk ingenting på. For 299 FPS stabilt får ikke jeg en gang! Ja, med mindre du har senket grafikknivået kraftig så ser jeg ikke helt det for meg. Men tross senking av grafikknivået, så var det langt fra nok hos andre jeg har møtt med HD7970, så jeg tror ikke det helt forklarer situasjonen. Ja, for du kjører stock hastighet på alt?

Lenke til kommentar

HIS 7970 og en 2500k på 4,8ghz.

 

Innstillingene er på medium / low AA på 4x.

Klarer å følge med nok på netgraph'en til å se at den ligger 299 konstant. Hva det skyldes er jeg ikke helt sikker på, men siden det har vært FPS problemer som løste seg ved å slette innstillinger og configs her i det siste kan jeg tenke meg det er noe der.

Lenke til kommentar

HIS 7970 og en 2500k på 4,8ghz.

 

Innstillingene er på medium / low AA på 4x.

 

Klarer å følge med nok på netgraph'en til å se at den ligger 299 konstant. Hva det skyldes er jeg ikke helt sikker på, men siden det har vært FPS problemer som løste seg ved å slette innstillinger og configs her i det siste kan jeg tenke meg det er noe der.

Øhhh.... Ja, du har normal maskinvare, men når du har klokket den over 50 % (og du ikke nevnte dette først), så er det klart at det bare vil forvirre. Ja, du kjører jo ikke på 2500k hastigheter lenger. Ja, selv ikke 4770k er i nærheten en gang, så det er ikke noen maskinvare der ute som kan komme i nærheten av det du selv har overklokket deg frem til. Og kombinert med lavere grafikk så kan nok sikkert HD7970 følge med.

 

Så i bunn og grunn så er du tilbake til hva jeg nevnte. Du er nødt til å overklokke, eller ha ganske kraftig skjermkort (eller senke grafikken naturligvis). Ja, for førstnevnte er ganske viktig. En meget kraftig prosessor (høy frekvens) hjelper veldig. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...